Forfatter Emne: Hjælp!!!  (Læst 2995 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Hjælp!!!
« Dato: April 26, 2012, 08:26:00 pm »
Motorcyklen og jeg har overnattet i Odense. Den har derfor stået i en del regn i nat. Da jeg så ville hjem til århus nu, kunne den ikke starte. Der kommer tænding på, benzinpumpen starter og alt virker normalt. Men når jeg trykker på starteren sker der overhovedet ingenting. Der er strøm på batteriet, jeg har tjekket alle start foranstaltninger. Koblingskontakt, støtteben, gear og killswitch. Da jeg prøvede at løbe den igang, spandt den som en mis. Hvad kan det være? Har regnen ødelagt noget, eller er min lille grisling klar igen når den er blevet tør? Eller er det noget helt andet?
Det er endt med jeg først kører hjem i morgen nu.
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Hjælp!!!
« Svar #1 Dato: April 26, 2012, 08:38:32 pm »
Min havde en dårlig forbindelse i den kabelsko der sidder på den ene ledning til koblingskontakten. Da jeg pillede ved kabelskoen, faldt ledningen ud. Nu da de så er samlet har der ikke været problemer siden.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: Hjælp!!!
« Svar #2 Dato: April 26, 2012, 08:44:19 pm »
Min havde en dårlig forbindelse i den kabelsko der sidder på den ene ledning til koblingskontakten. Da jeg pillede ved kabelskoen, faldt ledningen ud. Nu da de så er samlet har der ikke været problemer siden.
Tak, det prøver jeg lige.
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: Hjælp!!!
« Svar #3 Dato: April 27, 2012, 10:50:01 am »
Min havde en dårlig forbindelse i den kabelsko der sidder på den ene ledning til koblingskontakten. Da jeg pillede ved kabelskoen, faldt ledningen ud. Nu da de så er samlet har der ikke været problemer siden.
Det hjalp ikke :(
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

klingenberg

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 149
Sv: Hjælp!!!
« Svar #4 Dato: April 27, 2012, 10:57:35 am »
Velkommen til Odense  :mrgreen:

Eftersom du kan løbe den igang og der er strøm på batteriet, er det ret sandsynligt en forbindelse der er hoppet af. Givet den har stået i regn hele natten, kan der sagtens være en forbindelse der stadig er våd, så eneste option er den hårde måde og gå alle stik og forbindelser igennem. Hvis du kan holde den tør til i morgen, og er rigtig heldig, kan det også være den er tørret igennem i morgen.
SV 650 K3, Fuaaaark :D

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Sv: Hjælp!!!
« Svar #5 Dato: April 27, 2012, 11:13:59 am »
Velkommen til Odense  :mrgreen:

Eftersom du kan løbe den igang og der er strøm på batteriet, er det ret sandsynligt en forbindelse der er hoppet af. Givet den har stået i regn hele natten, kan der sagtens være en forbindelse der stadig er våd, så eneste option er den hårde måde og gå alle stik og forbindelser igennem. Hvis du kan holde den tør til i morgen, og er rigtig heldig, kan det også være den er tørret igennem i morgen.
Siger det samme. Det kan ikke være killswitch - da du ellers ikke ville kunne løbe den igang.
Støtteben kontakt og koblings kontakten er de enste der kan afbryde starteren og disse har ingen effekt når først motoren har startet.
Prøv at følg ledninger fra støttebenskontakt og koblingskontakten og se om der skulle være nogle stik der ikke sidder ordenligt. Det kan jo være sket på sidste køretur og måske ikke have noget med regnen at gøre.
Ellers må du igang med at måle - måske også checke starter kontakten. Det kunne også være den. Eller selve starteren selvom jeg tvivler på der er noget galt med den :)
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: Hjælp!!!
« Svar #6 Dato: April 27, 2012, 12:16:59 pm »
Det vil jeg prøve. Kan det være en sikring? Eller ville jeg så ikke kunne løbe den igang?
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Hjælp!!!
« Svar #7 Dato: April 27, 2012, 05:10:24 pm »
Støttebenskontakten vil gøre at den ikke kan køre selv når den bliver skubbet igang.
Det ville jo svare til at støttebenet var ude mens den er i gear.
« Senest Redigeret: April 27, 2012, 08:19:53 pm af Jannik »
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: Hjælp!!!
« Svar #8 Dato: April 27, 2012, 07:12:09 pm »
Tak for de gode råd, det var super! Den var koblingskontakten der var røget. Så grislingen er klar igen :D
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Hjælp!!!
« Svar #9 Dato: April 27, 2012, 08:20:16 pm »
 :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :blink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

haldo

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
  • Lev stærkt, dø ung og efterlad et smukt lig.
Sv: Hjælp!!!
« Svar #10 Dato: April 29, 2012, 10:00:22 am »
Spørgsmål - det ville du vel kunne have diagnosticeret dig frem til, ved at sætte den i frigear, og så starte den, ikke? - Frigear overwriter, i min erfaring, koblingskontakten. Right?

Vendelboen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 349
Sv: Hjælp!!!
« Svar #11 Dato: April 29, 2012, 10:14:15 am »
Spørgsmål - det ville du vel kunne have diagnosticeret dig frem til, ved at sætte den i frigear, og så starte den, ikke? - Frigear overwriter, i min erfaring, koblingskontakten. Right?
Not Right.. Min kan ikke starte i Frigear uden at koblingen er trukket...
Fandt ud af det da jeg købte Kina greb og ikke kunne starte med koblingen i position 1...
The ride is the objective... The destination is the excuse.

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Hjælp!!!
« Svar #12 Dato: April 29, 2012, 10:26:27 am »
Intet overrider kontakten andet end at man kortslutter den - men det dur ikke på alle de SV'ere der har sort stel, da kontakten også bruges som tændingsforskyder i stedet for kun stel på starter relæet.

Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: Hjælp!!!
« Svar #13 Dato: April 29, 2012, 09:29:44 pm »
Intet overrider kontakten andet end at man kortslutter den - men det dur ikke på alle de SV'ere der har sort stel, da kontakten også bruges som tændingsforskyder i stedet for kun stel på starter relæet.
Jeg kortsluttede den da på min med sort stel. Det virkede fint :D
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG