Forfatter Emne: Fjedre længde????  (Læst 1937 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Fjedre længde????
« Dato: April 16, 2012, 02:01:53 pm »
Efter at ha monteret min forgaffel igen kan jeg konstater at jeg har fået de forkert fjedre??

Normalt skal fjedrene være lige lange dem man skifter???? Da jeg fik monteret forgafflen gik det galt da den sank helt i bund.....


Som i kan se her er de ikke lige lange? Har jeg fået nogle forkert?

Fik snakket med hein gericke og de havde snakket med wilbers at de mente at min forgaffel var fra en ældre model? Der ved at fjedren var længere end de nye modeller? Men der laves da ikke nyere modeller end en K7 ??


Forskellen?



« Senest Redigeret: April 16, 2012, 02:04:45 pm af Rasmus Modsat »
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Fjedre længde????
« Svar #1 Dato: April 16, 2012, 02:41:01 pm »
Står der ikke noget om længden på det ekstra rør man plejer at putte oven på fjederen??
På oldschool modellen skal røret ca være halv længde når man bytter de originale fjedre ud med nogle andre.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Fjedre længde????
« Svar #2 Dato: April 16, 2012, 03:13:17 pm »
Står der ikke noget om længden på det ekstra rør man plejer at putte oven på fjederen??
På oldschool modellen skal røret ca være halv længde når man bytter de originale fjedre ud med nogle andre.

Der står ikke andet end at fjedren skal være 306mm.... Den jeg har modtaget er en er ~263mm....

Men de sagde at den "nye" model SV er fjedren ~263mm og de gamle modeller er 306mm. Men jeg har jo en K7 og vil da mene det er en ny model?

Ved ikke lige hvilket rør du snakker om? For det eneste der er i forgaflen er et plastikrør og en "låse" skive eller hvad man nu kalder det?
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

SVenskeren SOLO

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 917
Sv: Fjedre længde????
« Svar #3 Dato: April 16, 2012, 03:21:40 pm »
Er der forskeld på N og S modeller ? Er der en valgmulighed når du bestiller på Hein G ?
It's not how good you are, but how bad you want it that matters !
På vejen : SV1000S
På banen : GSXR1000

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Fjedre længde????
« Svar #4 Dato: April 16, 2012, 03:32:41 pm »
Er der forskeld på N og S modeller ? Er der en valgmulighed når du bestiller på Hein G ?


Der står jo S/N = 306mm og nedeunder S = 390mm? Kan ikke lige tyde hvad forskellen er på de to? Ud over længden? Er det en ældre model den nederste?



« Senest Redigeret: April 16, 2012, 03:34:30 pm af Rasmus Modsat »
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256