Forfatter Emne: Læder  (Læst 2995 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Læder
« Svar #15 Dato: Marts 23, 2012, 05:29:28 pm »
Jeg lytter med her, men det bliver nok ikke mere… jeg plejer mit læder med døde insekter, støv, asfalt, is, cola og hvad der ellers rammer på en sæson. En gang imellem bliver det skyllet godt og grundigt igennem hvis jeg ikke når hjem inden regnet kommer..

Vi har samme fremgangsmåde, ser jeg. Det bringer, efter min bedste overbevisning, ulykke at rengøre sit læderdress - og det er en af de der ting som "rigtige" mænd ikke har noget imod, lugter lidt rustikt.     :mrgreen:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Vendelboen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 349
Sv: Læder
« Svar #16 Dato: Marts 23, 2012, 05:42:00 pm »
Puha - fik lige association til 7 års sur as' !!!

Har hørt - dog 2. Hånds erfaring - at det bliver fint.

Hvad koster det ??

fisk... det ved jeg ikke endnu.   ved bare at det nok er kærkomment :D  så man ikke lugter så meget af gnu når man når frem til sin destination
LOL   :lmao: :lmao: :lmao: :lmao: :lmao:
The ride is the objective... The destination is the excuse.

Helen

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 146
Sv: Læder
« Svar #17 Dato: April 03, 2012, 03:36:44 pm »

Et link til rens og pleje af læder... http://effekt-l-b.dk/De har endda fundet noget gammelt og muggent mc-tøj som de frisker op. (Se under foto manual)

Selv har jeg vasket let med en våd klud (for at fjerne lig, snask og blod), opfrisket slidte steder og ridser på sorte læder med narvsværte og derefter brugt læderbalsam. Det har virket godt. Selv syntes jeg det er lettest at gnide på når der er en person i dragten... så kæresten har de sidste gange pænt fået lov at kravle i hans dragt hvis jeg skulle "fedte den ind"   :mrgreen:

Sidste år købte jeg en bøtte sadel og lædersæbe fordi jeg læste at det både renser og plejer, men da jeg er blevet for fed til min todelte læderdragt har jeg endnu ikke prøvet det  :undecided:

Men, efter at have læst siden om effekt´s produkter vil jeg da overveje at vaske (måske en gang om året) og bruge deres læderbalsam, når jeg ikke har mere af det jeg hidtil har brugt (det er udgået tror jeg)
You can´t buy happiness - but you can buy a bike - and thats pretty close :D


Gul SV650S Old School
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35873&ipc=119964