Forfatter Emne: MC-ulykke :-(  (Læst 3903 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
MC-ulykke :-(
« Dato: Marts 29, 2012, 10:42:01 pm »
Hejsa

Har en meget god ven og kollega som igår kørte galt på en lånt MC.. Kom kørende hen af vejen mod et svagt sving med bakketop, og lige efter bakketoppen drejede det sving MEGET skarpt... Hans pedal ramte en sten og hvad der så skete ved vi ikke helt.. men ihvertfald slog hans mc flikflak... Han kørte ca 50 km/t vurderede politiet og lægerne siger at det reddede hans liv.. puha...

Lårbensbrud, brækkede 3 ryghvirvler hvoraf de 2 er meget ustabile, mange trykkede ribben, Stort blåt mærke på den ene lunge og det er vigtigt han trækker vejret dybt igennem men han kan ikke da de er nødt til at give ham morfin så han falder bare hen istedet for, blåt øje, smadrede tænder, stranguleringer på halsen, Div mærker i ansigt og krop - igår aftes havde han da heldigvis førlighed i ben og arme.. så håber at han slipper uden men...

Jeg er selvfølgelig ked af det.. synes det er forfærdeligt... Skete som sagt igår 2 dage efter hans 1 årsdag for en voldsomt brud i benet.. og var lige kommet til at gå normalt.. nu skal han igennem dette.. Uretfærdigt.. øv øv

Men jeg kan ikke finde ulykken nogen steder på nettet... Har I set den..????

PeterZ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Mc-mekanikeren
    • Min mc
Sv: MC-ulykke :-(
« Svar #1 Dato: Marts 29, 2012, 10:46:45 pm »
Sørgeligt. Lyder til han har været heldig alligevel men aldrig sjovt når sådan noget sker, håber ham alt det bedste...

Hvor i landet snakker vi?  ( ikke jeg ved til nogen ulykke mere så andre kunne sige hvis de kendte til noget i den landsdel. )

Mvh
Gaden: Sv1000s - Fuldkåbe - Hugger - ERMAX undertray med blink - Egosæde - Pazzo Racing greb - Yoshimura - Pipercross stage2 - Rizoma zero11, og lidt til.

Banen:  Gsxr 750 - öhlins bagdæmper - öhlins styrdæmper -  powercomander - kn filter - mm.

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Sv: MC-ulykke :-(
« Svar #2 Dato: Marts 29, 2012, 11:00:06 pm »
Det er omkring stensved / vordingborg

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: MC-ulykke :-(
« Svar #3 Dato: Marts 29, 2012, 11:05:20 pm »
Trist!

Det må da ha været et meget stor sten han ramte siden den ramte hans pedal?
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

MKN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 600
  • SV 1000 S - Kører som en drøm!
MC-ulykke :-(
« Svar #4 Dato: Marts 29, 2012, 11:18:04 pm »
Trist at høre :-(

Havde han hjelm på? For med alle de skader i hovedet må han da ha været mega uheldig...? :-(
SV 1000 S - Hvid - 2005 - Yoshimura Carbon potter - Powercommander - Sinter metal klodser - Hyperpro forgaffel fjedre - Justerbar styrdæmper - Egosæde - Klar baglygte med blink. Titax Greb.

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Sv: MC-ulykke :-(
« Svar #5 Dato: Marts 30, 2012, 06:12:42 am »
Jeg ved ikke hvor stor stenen var og om det var den. Politiet mente det. Han havde hjelm på, men jeg tænker lidt at den måske har været lidt for stor da både mc og hjelm var lånt. Han blev opereret her i nat i benet og var ved godt mod. Nu skal han snart opereres i ryggen . Puha

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
MC-ulykke :-(
« Svar #6 Dato: Marts 30, 2012, 07:09:09 am »
Trist..ønsker det bedste for ham og at han kommer sig helt....havde han fuld monty på mht sikkerhed....?
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Andreas83

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 623
  • Aut viam inveniam aut faciam
Sv: MC-ulykke :-(
« Svar #7 Dato: Marts 30, 2012, 08:11:02 am »
Rigtig øv, god bedring til ham.

Den er ihvertfald ikke på sn.dk, der står heller ikke noget i politiet rapport.

Trist..ønsker det bedste for ham og at han kommer sig helt....havde han fuld monty på mht sikkerhed....?
blåt øje, smadrede tænder, brækkede 3 ryghvirvler tyder ikke på korrekt påklædning? Men det kan jo sagtens være. Men om ham havde det på eller ej, så er det godt at han klare den.

Andreas
Tidligere;
SV 650 S K6
"Winners never quit, quitters never win"

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Sv: MC-ulykke :-(
« Svar #8 Dato: Marts 30, 2012, 08:46:58 am »
surt show.

Der må komme noget her:
http://www.politi.dk/Sydsjaelland/da/lokalnyt/Doegnrapporter/

i skrivende stund er der kommet fre til d. 28. mar.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Cobra

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 236
Sv: MC-ulykke :-(
« Svar #9 Dato: Marts 30, 2012, 02:57:47 pm »
Årh, det er så trist at læse om når det går galt.
Jeg håber din ven kommer sig uden men.

klingenberg

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 149
Sv: MC-ulykke :-(
« Svar #10 Dato: Marts 30, 2012, 07:39:37 pm »
Virkeligt surt  :?

Lyder ret voldsomt, hvordan var udstyret? (rygbeskytter, tøj?)
SV 650 K3, Fuaaaark :D

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Sv: MC-ulykke :-(
« Svar #11 Dato: April 14, 2012, 07:12:32 pm »
Lidt opdatering.. har ikke lige været på lidt tid, så undskyld den sene besvarelse..

Jamen udstyr bestod af hansker og hjelm... Han kørte i Militærtøj/støvler.. og man må sige at det tøj var slidstærkt, for han fik ingen huller i tøjet til trods for at han gled hen af jorden... Hanskerne var uden skaller... bare nogle alm sorte militærhansker..

Han er nu fået OP nr 2 i lårbenet som han brækkede.. og har nu 4 brud i ryggen, men de er alle så rene i snit så han skal ikke pt have nogen OP, men går med korset.. så lige præcis der har han været enorm heldig.. han har det meget bedre og det går stødt fremad... dejligt...

MKN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 600
  • SV 1000 S - Kører som en drøm!
MC-ulykke :-(
« Svar #12 Dato: April 14, 2012, 07:26:18 pm »
Lidt opdatering.. har ikke lige været på lidt tid, så undskyld den sene besvarelse..

Jamen udstyr bestod af hansker og hjelm... Han kørte i Militærtøj/støvler.. og man må sige at det tøj var slidstærkt, for han fik ingen huller i tøjet til trods for at han gled hen af jorden... Hanskerne var uden skaller... bare nogle alm sorte militærhansker..

Han er nu fået OP nr 2 i lårbenet som han brækkede.. og har nu 4 brud i ryggen, men de er alle så rene i snit så han skal ikke pt have nogen OP, men går med korset.. så lige præcis der har han været enorm heldig.. han har det meget bedre og det går stødt fremad... dejligt...
Dejligt at høre, håber han kommer sig helt :-)
SV 1000 S - Hvid - 2005 - Yoshimura Carbon potter - Powercommander - Sinter metal klodser - Hyperpro forgaffel fjedre - Justerbar styrdæmper - Egosæde - Klar baglygte med blink. Titax Greb.

LilleBenno

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 132
  • Vildere!
Sv: MC-ulykke :-(
« Svar #13 Dato: April 14, 2012, 07:36:15 pm »
Kørte selv galt i søndags.. Slap dog noget heldigere fra det.
Tænker på ham, er selv fra vordingborg
SuperVeloce Mille Nudo