Forfatter Emne: Penge med for at prøvekøre?  (Læst 7172 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Gregers

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 988
  • I ride naked...
Penge med for at prøvekøre?
« Svar #30 Dato: Marts 25, 2012, 01:01:05 pm »
Så står vi og vinker til jer på Linjen, men ingen respons... Det var da jer ikke?
Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.

Ronni

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 298
  • My name is Bruce Wayne, and I'm an alcoholic
Sv: Penge med for at prøvekøre?
« Svar #31 Dato: Marts 25, 2012, 02:03:33 pm »
Hvad siger forsikring hvis du udleverer nøgle til prøvekørsel og de ikke kommer tilbage?
At det sørme var dumt at du forærede din motorcykel væk? Din indbo-forsikring dækker heller ikke hvis alt dit indbo bliver stjålet uden tegn på indbrud, for hvis man bare kan gå ind fra gaden og stjæle dine ting, har du ikke selv passet godt nok på. Dette er præcis det samme. Og tilsvarende, hvis du glemmer at låse din hoveddør, og nogen går ind og tager din bilnøgle og stjæler bilen - så dækker forsikringen ikke.

Du kan så lyve og sige at din cykel var væk da du kom ud om morgenen, men det er en helt anden sag, nemlig forsikringssvindel. Og bliver cyklen senere fundet med nøglen i, har du et alvorligt forklaringsproblem og muligvis et kommende ophold i spjældet.
3/4 liter Gixxer and 4.16 BHP of italian fury

Cobra

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 236
Sv: Penge med for at prøvekøre?
« Svar #32 Dato: Marts 25, 2012, 04:58:26 pm »
Så står vi og vinker til jer på Linjen, men ingen respons... Det var da jer ikke?
Os?
Vi var forbi Linjen idag. Så dog ingen vinke. Jeg er lidt genert  :oops: så jeg er ikke flink til at gå hen og sige hej til nogen, manden var bare ivrig for at komme ud og køre på sin nyerhvervelse.

Gregers

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 988
  • I ride naked...
Penge med for at prøvekøre?
« Svar #33 Dato: Marts 25, 2012, 05:43:51 pm »
Hehehe... Helt forståeligt.
Det var Martin, Claus og jeg der stod og "holdt øje" med jer. ;)


Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.

Cobra

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 236
Sv: Penge med for at prøvekøre?
« Svar #34 Dato: Marts 25, 2012, 06:05:12 pm »
Godt jeg ikke så Jer kigge, så var jeg sikkert væltet i bar befippelse.  :lol:

Gregers

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 988
  • I ride naked...
Sv: Penge med for at prøvekøre?
« Svar #35 Dato: Marts 25, 2012, 06:20:45 pm »
Vi må sætte SVriders flaget lidt højere næste gang så.  :grin:
Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.

Cobra

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 236
Sv: Penge med for at prøvekøre?
« Svar #36 Dato: Marts 25, 2012, 06:21:21 pm »
Ja, gør endelig det. Vi vil da meget gerne med andre ud at køre tur.  :D

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Sv: Penge med for at prøvekøre?
« Svar #37 Dato: Marts 25, 2012, 10:28:04 pm »
Pointen er at så snart du skal blande retsvæsenet ind i det så har du allerede tabt. Det tager år, koster tusindvis af kroner, og selv om han bliver dømt til at betale, er der ingen garanti for at du nogensinde ser dine penge. I mellemtiden har du så ikke haft noget at køre på, eller i det mindste lagt ud for både selvrisiko og advokat-omkostninger.

Det primære mål er at I kan klare tingene on the spot hvis der opstår problemer. Og der er det altså nemmest hvis du står med kontanter i hånden til i det mindste at dække selvrisikoen.

Men hvordan vil du gøre det i praksis? Du står med den anden parts penge i hånden og han kommer tilbage med en skade.
Leger du så selv taksator og trækker hvad du mener skaden er værd, har han/hun købt den på stedet til den udbudte pris, beholde du pengene til du har haft den på værksted og set hvad det koster at lave - så du kan give ham det resterende beløb???

Som jeg ser det er alle løsningerne svære at snakke sig ud af når personen ringer efter  :police: der vil vide hvad det er for nogle hjemmelavet love man forsøger at indføre... Og næppe løsninger der hjælper på det videre forløb i gennem retssystemet.
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Ronni

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 298
  • My name is Bruce Wayne, and I'm an alcoholic
Sv: Penge med for at prøvekøre?
« Svar #38 Dato: Marts 25, 2012, 10:50:58 pm »
Men hvordan vil du gøre det i praksis? Du står med den anden parts penge i hånden og han kommer tilbage med en skade.
Leger du så selv taksator og trækker hvad du mener skaden er værd, har han/hun købt den på stedet til den udbudte pris, beholde du pengene til du har haft den på værksted og set hvad det koster at lave - så du kan give ham det resterende beløb???

Som jeg ser det er alle løsningerne svære at snakke sig ud af når personen ringer efter  :police: der vil vide hvad det er for nogle hjemmelavet love man forsøger at indføre... Og næppe løsninger der hjælper på det videre forløb i gennem retssystemet.
Det behøver vel ikke være så indviklet :)

Der er trods alt stadig aftalefrihed i Danmark, så man kan godt aftale at han får en prøvetur mod at han bærer risikoen for at der sker en skade på cyklen undervejs. Det er ikke helt det samme som en lov. Og ja, jeg står med 7.500 kr. i hånden svarende til min selvrisiko, når han kommer tilbage med en bukket cykel. Er der en ridse der ikke var der før, så er det nok svært at bevise noget og må være den risiko jeg tager når jeg lader folk prøvekøre. Sådan ville jeg gøre det i al fald.
3/4 liter Gixxer and 4.16 BHP of italian fury

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Penge med for at prøvekøre?
« Svar #39 Dato: Marts 26, 2012, 12:10:40 am »
If you break it, you buy it!!!!!!!!!
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Sv: Penge med for at prøvekøre?
« Svar #40 Dato: Marts 26, 2012, 12:23:06 am »
Det behøver vel ikke være så indviklet :)

Der er trods alt stadig aftalefrihed i Danmark, så man kan godt aftale at han får en prøvetur mod at han bærer risikoen for at der sker en skade på cyklen undervejs. Det er ikke helt det samme som en lov. Og ja, jeg står med 7.500 kr. i hånden svarende til min selvrisiko, når han kommer tilbage med en bukket cykel. Er der en ridse der ikke var der før, så er det nok svært at bevise noget og må være den risiko jeg tager når jeg lader folk prøvekøre. Sådan ville jeg gøre det i al fald.

Fair nok, forsøger bare at gennemskue hvordan det skal virke i praksis.
Og aftalefrihed er fint nok, men er der ikke kasko på og en potentiel køber pludselig står og er tvunget til at købe en cykel (han måske egentligt ikke kan lide) til op imod 50-100.000 fordi man har ridset den vil de færeste nok bare trække på skuldrene og sige "fair nok, det var aftalen".

Der er trods alt også en LILLE risiko for det er cyklen der har fået en defekt.  :rolleyes:
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Sv: Penge med for at prøvekøre?
« Svar #41 Dato: Marts 26, 2012, 11:00:56 am »
Pointen er at så snart du skal blande retsvæsenet ind i det så har du allerede tabt. Det tager år, koster tusindvis af kroner, og selv om han bliver dømt til at betale, er der ingen garanti for at du nogensinde ser dine penge. I mellemtiden har du så ikke haft noget at køre på, eller i det mindste lagt ud for både selvrisiko og advokat-omkostninger.

Det primære mål er at I kan klare tingene on the spot hvis der opstår problemer. Og der er det altså nemmest hvis du står med kontanter i hånden til i det mindste at dække selvrisikoen.

Men hvordan vil du gøre det i praksis? Du står med den anden parts penge i hånden og han kommer tilbage med en skade.
Leger du så selv taksator og trækker hvad du mener skaden er værd, har han/hun købt den på stedet til den udbudte pris, beholde du pengene til du har haft den på værksted og set hvad det koster at lave - så du kan give ham det resterende beløb???


kort og godt ... jeg forærer ham registreringsattesten og ønsker ham tillykke med købet !

hvis det virkelig er småting, så vil jeg modregne og vurdere eller gå på nettet og se hvad skaden kommer til at koste i reservedele - og så vil jeg nok tage lidt ekstra for besværet og fordi han/hun er en idiot - hvis vedkommende da får lov at slippe afsted med IKKE at købe den :)





« Senest Redigeret: Marts 26, 2012, 11:15:14 am af Luske »