Forfatter Emne: Den som venter længe ....  (Læst 3578 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Den som venter længe ....
« Dato: Marts 13, 2012, 08:54:01 am »
venter typisk på noget godt...
Håber fandme, at dette holder for så skal hun hentes frem af vinterhiet hos VOMC 24/3  [afro|
Først regn og så sol... kom nu vejrguder - lad det svineregne i weekenden  :innocent:  and no f......frost please  :club:
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

-BR-

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 628
Sv: Den som venter længe ....
« Svar #1 Dato: Marts 13, 2012, 09:07:28 am »
Lækkert, i øvrigt er den model som DMI bruger også enig (ECMWF mens TV2 vejret bruger GFS)  http://www.yr.no/sted/Danmark/Hovedstaden/K%C3%B8benhavn/langtidsvarsel.html

Men med 4-5 dage til kan det stadig ændre sig mange gange med lad os da håb det holder :)
« Senest Redigeret: Marts 13, 2012, 09:09:06 am af -BR- »
GSX-R 600 K7

Ronni

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 298
  • My name is Bruce Wayne, and I'm an alcoholic
Sv: Den som venter længe ....
« Svar #2 Dato: Marts 13, 2012, 09:39:04 am »
Jeg vædder 25 kr. på at Vejdirektoratet hælder salt på vejene uanset temperaturen.
3/4 liter Gixxer and 4.16 BHP of italian fury

Mormad

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 381
  • And yet it moves...
    • Rumlepotten
Sv: Den som venter længe ....
« Svar #3 Dato: Marts 13, 2012, 10:40:38 am »
Jeg vædder 25 kr. på at Vejdirektoratet hælder salt på vejene uanset temperaturen.

Og jeg vil vædde på, at vi prøver at spare så meget som muligt, fordi vi ikke får ekstra penge til mere salt...
You never see a motorcycle parked outside a psychiatrist's office....

Rumlepotten: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=31446&ipc=106683

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Den som venter længe ....
« Svar #4 Dato: Marts 13, 2012, 11:19:38 am »
Så kører du ikke i Solrød ;-) Det virker  som om de er på timeløn og KMpenge samtidig....
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Sv: Den som venter længe ....
« Svar #5 Dato: Marts 13, 2012, 12:45:43 pm »
Jeg vædder 25 kr. på at Vejdirektoratet hælder salt på vejene uanset temperaturen.

Og jeg vil vædde på, at vi prøver at spare så meget som muligt, fordi vi ikke får ekstra penge til mere salt...
Det lyder fandme dejligt ... spred for helvede budskabet internt og til alle andre kommuner  at  alle dropper det skide salt pr dags dato ....  :whipped: :angel: :mrgreen:
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Mormad

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 381
  • And yet it moves...
    • Rumlepotten
Sv: Den som venter længe ....
« Svar #6 Dato: Marts 13, 2012, 02:23:39 pm »
Jeg vædder 25 kr. på at Vejdirektoratet hælder salt på vejene uanset temperaturen.

Og jeg vil vædde på, at vi prøver at spare så meget som muligt, fordi vi ikke får ekstra penge til mere salt...
Det lyder fandme dejligt ... spred for helvede budskabet internt og til alle andre kommuner  at  alle dropper det skide salt pr dags dato ....  :whipped: :angel: :mrgreen:

Jeg er i gang med at præke for koret  :D

Der er bare eet problem: Den dag vi eller en kommune vurderer, at der ikke kommer glatføre og der så gør og sker en ulykke, så får vi revet hovedet af uden nåde både politisk og i pressen.
You never see a motorcycle parked outside a psychiatrist's office....

Rumlepotten: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=31446&ipc=106683

Ronni

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 298
  • My name is Bruce Wayne, and I'm an alcoholic
Sv: Den som venter længe ....
« Svar #7 Dato: Marts 13, 2012, 03:02:56 pm »
Jeg vædder 25 kr. på at Vejdirektoratet hælder salt på vejene uanset temperaturen.

Og jeg vil vædde på, at vi prøver at spare så meget som muligt, fordi vi ikke får ekstra penge til mere salt...

Yay, en insider! :D

Da vi er mange der ofte bliver frustrerede når vi kigger på vintertrafik.dk, kunne du så ikke fortælle lidt om hvordan og hvorfor I planlægger brugen af salt? Man kan tit se at saltning er i gang på vejstrækninger hvor temperaturen ligger på 6-8 grader, hvordan kan det være?

For eksempel ligger vejtemperaturen i Københavnsområdet lige nu på mellem 15 og 24 grader, hvor meget kan det svinge over et døgn? Kan man risikere at der bliver saltet om natten, hvis vejtemperaturen om dagen har været så høj?
3/4 liter Gixxer and 4.16 BHP of italian fury

-BR-

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 628
Sv: Den som venter længe ....
« Svar #8 Dato: Marts 13, 2012, 03:12:49 pm »
Ikke at jeg har insider viden men temperaturen falder jo hurtigt når solen går ned og ved klart vejr er der stor udstråling så vej temperaturen kan godt være omkring 0 selvom det er +3-4 grader udenfor, derudover så salter man jo præventivt ud fra nogle kriterier så hvis man kan se at der er fugt i luften eller våde vejbaner og vejtemperaturen vil komme ned nær 0 grader i løbet af natten så salter man selvom der måske er 6 grader på nuværende tidspunkt sent på aftenen/tidligt på natten.
GSX-R 600 K7

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Sv: Den som venter længe ....
« Svar #9 Dato: Marts 13, 2012, 03:45:56 pm »
Jeg er i gang med at præke for koret  :D

Der er bare eet problem: Den dag vi eller en kommune vurderer, at der ikke kommer glatføre og der så gør og sker en ulykke, så får vi revet hovedet af uden nåde både politisk og i pressen.

Fedt ...spam dem .....  :whipped: :innocent: :mrgreen:

Mht ulykke....man skal vel køre efter forholdende uanset hvad .... vand på kørebane kan jo skabe aquaplaning .... øh skal I så også fjerne vandet  :blink:

Go Mormad..brug alle dine kontakter ..pift hjulene...saboter saltsprederen....   :mrgreen:
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Mormad

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 381
  • And yet it moves...
    • Rumlepotten
Sv: Den som venter længe ....
« Svar #10 Dato: Marts 13, 2012, 04:16:37 pm »
Tænkte nok, at det var en hvepserede  :loser:

Jeg er absolut ikke ekspert på hvornår der saltes, sidder på et kontor laaaangt væk fra vejen. Min pointe er bare, at vi bestemt ikke salter mere end vi behøver, fordi det er dyrt, men på den anden side også bliver nødt til at være helt sikre på, at vi undgår glatføreulykker. Og jo, man skal køre efter forholdene, men man ved jo nok, hvor lorten ender henne i dagens Danmark.

Bemærk iøvrigt, at de fleste saltninger bliver sat i gang klokken lort om natten, der hvor fugt og overfladetemperatur har skabt en situation, hvor risikoen for glatføre er så høj, at saltet må på. Vejtemperaturen kan falde meget drastisk om natten, især i lavninger og på broer. Så varm lufttemperatur kan stadig godt betyde glat vej.

Men vi kan vel trøste os ved, at der ikke bliver smidt sand og grus: Der skal mere end eet regnskyl til, før det er væk.

Nu vil jeg gå ned af gangen og skråle "væk med saltet" mens jeg truer med knytnæven.
« Senest Redigeret: Marts 13, 2012, 04:24:47 pm af Mormad »
You never see a motorcycle parked outside a psychiatrist's office....

Rumlepotten: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=31446&ipc=106683

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Den som venter længe ....
« Svar #11 Dato: Marts 13, 2012, 05:36:18 pm »
Vi takker :)
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Ronni

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 298
  • My name is Bruce Wayne, and I'm an alcoholic
Sv: Den som venter længe ....
« Svar #12 Dato: Marts 13, 2012, 07:04:39 pm »
Ikke at jeg har insider viden men temperaturen falder jo hurtigt når solen går ned og ved klart vejr er der stor udstråling så vej temperaturen kan godt være omkring 0 selvom det er +3-4 grader udenfor, derudover så salter man jo præventivt ud fra nogle kriterier så hvis man kan se at der er fugt i luften eller våde vejbaner og vejtemperaturen vil komme ned nær 0 grader i løbet af natten så salter man selvom der måske er 6 grader på nuværende tidspunkt sent på aftenen/tidligt på natten.
Jeps, men på vintertrafik.dk kan man se vejtemperaturen (og også luft-temperaturen), og det var der jeg undrede mig over at den til tider slet ikke er i nærheden af frysepunktet når der bliver saltet.
3/4 liter Gixxer and 4.16 BHP of italian fury

Andreas83

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 623
  • Aut viam inveniam aut faciam
Sv: Den som venter længe ....
« Svar #13 Dato: Marts 14, 2012, 12:23:08 pm »
kunne ikke vente hehe. Dejligt at have ferie.
Tidligere;
SV 650 S K6
"Winners never quit, quitters never win"

VikingPowerSV

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 390
Sv: Den som venter længe ....
« Svar #14 Dato: Marts 14, 2012, 09:05:32 pm »
fed tank pad hehe
Den sort/hvide Gris. 
       SV650s 99'