Forfatter Emne: Lader I konstant på jeres batterier gennem vinteren?  (Læst 3461 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Henrik306

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 579
Lader I konstant på jeres batterier gennem vinteren?
« Dato: Februar 01, 2012, 11:19:29 am »
Hej hej

Jah, ret meget som overskrift.  :)

Jeg går i øjeblikket og lader i ny og næ på mit og en kammerats batteri. Sætter den til, og efter 5-10 sekunder melder den at det er ladt op, så skifter jeg over på det andet og gør det samme, og så slukker jeg det hele.

Engang imellem har jeg ladet den være tændt, men føler bare jeg spilder strøm  :?

Gør jeg noget forkert??
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Lader I konstant på jeres batterier gennem vinteren?
« Svar #1 Dato: Februar 01, 2012, 11:52:18 am »
Jeg lader intet og har aldrig haft problemer, selv om det er det originale batteri fra ´03 der sidder i.  :thumbsup:

Dog har jeg ikke strømslugere som Powercommander og andet unødvendigt ekstraudstyr monteret på min knallert.  :loser:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Mikkel89

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 51
  • Suzuki SV 650 N 2007 ABS
Sv: Lader I konstant på jeres batterier gennem vinteren?
« Svar #2 Dato: Februar 01, 2012, 11:55:56 am »
Nej, jeg lader ikke på batteriet. Min står indenfor i 5-10 grader, og selvom jeg starter den et par minutter en gang imellem, har den intet problem med at holde strøm? Til gengæld har jeg fået afmonteret gps-trackingen for vinteren, da jeg tror den havde suget for meget strøm. Og ja - powercommander har jeg ingen af, så den har jeg ingen problemer med.

- Mikkel
SV 650 N ABS, 2007...

Mormad

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 381
  • And yet it moves...
    • Rumlepotten
Sv: Lader I konstant på jeres batterier gennem vinteren?
« Svar #3 Dato: Februar 01, 2012, 01:09:50 pm »
Jeg giver min et par døgn med en skodoplader i løbet af de tre måneder, mest af frygt for, at batteriet skulle falde så langt, at det klapper sammen. Om det er nødvendigt aner jeg faktisk ikke, men det koster ikke alverden og jeg har aldrig oplevet problemer med mine batterier  :? :whatever:
You never see a motorcycle parked outside a psychiatrist's office....

Rumlepotten: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=31446&ipc=106683

madskoelby

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 79
Sv: Lader I konstant på jeres batterier gennem vinteren?
« Svar #4 Dato: Februar 01, 2012, 03:33:16 pm »
Min grisling står i 20 graders varme hele vinterhalvåret og jeg er nu på 2. sæson uden de mindste problemer - hvis ikke man har et sted at opbevare konstant over frysepunktet, tror jeg det er en god ide med en MC-lader af og til.

Henrik306

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 579
Lader I konstant på jeres batterier gennem vinteren?
« Svar #5 Dato: Februar 01, 2012, 05:53:58 pm »
Jeg skulle måske have været mere præcis :-)

Jeg mener, for jer der afmonterer jeres batteri, lader i på det konstant, eller i perioder, eller som jeg, engang imellem til den viser "opladt"??

Til orientering, så står min også konstant i plusgrader, ved ikke hvor mange, men har ikke mulighed for at starte den engang imellem, derfor har jeg afmonteret det for at holde det friskt gennem vinteren...
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: Lader I konstant på jeres batterier gennem vinteren?
« Svar #6 Dato: Februar 01, 2012, 06:01:29 pm »
Min grisling står i 20 graders varme hele vinterhalvåret og jeg er nu på 2. sæson uden de mindste problemer - hvis ikke man har et sted at opbevare konstant over frysepunktet, tror jeg det er en god ide med en MC-lader af og til.
Det er jou varmere end den står i den danske sommer :grin:

Jeg skulle måske have været mere præcis :-)

Jeg mener, for jer der afmonterer jeres batteri, lader i på det konstant, eller i perioder, eller som jeg, engang imellem til den viser "opladt"??

Til orientering, så står min også konstant i plusgrader, ved ikke hvor mange, men har ikke mulighed for at starte den engang imellem, derfor har jeg afmonteret det for at holde det friskt gennem vinteren...
Hvis den kan vedligeholdelseslade er det bare at lade den stå. Ellers ville jeg ikke lade den stå hele vinteren.
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Lader I konstant på jeres batterier gennem vinteren?
« Svar #7 Dato: Februar 01, 2012, 07:43:18 pm »
Jeg lader heller ikke og har også min stående indenfor i varmen...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Henrik306

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 579
Lader I konstant på jeres batterier gennem vinteren?
« Svar #8 Dato: Februar 01, 2012, 08:56:49 pm »
Min grisling står i 20 graders varme hele vinterhalvåret og jeg er nu på 2. sæson uden de mindste problemer - hvis ikke man har et sted at opbevare konstant over frysepunktet, tror jeg det er en god ide med en MC-lader af og til.
Det er jou varmere end den står i den danske sommer :grin:

Jeg skulle måske have været mere præcis :-)

Jeg mener, for jer der afmonterer jeres batteri, lader i på det konstant, eller i perioder, eller som jeg, engang imellem til den viser "opladt"??

Til orientering, så står min også konstant i plusgrader, ved ikke hvor mange, men har ikke mulighed for at starte den engang imellem, derfor har jeg afmonteret det for at holde det friskt gennem vinteren...
Hvis den kan vedligeholdelseslade er det bare at lade den stå. Ellers ville jeg ikke lade den stå hele vinteren.

Den kan vist godt vedligeholdelseslade, men synes bare det virker voldsomt at have den stående konstant :-S
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Lader I konstant på jeres batterier gennem vinteren?
« Svar #9 Dato: Februar 01, 2012, 09:23:50 pm »
Jeg har 12 cykler stående på værkstedet hvor de fleste er med CTEK stik på, så jeg flytter min lader hele vejen rundt i løbet af vinteren.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Trevize

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
  • bike: SV650SK6
Sv: Lader I konstant på jeres batterier gennem vinteren?
« Svar #10 Dato: Februar 07, 2012, 01:04:40 pm »
Jeg lader to gange i løbet af vintersæsonen. Første gang omkring Jan. og anden gang ligefør selve sæsonen starter. Har aldrig haft problemer. Battereit får lov at stå en halv dag (holder sku ikke lige øje med det), men som sagt - aldrig nogen problemer i den afdeling.
"Brannigan's Law is like Brannigan's love, hard and fast."