Forfatter Emne: Bagdæksudskridning :o(  (Læst 4874 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Bagdæksudskridning :o(
« Svar #15 Dato: Oktober 08, 2005, 12:16:22 am »
Yes..  rigtigt at den bedste og optimale nedbremsning foregår ved at aktivere bagbremsen først og derefter forbremsen.

kort og godt.



men uofficielt indrømmer jeg gerne at jeg ikke bruger min bagbremse ret meget
bruger den et par gange hver gang jeg er ude og køre, hvis jeg skal bemse roligt ned eller bare tage farten af.
og bruger den SELVFØLGELIG når jeg hoder STILLE ved at kryds !!!
dette for at aktivere mit bremselys så de bagved kørende kan se at jeg holder stille (eller ihvertfald kan se at jeg bremser)

men i Rigtig mange tilfælde bruger jeg kun forbremsen, måske lidt en vane der er tillagt fra bane dage
hvor bagbremsen kan være noget lort at bruge, jeg holder mig fra at bruge den dér.
der er dog nogen der kan styre bedre ind i sving ved brug af bagbremsen, men det er ikke noget jeg har øvet mig i endnu.. aarh en smule  :wink:


personligt kan jeg bedre kontrollere en kraftig nedbremsning hvis jeg kun bruger forbremsen
så skal jeg kun koncentrere mig om den, og det er jo også dén der bremser kraftigst.
det kan godt være en smule svært at holde styr på begge bremser ved kraftig nedbremsning  vel at mærke for ikke at blokére bagbremsen.

..men så igen..  hvis baghjulet hænger og dingler i luften 10 cm over vejen..  så er det vel lige meget..
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Bagdæksudskridning :o(
« Svar #16 Dato: Oktober 10, 2005, 11:43:34 am »
Citat fra: Alex
det kan godt være en smule svært at holde styr på begge bremser ved kraftig nedbremsning  vel at mærke for ikke at blokére bagbremsen.


.... lalala.. noget med to ting på én gang...?  ;-)


Hvis du selv er enig i at begge bremser er det mest effektive, hvordan kan du så lave en kraftig nedbremsning med kun den ene?
Hvis du nu brugte begge bremser, kunne du jo bruge kortere tid på at bremse = mindre tid til at fjumre i det  :wink:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Bongers

  • Gæst
Bagdæksudskridning :o(
« Svar #17 Dato: Oktober 10, 2005, 04:00:38 pm »
Citat fra: Alex
det kan godt være en smule svært at holde styr på begge bremser


Det siger vist mere om dig - end om bremseteknik  :wink:  :wink:

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Bagdæksudskridning :o(
« Svar #18 Dato: Oktober 10, 2005, 09:19:54 pm »
Citat fra: NielSV650
Citat fra: Alex
det kan godt være en smule svært at holde styr på begge bremser ved kraftig nedbremsning  vel at mærke for ikke at blokére bagbremsen.


.... lalala.. noget med to ting på én gang...?  ;-)


Hvis du selv er enig i at begge bremser er det mest effektive, hvordan kan du så lave en kraftig nedbremsning med kun den ene?
Hvis du nu brugte begge bremser, kunne du jo bruge kortere tid på at bremse = mindre tid til at fjumre i det  :wink:



HAR DU LÆST HELE MIT INDLÆG ?  ......................................... ..OG FORSTÅET SAMMENHÆNGEN ??!!

JEG TVIVLER....
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Bagdæksudskridning :o(
« Svar #19 Dato: Oktober 13, 2005, 11:13:37 am »
Citat fra: Alex


HAR DU LÆST HELE MIT INDLÆG ?  ......................................... ..OG FORSTÅET SAMMENHÆNGEN ??!!

JEG TVIVLER....


Har du glemt cAPS lOCK eller bliver du bare hurtigt sur? ;-)


Majse, jeg synes det er godt du bruger bagbremsen. Folk hyler og skriger om at den er farlig, men hvis du havde brugt forbremsen og forhjulet var skredet havde du først rigtig været på spanden.

Jeg bruger bagbremsen på både vej og bane og finder den yderst effektiv. Og ja, korrekt brug kræver træning...  :wink:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Bagdæksudskridning :o(
« Svar #20 Dato: Oktober 13, 2005, 11:24:36 am »
Citat fra: Alex
og bruger den SELVFØLGELIG når jeg hoder STILLE ved at kryds !!!
dette for at aktivere mit bremselys så de bagved kørende kan se at jeg holder stille (eller ihvertfald kan se at jeg bremser)


Bremselyset kan også aktiveres med forbremsen  :wink:

Grunden til at man bruger bagbremsen er i tilfælde af, at man skulle blive ramt bagfra. Derved ligger vægten af cyklen foran bremsepunktet hvilket gør det nemmere at kontrollere et skub fremfor hvis vægten ligger bag bremsepunktet  :idea:
Ved et heftig påkørsel er man bedst tjent med at stå på fortorvet og lade cyklen blive ramt alene  :shock:  :evil:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
brug nu...
« Svar #21 Dato: Oktober 18, 2005, 09:56:29 am »
kort råd: Brug jeres bagbremse og lær jeres cykel at kende  :D  , det er altså rart at være forberedt på hvordan ens cykel reagerer

En baghjuls udskridning med aktivering af bremse eller motorbremse er noget af det mest harmløse der kan ske når vi taler udskridninger.. for lige så snart i slipper bremsen eller tager koblingen, retter cyklen sig op igen. (vælter man ved denne form for udskridning har man sovet godt og grundigt i timen og har ikke opdaget at bagenden er på vej væk  :D  :D, )

Du gjorde det rette majse, bare rolig, det føles meget værre end det egentlig er.

Det er sundt at kende cyklens grænser og med noget så ufarligt som ovenstående, ja, så er det bare om at komme igang :D

( en farlig baghjuls udskridning af den modsatte faktor, er tilgengæld når du accelererer ud af at sving og hjulet begynder at spinde ud... der skal du tænke dig godt om, for er den kommet for langt ud og du bare lukker af for gassen, retter cyklen sig hurtigt op og kaster dig af...det der kaldes at "highside")