Forfatter Emne: Hvordan vælger man øretelefoner  (Læst 2103 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Henrik306

• Sandt SVin
Hvordan vælger man øretelefoner
« Dato: Oktober 15, 2011, 10:15:43 am »
Er der en eller anden med teknisk indsigt der kan forklare mig hvad man skal holde øje med??

Jeg tænker på alt det der med følsomhed, responsbåndbredde, impedans osv, hvad betyder det i forhold til lydoplevelsen?
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

Brix

• Sandt SVin
Sv: Hvordan vælger man øretelefoner
« Svar #1 Dato: Oktober 15, 2011, 03:55:21 pm »
Jeg ved da lidt om det, ved nu mere om højttalere. Man skal ikke købe hovedtelefoner og fra papiret. Altså det jeg mener er alle de specifikationer, som du selv nævner nogen af, kan man hårdt sagt ikke bruge til ret meget. Det er lidt en overdrivelse.
Istedet, skal du finde ud af hvad de skal bruges til. Musik, film, samtale eller what ever? Hvad skal det være for en type. In ear, eller dem der sidder uden på. Åben, halv åben eller lukket hovedtelefon. Og prisen. Ud fra de ting ville jeg så læse et par anmeldelser, og beslutte mig på den måde.
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

thilemann

• Plastikrocker
« Svar #2 Dato: Oktober 15, 2011, 04:51:03 pm »
Eventuelt tage ud i en butik og prøve nogle forskellige. Hvordan de sidder på/i øret er meget vigtigt efter min mening!
Suzuki SV 650 S k3

Henrik306

• Sandt SVin
« Svar #3 Dato: Oktober 16, 2011, 06:09:43 pm »
Mjaaah, problemet er lidt at jeg købte nogle meget roste in Ear øretelefoner - Ajays four til iPhone, og en kammerat købte dem faktisk også. Hvordan de har fået de roser og prisen som årets bedste øretelefoner aner jeg ikke - baslyd kender de ikke til og mine er netop sendt til reperation i øjeblikket fordi kontrolenheden var gået i udu....

Jeg vil derfor gerne have et sæt jeg kan bruge til træning, i stedet for de Ajays, og de skal derfor være billige, 200-300 kr maks, og jeg ville derfor købe på nettet da udvalget er langt større end alle de Fonaer osv jeg har været i.

Men kan i anbefale nogen, eller kender i nogen sider der har masser af tests af øretelefoner (in ear)??
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

Brix

• Sandt SVin
« Svar #4 Dato: Oktober 16, 2011, 06:18:45 pm »
Mjaaah, problemet er lidt at jeg købte nogle meget roste in Ear øretelefoner - Ajays four til iPhone, og en kammerat købte dem faktisk også. Hvordan de har fået de roser og prisen som årets bedste øretelefoner aner jeg ikke - baslyd kender de ikke til og mine er netop sendt til reperation i øjeblikket fordi kontrolenheden var gået i udu....

Jeg vil derfor gerne have et sæt jeg kan bruge til træning, i stedet for de Ajays, og de skal derfor være billige, 200-300 kr maks, og jeg ville derfor købe på nettet da udvalget er langt større end alle de Fonaer osv jeg har været i.

Men kan i anbefale nogen, eller kender i nogen sider der har masser af tests af øretelefoner (in ear)??
Hvis du skal bruge dem til træning, og vi ligger i den prisklasse, ville jeg uden tvivl vælge et par Sennheiser!
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

MKN

• Sandt SVin
  • SV 1000 S - Kører som en drøm!
« Svar #5 Dato: Oktober 16, 2011, 06:49:06 pm »
Jeg er ret glad for mine A-Jays 4, og kan ikke nikke genkendende til den manglende baslyd. Måske er jeg bare tone døv?
SV 1000 S - Hvid - 2005 - Yoshimura Carbon potter - Powercommander - Sinter metal klodser - Hyperpro forgaffel fjedre - Justerbar styrdæmper - Egosæde - Klar baglygte med blink. Titax Greb.

thilemann

• Plastikrocker
« Svar #6 Dato: Oktober 16, 2011, 07:09:40 pm »
Købte mine in-ear for et par år siden. Det er et creative. De spiller bare max! Tror jeg gav 280 for dem i sin tid.

Noget i stil med dem her
« Senest Redigeret: Oktober 16, 2011, 07:39:42 pm af thilemann »
Suzuki SV 650 S k3

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #7 Dato: Oktober 16, 2011, 10:39:23 pm »
har efter hånden prøvet en del både dyre og billige, og der er stadig ingen der har slået dem som jeg købte til min Sony Ericsson telefon, næst efter dem kommer dem som fulgte med til min Samsung Galaxy S2, men ved også at jeg har lidt specielle øregange, hvor alt ikke bare passer til.Så rådet må være at prøve prøve prøve....

Mormad

• Roadracer
  • And yet it moves...
    • Rumlepotten
« Svar #8 Dato: Oktober 17, 2011, 10:09:20 am »
Har lige købt Ultimate Ears, og de er konge.
You never see a motorcycle parked outside a psychiatrist's office....

Rumlepotten: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=31446&ipc=106683