Forfatter Emne: Fastmonteret alarm >< skivelås med alarm  (Læst 5041 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Henrik306

• Sandt SVin
Fastmonteret alarm >< skivelås med alarm
« Dato: September 27, 2011, 05:17:44 pm »
Jeg har et forsikringsselskab der kræver at jeg har en slags alarm på cyklen. Fair nok, ville nok have det uanset hvad.

Jeg har været rigtig uheldig med en Oxford alarm, som virkelig ter sig helt sindsygt! Har nogle videoer af den, men 3's net er nede i øjeblikket, så kan ikke lægge dem op endnu.

MEN. Jeg overvejer nu noget helt andet end at undvære den mens jeg klager til Gud og hver mand, men det skal være BILLIGT og NEMT! Jeg har overvejet at ABUS detecto 8000, da min kammerat har den, og den virker bare.

Men så tænkte jeg om der ikke fandtes en billig løsning med noget fastmonteret, som bare kan hyle? Ikke noget smart med fjernstart og alt det GPS gejl, men bare så den kan godkendes af forsikringen, og så kan jeg bruge de andre skivelåse på den efter behov...

Hvad kender I af billige alarmer, som er NEMME at montere, eller kender I nogen der kan montere en billig alarm?? :-) (Kodeordene er billig, og en spasser uden garage og værktøj til at montere selv)
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

Henrik306

• Sandt SVin
Sv: Fastmonteret alarm >< skivelås med alarm
« Svar #1 Dato: September 27, 2011, 06:05:45 pm »
Links til videoerne af min meget mærkelige alarm. Skal lige siges at jeg har forsøgt at skifte batterierne, for om det ville afhjælpe problemet - den begyndte at hyle mens jeg satte batterierne i, altså helt uafhængigt af om bøjlen sad i eller ej....

http://youtu.be/y-NMvUQ1V2Y

http://youtu.be/KaQEZ3Z7TqQ
Mvh Henrik

MKN

• Sandt SVin
  • SV 1000 S - Kører som en drøm!
« Svar #2 Dato: September 27, 2011, 06:35:12 pm »
Abus Detecto, ikke så meget pjat. Den virker bare og er ikke dyrere end en fast monteret alarm. Jeg er sindsygt glad for min :-)
SV 1000 S - Hvid - 2005 - Yoshimura Carbon potter - Powercommander - Sinter metal klodser - Hyperpro forgaffel fjedre - Justerbar styrdæmper - Egosæde - Klar baglygte med blink. Titax Greb.

SVingman

• Plastikrocker
  • Knut hvem?
« Svar #3 Dato: September 27, 2011, 08:57:34 pm »
Kan også varmt anbefale Abus Detecto - den virker. Eneste gang der har været bøvl med den var da den ville have nye batterier efter et år :respekt:

Men skulle aldrig have kigget videoen for den fik det ondeste frem i mig :club: Har en nabo som havde sådan en OxLort hele sidste sæson og den gik i tide og i utide så jeg  h a d e r  den lyd :brok:

Da den så også begyndte at detektere regnvejr overvejede jeg seriøst at tage den under behandling med en hammer men endte heldigvis med at bede ham gøre noget ved det på en pæn måde. Den ultimative løsning på OxLort lås: Fjern batterierne :lmao:
SV1000SK7 · 2008 · Blå · MIVV Titanium · Underkåbe · Original alarm · Hugger · Gear indikator · Rizoma røv · Powercommander III · Mr. Dynos touch

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #4 Dato: September 27, 2011, 09:00:26 pm »
Jeg har en OxLort liggende også som går af bare græsset gror i nabokommunen...   :brok:

Så prøv't jeg Meta Systems Legos 4 - så fik jeg dæ' maaaaajet bedre!!!   :thumbsup: :thumbsup:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Per

• Sandt SVin
  • ...det dejlige SVin....
« Svar #5 Dato: September 27, 2011, 09:23:19 pm »
Jeg har en OxLort liggende også som går af bare græsset gror i nabokommunen...   :brok:

Så prøv't jeg Meta Systems Legos 4 - så fik jeg dæ' maaaaajet bedre!!!   :thumbsup: :thumbsup:

Sajmon  :lmao: :lmao: :lmao: du har bare din helt egen måde at udtrykke tingene på  :respekt:
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Henrik306

• Sandt SVin
« Svar #6 Dato: September 27, 2011, 09:37:00 pm »
Jeg ville virkelig ønske at disse informationer var dukket op da jeg undersøgte hvilken lås jeg skulle købe, for stod netop med valget mellem ABUS og Oxlorten... Valgte så forkert  :facepalm:

Er der nogen der kan give mig en pris på levering og montering af sådan en Meta systems legolåsesystem der??  :mrgreen:
Mvh Henrik

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #7 Dato: September 27, 2011, 09:53:51 pm »
Det er den samme alarm som Enghave monterer på cyklerne de sælger.

Jeg ved at polo-motorrad.de forhandler dem, for der er min købt i sin tid.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Gregers

• Sandt SVin
  • I ride naked...
« Svar #8 Dato: September 27, 2011, 10:34:33 pm »
FA Moto foreslog mig at få sat en Meta System DEF COM 3 alarm på med start spærrer i stedet for En Abus Detecto.
Den kostede vist omkring 2100,-, som er lidt mere end skivelåsen (inkl. montering) men har fungeret upåklageligt siden.

Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.