Forfatter Emne: Luftfilter  (Læst 1862 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Luftfilter
« Dato: Oktober 09, 2005, 10:38:25 pm »
Hej SV'ere!!

Min "nallert" skal til 18.000km service på onsdag og skal i den forbindelse have skiftet luftfilter..

Bør jeg med fordel få det skiftet ud med et sportsfilter?? (har et KN på bilen og det giver kun larm.. - og tager 2 HK fra motoren..)

Skal jeg bare smide standardfilteret på igen (et nyt) eller bør jeg få det skiftet til et Sportsfilter??

Jeg har i øvrigt sådan nogle tank-raisers som jeg også kunne smide på den???

Vil det give mig noget?????
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Luftfilter
« Svar #1 Dato: Oktober 09, 2005, 10:44:06 pm »
det vil give lidt.... men du skal have stillet motor bagefter, da du ændre på lufttilførslen det kan potentielt være farligt, for motoren hvis du ikke får den stillet   :(  men snak med værkstedet
   

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Luftfilter
« Svar #2 Dato: Oktober 09, 2005, 10:48:04 pm »
Citat fra: Christian(%&##€£$@@**
det vil give lidt.... men du skal have stillet motor bagefter, da du ændre på lufttilførslen det kan potentielt være farligt, for motoren hvis du ikke får den stillet   :(  men snak med værkstedet


Men finder ECU'en ikke selv ud af det? (gør den da på min bil??)

Har da ikke fået justeret noget på min Tissan efter at jeg fik K&N Filter + 2" rustfri..?
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Luftfilter
« Svar #3 Dato: Oktober 09, 2005, 10:50:04 pm »
Citat fra: Jesper Jensen
har et KN på bilen og det giver kun larm.. - og tager 2 HK fra motoren..

Citat fra: Jesper Jensen

Har da ikke fået justeret noget på min Tissan efter at jeg fik K&N Filter + 2" rustfri..?

der havde du svaret  :oops:  :oops:

ecu'en kan kun foretage mindre ændringer du kan risikere at den går for magert og brænder stempler af (har jeg hørt)
   

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Luftfilter
« Svar #4 Dato: Oktober 10, 2005, 10:29:35 pm »
Citat fra: Christian(%&##€£$@@**
Citat fra: Jesper Jensen
har et KN på bilen og det giver kun larm.. - og tager 2 HK fra motoren..

Citat fra: Jesper Jensen

Har da ikke fået justeret noget på min Tissan efter at jeg fik K&N Filter + 2" rustfri..?

der havde du svaret  :oops:  :oops:

ecu'en kan kun foretage mindre ændringer du kan risikere at den går for magert og brænder stempler af (har jeg hørt)


Hmm, lader ikke til at være tilfældet på de biler jeg kender til (+100 med det filter jeg kender)

Min egen bil har gået 270.000 med KN-filter på!
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Luftfilter
« Svar #5 Dato: Oktober 10, 2005, 11:22:55 pm »
din bil er heller ikke lige så pumpet, det er altså stadigvæk 125 hyppe ud af en liter, din Tissan er vel en 1,8(jeg gætter) det ville svare til hvis den havde 225 HK   :shock: men ok jeg er ikke expert derfor tjek evt med KN inden du smækker det på
   

JoGi

  • Gæst
Luftfilter
« Svar #6 Dato: Oktober 13, 2005, 05:58:02 pm »
Jeg har fået K&N filter på min hayabusa samt en powercommander. Før/eftermålingerne viste 2 HK mere og det kan lige såvel skyldes unøjagtigheder i bænken. Den eneste fordel jeg mener man opnår, er næsten livslang holdbarhed samt ens luftgennemstrømning selvom der er snavs i filtret. Det kan standardfiltret ikke prale af.
Jeg er sikker på at din motor ikke brænder af, selvom du ikke får den justeret, men det vil da være at fortrække. Men det koster jo også.