Forfatter Emne: Sænke forende - nogen erfaring ?  (Læst 2044 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

V2 virgin

  • Gæst
Sænke forende - nogen erfaring ?
« Dato: Juli 16, 2011, 09:13:47 pm »
Hej

Jeg overvejer at hæve gaffelbenene 5mm gennem gaffelbroen på min 650'er. Målet er, at det skal give en lidt skarpere/friskere styring, da jeg synes den en smule lidt bag-tung.

Da jeg har modificeret forgaflen med WP fjedre og olie, er jeg ikke bekymret for at gaflen skal gå i bund, men det store spørgsmål er, om det mon giver den øskede effekt. Gaffelbenene er allerede knap 5 mm højere end broen (det er vist standard), så tanken er at hæve dem yderligere 5 mm op.

Har du nogen erfaring, som du vil dele ud af, så fortæl gerne.


sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Sv: Sænke forende - nogen erfaring ?
« Svar #1 Dato: Juli 16, 2011, 09:21:32 pm »
Min erfaring med SV650S er at du får en cykel med tendens til at ligge sig mere ind i svingene, men også en cykel med mere liv i ( læs: urolig cykel )

Jeg sænkede også fronten på Z750 og den blev også mere frisk i nedlægningen men blev ved med at glide fram på sædet så den er røget tilbage til standart.

3 trackday arrangementer har lært mig at den samme effekt kan nås ved at trække og skubbe lidt på rorpinden. Så lidt mere aktiv kørsel giver mig samme effekt men en mindre urolig cykel og ikke most nosserne.
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

ThySen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 60
  • Forbyd muskelkatte
Sv: Sænke forende - nogen erfaring ?
« Svar #2 Dato: Juli 18, 2011, 11:30:55 pm »
Citér
Gaffelbenene er allerede knap 5 mm højere end broen (det er vist standard),

Er der nogen der kan bekræfte dette?
Jeg har ledt efter billeder og synes det ser ud til at broen og benene flugter.
Grunden til jeg er nysgerrig er, at den forrige ejer har sænket næsen på min og jeg nu vil tilbage til standard for at se om jeg kan mærke forskellen.
Gert fra Thy
Til gaden: SV 650 S K4
Til banen: Philips 32PFL7404H 32"

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Sænke forende - nogen erfaring ?
« Svar #3 Dato: Juli 19, 2011, 12:02:34 am »
Citér
Gaffelbenene er allerede knap 5 mm højere end broen (det er vist standard),

Er der nogen der kan bekræfte dette?
Jeg har ledt efter billeder og synes det ser ud til at broen og benene flugter.
Grunden til jeg er nysgerrig er, at den forrige ejer har sænket næsen på min og jeg nu vil tilbage til standard for at se om jeg kan mærke forskellen.

Er det ikke kun N-modellen der er "sænket" ab fabrik?  Kig i manualen. Enten ejermanualen eller servicemanualen. Den ligger i din skuffe eller på nettet :-)
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

V2 virgin

  • Gæst
Sv: Sænke forende - nogen erfaring ?
« Svar #4 Dato: Juli 29, 2011, 03:10:03 pm »
Citér
Gaffelbenene er allerede knap 5 mm højere end broen (det er vist standard),

Er der nogen der kan bekræfte dette?
Jeg har ledt efter billeder og synes det ser ud til at broen og benene flugter.
Grunden til jeg er nysgerrig er, at den forrige ejer har sænket næsen på min og jeg nu vil tilbage til standard for at se om jeg kan mærke forskellen.

Nu har jeg læst efter i min Haynes manual, og det er faktisk rigtigt, at det kun er på de gamle N-modeller, at gaffelbenene skal stikke over gaffelbroen. På K3 S-modellen og fremefter specificerer Suzuki, at gaffelbenene skal flugte med gaffelbroen.


Bobo

  • Wannabe
  • Indlæg: 4
  • SV i i i i i i i i i i n !!!
    • Jesper Boe
  • Bike: Sv1000S
Sv: Sænke forende - nogen erfaring ?
« Svar #5 Dato: August 08, 2011, 09:00:59 pm »
Jeg har hævet min bagende 40mm. ved at sætte kortere kødben på (lige før det går ud over nødderne :mrgreen:), og sænket forenden 10mm. i gaflen. Jeg synes ikke den virker urolig, men er virkeligt frisk til at skifte retning ved svingkørsel. Den virkede lidt usikker ved langsom kørsel i sving og om hjørner med mit gamle slidte bagdæk, men med et nyt Conti Sport Attack kører den lige som jeg kan lide det.
Turn, brake, signal, crash.