Forfatter Emne: Startproblemer :O  (Læst 2159 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Startproblemer :O
« Dato: Juli 04, 2011, 09:58:25 pm »
Hej gutter

Jeg havde nogle startproblemer i dag, da jeg ville starte min MC efter over en uges stilstand pga. roskildefestival..

Jeg drejer nøglen og alt er fint, og trykker på starteren. Den kører fint rundt, og motoren tænder, men slukker igen, som hvis man ikke har holdt knappen inde længe nok. Da den så slukker, kan jeg høre brændstofpumpen pumpe igen, ligesom den gør når man drejer nøglen. Jeg trykker igen, og det samme sker endnu en gang. Jeg prøver igen, og giver den noget gas samtidig, og den starter. Da jeg så slipper gassen igen, går den ud. Jeg kører en kort tur rundt i kvarteret inden jeg bevæger mig ud på motorvejen, men kan ikke mærke at den skulle have tabt motorkraft eller sådan noget. Da jeg holder ved et rødt lys, kan jeg mærke at motoren kæmper lidt for at holde tomgang, selv om maskinen er ved at være varm(min blir som regel 86 grader når den er gennemvarm, her var den nok 60-70). Jeg kører den tur jeg nu en gang skal, men synes at den måske er lidt svagere ved i gangsætning og kørsel med koblingen.

Jeg kører ud til min søster, og motorcyklen holder i et stykke tid. Da jeg kører hjem, kan jeg ikke mærke nogen problemer overhovedet.

Er det noget jeg skal være bekymret for? Hvor normalt er dette, når nu motorcyklen har stået stille i en uges tid? Jeg ville forvente den slags efter nogle uger, men ikke efter kun 8 dage.. Hvad siger i?
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Damage

  • Gæst
Sv: Startproblemer :O
« Svar #1 Dato: Juli 05, 2011, 02:03:31 pm »
Det burde ikke have noget at sige, at den har stået stille en uge. Min står hele vinteren og starter 1. gang og kan holde tomgangen.

Hvor højt står den i tomgang? (den skal ligge på 1300-1400 rpm)

Evt. giv den en omgang injection cleaner i tanken og kør en lang tur, det kan jo være at benzin dysserne er lidt beskidte.

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Sv: Startproblemer :O
« Svar #2 Dato: Juli 05, 2011, 05:45:26 pm »
Jeg må hellere lige sige at den startede og kørte så godt som den plejer i dag :) Så jeg tror bare at det bogstavligttalt har været mandagssyndromet der har været inde over :p
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Damage

  • Gæst
Sv: Startproblemer :O
« Svar #3 Dato: Juli 06, 2011, 07:47:02 am »
Har du kørt i regnvejr?

Kontroller evt. om tændrørshætten sidder rigtigt på den forerste cylinder. Hvis den ikke gør det kan der komme vand ind til
tændrøret og det kan give dårlig motorgang, startvanskeligheder osv.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Startproblemer :O
« Svar #4 Dato: Juli 06, 2011, 11:41:51 am »
Hvor længe er det siden at batteriet er blevet skiftet?

Hvis du normalt kører på den hver dag kan det godt være at du ikke oplevet at dit batteri måske har mistet evnen til at holde spænding og derfor kun oplevede det fordi den havde stået stille i en uge.

Det med at benzinpumpen kører to gange kan godt være fordi at starteren hiver alle AMP fra batteriet i det du trykker på startknappen og cyklen derfor tror at du lige har drejet tændingen igen når du slipper.

Med andre ord - det kan være et dårligt batteri...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4