Forfatter Emne: Styrthjelm  (Læst 2347 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

haldo

• Roadracer
  • Lev stærkt, dø ung og efterlad et smukt lig.
Styrthjelm
« Dato: Juli 04, 2011, 02:00:35 am »
Jeg ved godt at jeg ikke er en af de mest fornuftige herinde  :mrgreen:, men jeg finder alligevel dette lidt interessant. Mon ikke et par af disse demonstranter lurede hvad det hele gik ud på efter denne uheldige hændelse.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1581554.ece

Rasmus Modsat

• Sandt SVin
  • Super Velocity
Sv: Styrthjelm
« Svar #1 Dato: Juli 04, 2011, 10:47:22 am »
måske ikke fair at grine af folk der dør.... Men det der er da en tand for morsomt  :lol:
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Bubbi

• Søndagskører
  • **
« Svar #2 Dato: Juli 05, 2011, 01:41:59 pm »
Han demonstrerede for friheden til selv at vælge. Og betalte den ultimative pris. Jeg synes også det er for dumt at køre uden hjelm, men et eller andet sted er det ret formynderisk at staten skal bestemme over den slags, og ligefrem uddele bøder til borgere der vælger at udsætte sig selv for fare.
:cool: Keep ur head cool, see the big picture  :cool:

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #3 Dato: Juli 05, 2011, 02:36:22 pm »
men et eller andet sted er det ret formynderisk at staten skal bestemme over den slags, og ligefrem uddele bøder til borgere der vælger at udsætte sig selv for fare.
Mnja. Så længe vi alle sammen er med til at betale for hospitalsregningen, synes jeg det er o.k. at sætte nogle krav til mc-udstyret. Hvis vi ikke havde et offentligt sundhedsvæsen, kunne folk for min skyld opføre sig lige så tosset de ville.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Bubbi

• Søndagskører
  • **
« Svar #4 Dato: Juli 05, 2011, 02:45:19 pm »
True dat. Men uheld med kørsel uden hjelm ender ofte med en begravelse, og den betaler man selv  :wink:
:cool: Keep ur head cool, see the big picture  :cool:

Olfert

• Sandt SVin
« Svar #5 Dato: Juli 05, 2011, 02:51:42 pm »
True dat. Men uheld med kørsel uden hjelm ender ofte med en begravelse, og den betaler man selv  :wink:
:lol: :lol: Enig.
Det burde være rygbeskytteren der var lovpligtig og ikke hjelmen.
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Mormad

• Roadracer
  • And yet it moves...
    • Rumlepotten
« Svar #6 Dato: Juli 05, 2011, 03:06:46 pm »

Good point. Darwinisme er sundt for samfundsøkonomien. Det tænker jeg i hvert fald, når jeg ser en tosse komme flyvende forbi på en ny tusindjapser i flipflopper og karsehår.  :evil:
You never see a motorcycle parked outside a psychiatrist's office....

Rumlepotten: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=31446&ipc=106683

Bo

• Sandt SVin
  • DFM
Styrthjelm
« Svar #7 Dato: Juli 05, 2011, 03:22:00 pm »

Good point. Darwinisme er sundt for samfundsøkonomien. Det tænker jeg i hvert fald, når jeg ser en tosse komme flyvende forbi på en ny tusindjapser i flipflopper og karsehår.  :evil:

Tænker bare: Idiot ;-)

/bo
MC-løs :-/

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #8 Dato: Juli 05, 2011, 05:10:23 pm »
Det burde være rygbeskytteren der var lovpligtig og ikke hjelmen.
Det kan der være noget om.

Det minder mig om Seinfeld - han mener også at lovpligtig hjelm er tåbeligt. Pointen med loven er åbenbart at beskytte den hjerne, der fungerer så dårligt, at den ikke engang kan beskytte sig selv.

Seinfeld - humans are not smart
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Søren F

• Sandt SVin
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
« Svar #9 Dato: Juli 05, 2011, 09:42:51 pm »
Citér
.. en tosse komme flyvende forbi på en ny tusindjapser i flipflopper og karsehår. 

Netop!!!  :lmao: :lmao: :lmao:
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3