Returdæmpning, i bund og top se
http://forum.svrider.dk/album_pic.php?pic_id=120, der kan du se den ene skrue i toppen.
Det der også taler for det, er at fjederen er næsten dobbelt så tyk, så for os over de 90kg - gir det mere.
- kort sagt tim - kig forbi, til en kigger, jeg er helt klart også med til en skifter session....? (smid en besked i kontakt)
KAWA ??? aner jeg ikke, men der er mange på det engelske forum der har sagt at den passer til SV - men så vidt jeg ved er der ingen der har lavet den - men mange af dem der har lavet GSXR, både på K0 til K4.
ZX6RR/636 - er jo heller ikke MC i den tunge prisklasse, så der er nok sparet det ??? uden jeg ved det.
540 LB/in - er tryk pr inch/tomme ja, altså hvor stiv den er (fjederen altså)
Derfor vil den logiske forklaring være at det er stivheden i trykket ?, da det er en trykfjeder.
Iøvrigt
Forskellen på progressiv og Liniar fjeder i forgaffel : (da jeg selv spurgte)
Basically as it says, the linier springs are the same all the way down ( single rate), you buy the weight you want (generally a little heavier than standard).
As opposed to progressives, which come in two flavours, duel rate a single spring with two sections, one tighter than the other.
or the second is turely progressive and gets tighter (coils closer together)from one end to the other.
the linier springs give you a consistant feel thoughtout the fork travel, and the progressives give greater effect the more you use them and a lighter action over small bumps.
But to be honest, it's a bit like tyres, everyone has an opinion on which is best.
Klogerer ?
jeg fik det ud af det - at til vejbrug, anbefaler han progressive fjedre til os der ikke kører ræs - på vej og bane, da liniar fjedre er en del hårder...