Forfatter Emne: Rizome blinklys, hjælp til påmontering!  (Læst 2305 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

spekpedal

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 7
Rizome blinklys, hjælp til påmontering!
« Dato: Juni 07, 2011, 08:42:34 pm »
Hej alle,

Har været ude for et uheld, hvor blinklysets "beslag" knækkede. har så været forbi den lokale rizoma pusher og købt nyt "beslag".

Men jeg kan virkelig ikke greje, hvordan jeg skal få skruen over ledningsstykket. Derfor søger jeg hjælp her.


Billeder er vedhæftet, så I bedre kan forstå hvad jeg snakker om.

http://img.photobucket.com/albums/v327/swubber/motorcykel/Milano153.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v327/swubber/motorcykel/Milano152.jpg


Mvh

Mads
19 år, 3.g'er på Bornholms Gymnasium (STX) samt ejer af en Suzuki SV650 S fra 2000. :)

JohnnyE

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 76
Sv: Rizome blinklys, hjælp til påmontering!
« Svar #1 Dato: Juni 07, 2011, 08:45:09 pm »
jeg havde samme problem med mine blinklys, godt nok ikke rizoma men jeg skruede den bare over, gav et fint rillet stik men kunne sagtens presses i alligevel.
SV 650 K9

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Rizome blinklys, hjælp til påmontering!
« Svar #2 Dato: Juni 07, 2011, 08:50:12 pm »
Klip og samle ledningen?
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

spekpedal

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 7
Sv: Rizome blinklys, hjælp til påmontering!
« Svar #3 Dato: Juni 07, 2011, 09:14:18 pm »
JohnnyE - har tænkt på det samme. begyndte faktisk også på det, som man kan se på billedet, men jeg havde ikke nogen tang til at holde fast i stikket og måtte så opgive. tænkte bare der brude være en bedre løsning.

rasmus modsat, mener du at lodde den sammen? I så fald, så aner jeg ingenting om at lodde og har heller ikke et apparat til det. Er en 10tommelfingret pædagog med speciale i at ødelægge det jeg prøver at reparere.
19 år, 3.g'er på Bornholms Gymnasium (STX) samt ejer af en Suzuki SV650 S fra 2000. :)

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Sv: Rizome blinklys, hjælp til påmontering!
« Svar #4 Dato: Juni 07, 2011, 09:20:17 pm »
Jeg går ud fra det er møtrikken du ikke kan få ud over stikhuset for i enden af ledningerne?  :innocent:

De 2 grå stykker er krympeflex hvor org. stíkhus med ledninger er samlet med ledningerne fra Rizoma blinket. Så du må klippe og samle, enten ved lodning, samlemuffe eller hvad du synes er bedst og nemmest.
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

JohnnyE

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 76
Sv: Rizome blinklys, hjælp til påmontering!
« Svar #5 Dato: Juni 07, 2011, 09:29:26 pm »
Det grå krympelfex kan det ikke være der hvor modstandene sidder, for så ville jeg passe på med at klippe der.
SV 650 K9

spekpedal

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 7
Sv: Rizome blinklys, hjælp til påmontering!
« Svar #6 Dato: Juni 07, 2011, 09:36:28 pm »
Ja, det er møtrikken jeg ikke kan få ud over stikhuset i enden af ledningen, haha. :D


hmm, det lyder til en mindre operation jeg ikke kan magte. Hvad vil en sådan rep. koste ved mcmekker?
19 år, 3.g'er på Bornholms Gymnasium (STX) samt ejer af en Suzuki SV650 S fra 2000. :)

JohnnyE

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 76
Sv: Rizome blinklys, hjælp til påmontering!
« Svar #7 Dato: Juni 07, 2011, 09:40:59 pm »
det nemmeste vil så nok være at tage en svensknøgle og holde på stikket der hvor det er fladt og så en 10´er nøgle og skrue møtrikken af, den kan godt drille lidt men det kan lade sig gøre.
det er også lidt mere kringlet at lodde mens det er på motorcyklen da du jo først skal montere blinklyset inden du kan sætte stikket på igen, da du jo også skal have møtrikken tilbage over stikket, en mc mekker ville jeg ikke få til det, ved ikke hvad det vil koste men kan da umuligt være billigt.
SV 650 K9

GreenDevil

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 140
  • ZX-6 aka kællingen
Sv: Rizome blinklys, hjælp til påmontering!
« Svar #8 Dato: Juni 07, 2011, 11:20:07 pm »
Nu siger du godt nok at du ikke har så meget værktøj, men alternativt, så spænder du lige møtrikken op i en skruestik, og så skærer du et ca. 2mm bredt spor hele vejen igennem den ene side af møtrikken med en nedstryger eller en vinkelsliber. Så kan du lige mofle den ind og ud over ledningen ;)
Dont drive faster than your angels can fly - or outrun the devil!
Either one works.

Customløsninger af cykler sælges; speciale i tankbuler og ridser!
Pris: et komplet sæt læder incl. støvler og hjelm.

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Rizome blinklys, hjælp til påmontering!
« Svar #9 Dato: Juni 08, 2011, 12:04:27 am »
Hvor er du fra?? Jeg kan godt ordne det for dig, hvis du bor i nærheden af Fredericia....
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256