Både Sigma og Suter laver en til SV1000 - den ender på ca 550 euro til døren plus koblingspladerne. Jeg overvejer det kraftigt på baneraceren...
Der er 3 meget nemme ting du kan gøre ved dit problem her og nu.
1. Hårdere forgaffel indstillinger - det lyder måske en anelse underligt, men jo mere din forgaffel dykker ved gasslip og nedbremsning, jo mere vægt flytter du forud på cyklen, og jo nemmere har baghjulet ved at steppe da vægten reduceres bagude.
2. Mere hæng på bagdæmperen - det er helt basal affjedringsviden vi snakker om, og det kan faktisk godt betale sig at bruge en time på at sætte affjedring korrekt op til din vægt og kørestil. Det lyder som om du laver lidt hidsige nedgearinger en gang imellem, så du skal med al sandsynlighed have en smule ekstra hæng og hurtig returdæmpning for at hjælpe dig mod stepperiet, og det SKAL afhjælpes da det er en tidlig advarsel fra cyklen om at du er ved at være ude hvor du ikke kan bunde.
3. Mellemgas - grin bare men det virker! Jeg har kørt knap 80.000km på min og har for længst vænnet mig til at vippe en gang med håndleddet ved nedgearinger - og det er vel ca 70.000km siden jeg havde stepperi sidste gang, medmindre jeg virkelig selv har provokeret det frem.