Forfatter Emne: Slipperkobling?  (Læst 2775 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Henrik306

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 579
Slipperkobling?
« Dato: Juni 11, 2011, 08:26:02 pm »
Hey
Jeg må nok først lige få bekræftet at en slipperkobling sørger for at baghjulet ikke blokerer ved nedgearing??

Hvis det er rigtigt, kan man så montere sådan en på en Sv1000k4??
Jeg synes efterhånden jeg har oplevet nogle gange at røven sejler fra side til side ved slip af gassen i høje omdrejninger eller ved hårde opbremsninger med nedgearing...

Evt. hvad gør i andre for at undgå dette??
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

Husum

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 348
Sv: Slipperkobling?
« Svar #1 Dato: Juni 11, 2011, 11:44:41 pm »
Korrekt.

Jeg har selv kigget rundt, men mig bekendt er der ikke lavet en slipper kobling til SV'eren. Det er noget med at man kan ændre lidt på en fra Sigma perfomance til en busa, og få den til at passe. JHS racing i England gjorde det engang, efter hvad jeg har læst mig til på SV-Portal. Ved ikke om det var en succes, eller om de stadig gør det.

Men priserne ligger omkring 5 af de lange.

Vent til du er lidt længere nede i omdrejninger før du gearer ned. Der er vist ikke voldsomt meget andet af gøre, uden en slipper.
Min SV 1000 N på MCG: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35338&xl=true

Der findes kun én ting der er sjovere end ting på 2 hjul - De samme ting på 1 hjul.

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Slipperkobling?
« Svar #2 Dato: Juni 12, 2011, 12:48:14 am »
Både Sigma og Suter laver en til SV1000 - den ender på ca 550 euro til døren plus koblingspladerne. Jeg overvejer det kraftigt på baneraceren...

Der er 3 meget nemme ting du kan gøre ved dit problem her og nu.

1. Hårdere forgaffel indstillinger - det lyder måske en anelse underligt, men jo mere din forgaffel dykker ved gasslip og nedbremsning, jo mere vægt flytter du forud på cyklen, og jo nemmere har baghjulet ved at steppe da vægten reduceres bagude.

2. Mere hæng på bagdæmperen - det er helt basal affjedringsviden vi snakker om, og det kan faktisk godt betale sig at bruge en time på at sætte affjedring korrekt op til din vægt og kørestil. Det lyder som om du laver lidt hidsige nedgearinger en gang imellem, så du skal med al sandsynlighed have en smule ekstra hæng og hurtig returdæmpning for at hjælpe dig mod stepperiet, og det SKAL afhjælpes da det er en tidlig advarsel fra cyklen om at du er ved at være ude hvor du ikke kan bunde.

3. Mellemgas - grin bare men det virker! Jeg har kørt knap 80.000km på min og har for længst vænnet mig til at vippe en gang med håndleddet ved nedgearinger - og det er vel ca 70.000km siden jeg havde stepperi sidste gang, medmindre jeg virkelig selv har provokeret det frem.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

TOB

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 611
  • Live to Ride - Ride to Live
Sv: Slipperkobling?
« Svar #3 Dato: Juni 12, 2011, 09:51:55 pm »
3. Mellemgas - grin bare men det virker! Jeg har kørt knap 80.000km på min og har for længst vænnet mig til at vippe en gang med håndleddet ved nedgearinger - og det er vel ca 70.000km siden jeg havde stepperi sidste gang, medmindre jeg virkelig selv har provokeret det frem.
Benytter helt det samme trick og det virker.
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

Henrik306

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 579
Slipperkobling?
« Svar #4 Dato: Juni 12, 2011, 11:57:16 pm »
Sajmon: Super forklaring, tak!! :-)
Så mangler jeg bare lige at vide præcis hvad du snakker om og hvordan jeg gør det :D

Jeg har overvejet en kawa zx10 dæmper bagpå, vil den hjælpe med at løse det, eller kan jeg nemt hjælpe på problemet med de komponenter jeg har på cyklen nu (standard)??

Det med mellemgas har jeg også overvejet og øvet mig lidt på, men synes det er vældig svært at ramme omdrejninger og kobling osv, ender altid med at jeg enten får givet for meget eller får sluppet koblingen for hurtigt :-( men jeg vil fortsat øve på det...
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

jesper1982

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 34
  • Man SKAL ikke noget, der er valg og konsekvenser.
Sv: Slipperkobling?
« Svar #5 Dato: Juni 13, 2011, 10:53:17 pm »

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Slipperkobling?
« Svar #6 Dato: Juni 23, 2011, 01:21:06 pm »
Synes det er meget fedt den lige giver et hvin fra bagdækket når man lige laver en kraftig nedgearing :D  :innocent:
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256