Forfatter Emne: Forsikringsspørgsmål, Tyveri.  (Læst 1281 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Ritzau

• Sandt SVin
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Forsikringsspørgsmål, Tyveri.
« Dato: Maj 10, 2011, 09:36:46 am »

Hej jeg har været så uheldig at få stjålet en taske med en hel masse i!
Det meste dækker min almindelige husstandsforsikring, men de er ikke meget for at dække bilnøglen da de siger den skal gå over bilens forsikring???
Det har jeg en klar fornemmelse af er forkert! Husets nøgle skulle jo heller ikke over husets forsikring!
Er der nogen der kan oplyse mig i min uvidenhed inden jeg dummer mig alt for meget!  8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Forsikringsspørgsmål, Tyveri.
« Svar #1 Dato: Maj 10, 2011, 10:23:35 am »

Hej jeg har været så uheldig at få stjålet en taske med en hel masse i!
Det meste dækker min almindelige husstandsforsikring, men de er ikke meget for at dække bilnøglen da de siger den skal gå over bilens forsikring???
Det har jeg en klar fornemmelse af er forkert! Husets nøgle skulle jo heller ikke over husets forsikring!
Er der nogen der kan oplyse mig i min uvidenhed inden jeg dummer mig alt for meget!  8)

Jeg kender intet til det, men det kunne da lige passe at du så også skal betale selvrisiko på bilens forsikring hvis nøglen skal dækkes dér :-S

Husnøglen bliver vel dækket af husforsikringen(??)  :?
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
« Svar #2 Dato: Maj 10, 2011, 07:52:12 pm »
Kan godt passe, ser det jævnligt på arb. når kunder skal have nye nøgler til deres dyt.
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Søren F

• Sandt SVin
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
« Svar #3 Dato: Maj 11, 2011, 03:58:27 pm »
Det' fordi bilnøglen regnes som biludstyr (def:" der kun kan benyttes sammen med bilen") - mærkeligt men sandt.

Der børe ikke være dobb. selvrisiko - medmindre du har to selskaber på de to forsikringer. Men ved selskabsskifte vil du stå reg. med en skade på bilen !!! bare lige hvis du satser på at skifte...det betyder så typisk en lidt højere pris i det nye selskab...
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Ritzau

• Sandt SVin
  • Its not the age.................. Its the mileage!
« Svar #4 Dato: Maj 12, 2011, 08:53:11 am »
Begger forsikringer er i samme selskab, men vi har kun selvrisiko på bilforsikringen.
Konklusionen er at jeg kommer til at betale nøglerne og omstillingen fuldt ud!
Sådant er det!
Shit happens!

Hav en skøn sommer!
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!