Forfatter Emne: Procedure ved køb af brugt cykel - omreg./syn osv....  (Læst 2499 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Henrik306

• Sandt SVin
Procedure ved køb af brugt cykel - omreg./syn osv....
« Dato: April 29, 2011, 10:56:53 am »
Ja, jeg er sgu lidt forvirret, men synes også jeg hører en masse, som ikke helt stemmer overens med det jeg hørte lige før...

Er der nogen der kort kan beskrive forløbet, og især hvad man skal have med af papirer til de forskellige ting?

Som jeg har forstået det indtil videre, så skal jeg skaffe et forsikringsbevis (Got it, men det er ikke udfyldt, skal jeg gøre det selv eller hvordan??). Så skal den til syn, skal jeg have noget med her?
Og til sidst skal den omregistreres, her skal man udfylde en blanket (got it), og man skal have reg.attesten (got it) med, samt forsikringsbevis (got it)??
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

Husum

• Roadracer
Sv: Procedure ved køb af brugt cykel - omreg./syn osv....
« Svar #1 Dato: April 29, 2011, 06:11:01 pm »
Du skal ned til dit forsikringsselskab og skaffe et forsikringsbevis (altså at de vil forsikre dig, ansvar eller kasko er ligegydligt). Så til syn (rækkefølgen på de 2 foregående er vist ligegyldig). Når du både har synspapirer og forsikringsbevis, kan du smutte ned til skat (det gamle motorkontor) og få cyklen omregistreret. Forsikringsbevis og synspapirer SKAL med for at omregistere.

Beklager stavefejl, er lige kommet hjem fra kapsejlads. WUUUUUUUUU!
Min SV 1000 N på MCG: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35338&xl=true

Der findes kun én ting der er sjovere end ting på 2 hjul - De samme ting på 1 hjul.

Henrik306

• Sandt SVin
« Svar #2 Dato: April 29, 2011, 11:25:46 pm »
Jeg HAR fået et forsikringsbevis, men der står ikke noget på det, og det er sådan et der kopierer ned på en kopi under... Skal jeg udfylde den ene og sende til forsikringen eller skal jeg aflevere den til SKAT eller hvordan??
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

melander

• Roadracer
Procedure ved køb af brugt cykel - omreg./syn osv....
« Svar #3 Dato: April 29, 2011, 11:34:22 pm »
Hej,
Du tager dit forsikringsbevis og reg. attesten og går ned på det lokale skattecenter. Dernede udfylder du forsikringsbeviset og en om reg blanket. Det er meget simpelt. Ellers så må du spørge om hjælp til udfyldelsen dernede ;-)
God tur!
PT: Uden MC ;-(
Tidligere: SV 650 sa k7 og Sv1000 s K7 (08) med Bi-xenon/ angel eyes, KN filter/ stage 2 ramme, Rizoma lir og PC III ;-)

kent

• Sandt SVin
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
« Svar #4 Dato: April 30, 2011, 10:54:36 pm »
du har vel kontaktet dit selvskab og fået et tilbud på forsikring, fået forsikringsbeviset.
det udfylder du (med kopier) + omregpapirer som du også har udfyldt (rimmeligt simpelt, læs og skriv det de beder om) tager alt med til skat (kort eller kontanter) betal, underskriv midlertidig regattest og vupti du er nu den nye ejer :D. Skat sender forsikringen besked om at den er registret og du har noteret dem som selvskab. En uges tid efter får du en police og alt er i den skønneste orden. medbring også "god tid" for det går ikke altid så stærkt på kontoret. :tie:
god fornøjelse med din nye MC

extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr