Forfatter Emne: For og imod Alarmer  (Læst 4439 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

steen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 412
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
For og imod Alarmer
« Dato: September 21, 2005, 12:47:23 pm »
Jeg tænker på at montere en alarm på min ged så den kan stå lidt sikkert i vinter men mangler gode/dårlige erfaringer med den slags udstyr... Jeg har kigget på tyske sider med priser helt ned til 300 kr for et sæt men er det noget som man kan bruge?? Der er flere som anbefaler Spyball alarmer men jeg kan huske en sag med en ZX-6R som blev omprogrammeret af manden som "glemte at aflevere cyklen tilbage efter en prøvetur... Er det så noget som man kan bruge til noget?? Man kan jo også gå hele vejen og anskaffe et alarm anlæg med SIM kort og GPS. Ved sådan en løsning opdager en evt. tyv måske ikke at han bliver overvåget indtil man finder den igen. Jeg tror ikke at man skal fortælle en tyv at cyklen er beskyttet (via blink eller horn) for så klipper de sikkert bare løs i ledningerne men måske har jeg ikke ret.

Måske er det slet ikke nødvendigt at passe så godt på sin ged eller?

Et par spørgsmål kunne være : Kan en fjernbetjening holde til regnvejr, tapper et alarmanlæg cyklen for strøm for hurtigt, Går alarmen igang selvom ingen har gjort noget, hvordan sikrer man sig imod at andre koder ens alarm om o.s.v?

Mvh
Steen
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
For og imod Alarmer
« Svar #1 Dato: September 21, 2005, 12:53:03 pm »
Køb en kæmpe kæde og et groundanchor, så er der ingen der løber med din skat :wink:
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

Ronni

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 298
  • My name is Bruce Wayne, and I'm an alcoholic
Re: For og imod Alarmer
« Svar #2 Dato: September 21, 2005, 01:11:23 pm »
Citat fra: steen
Måske er det slet ikke nødvendigt at passe så godt på sin ged eller?


Tjoh, det er det vel :)
Sidste år prøvede jeg at finde sådan et GPS-anlæg du taler om, men det var umuligt at finde noget der kunne bruges. Boksen er så tilpas stor, at den ikke kan gemmes, og virker bedst når den har frit udsyn til himlen, hvilket kan gøre det svært at montere på en motorcykel.
Samtidig er de temmeligt dyre..

Mht. alarmer havde jeg en Spyball på min CBR600, og den fungerede fint, dvs. meget få/ingen fejl-alarmer, og den reagerede når den skulle.
Den oplevelse du nævner, med at en alarm kan omprogrammeres ville jeg ikke tage alt for tungt - hvis folk har motorcyklen i fred alene, så kan man gøre hvad som helst ved den, han kunne vel lige så godt afmontere sirenen som at omprogrammere den.

En alarm kan være en god ting, hvis du kan høre den - og her er en kæde næsten lige så god, for hvis du kan høre alarmen ville du nok også kunne høre den vinkelsliber der er i gang med at skære din kæde over.
3/4 liter Gixxer and 4.16 BHP of italian fury

Bongers

  • Gæst
Re: For og imod Alarmer
« Svar #3 Dato: September 21, 2005, 01:17:42 pm »
Citat fra: Ronni
Citat fra: steen
Måske er det slet ikke nødvendigt at passe så godt på sin ged eller?


Tjoh, det er det vel :)
Sidste år prøvede jeg at finde sådan et GPS-anlæg du taler om, men det var umuligt at finde noget der kunne bruges. Boksen er så tilpas stor, at den ikke kan gemmes, og virker bedst når den har frit udsyn til himlen, hvilket kan gøre det svært at montere på en motorcykel.
Samtidig er de temmeligt dyre..


De systemer der bruges til mc i dag - er på størrelse med batterierne til konens vibrator og funger optimalt..

Det er krav ved forsikring af dyre motorcykler…. Både og nogle biler,

Har en gut ved sonofon, der sælger sådan noget - men de forhindrer ikke tyveriet, på samme måde som kæden… - men du kan følge din cykel....

ThomasM

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 126
For og imod Alarmer
« Svar #4 Dato: September 21, 2005, 02:13:43 pm »
En alarm er en god investering, men hvis folk virkelig vil nuppe dyret gør den ikke den store forskel - så tager de den i en kassevogn - de spilder ikke tid på at klippe kæde og fidle med alarmen. Derfor er et "jordanker" en rigtig god ide hvis det er muligt.

Der hvor en alarmen i sig selv kommer til sin ret er til at holde pilfingre væk (typisk en flok fulde narhatte som vil op og sidde på den, hvilket gerne resulterer i ridser eller hvad der er værre). Når folk ser alarmdioden nøjes de som oftes med at kigge (og det er jo helt ok :)). Ellers fatter de gerne beskeden når de hiver fat i styret og får 120db i ansigtet ;)

Et godt råd er desuden at dække din mc til HVER aften hvis den står tæt på åben gade - ud over at gøre det så besværligt for idioter at stjæle din cykel som muligt, er det også et spørgsmål om at gøre den så lidt iøjenfaldende som muligt. At den er dækket holder f.eks. typisk førnævnte fulde fjolser fra overhovedet at ligge mærke til den. Men husk.. selv de bedste forholdsregler forhindrer desværre ikke hærværk :(
SV650S K4 Blå/YC2
Mods: suzuki hugger, lucas fender elim, spyball.
Klip: 1.

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: For og imod Alarmer
« Svar #5 Dato: September 21, 2005, 07:00:27 pm »
Citat fra: Bongers
er på størrelse med batterierne til konens vibrator og funger optimalt..


Uha 12 x DD  :shock:
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Anders

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 391
    • http://www.nif-trading.dk
For og imod Alarmer
« Svar #6 Dato: September 22, 2005, 08:55:02 am »
Har monteret en alarm på min. Kostede godt 500 kr. via nettet. (startspærre, silent mode, fjernstart etc. etc...)
Jeg har ingen ide om hvor nem den er at omprogrammere. Men der kommer ingen fejlalarmer... Den kan stå i lang tid uden problemer (har stået i næsten 3 uger aktiveret uden "batteriproblemer"..

Fjernbetjeningen er måske ikke den fedeste - men den virker på lang afstand - når jeg sidder inde i huset kan jeg lige trykke og høre den Bipper - for at tjekke den er aktiveret.

Generelt tror jeg slet ikke det er nædvendigt med alarmer. Kæder er bedre... Men jeg syntes det var sjovt at montere den! Boksen er lille og vandtæt.

Mit råd vil være at undgå at bruge penge på tosse-dyre alarmer!
YAMAHA FZS 600 Fazer

Ronni

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 298
  • My name is Bruce Wayne, and I'm an alcoholic
Re: For og imod Alarmer
« Svar #7 Dato: September 22, 2005, 10:52:13 am »
Citat fra: Bongers
De systemer der bruges til mc i dag - er på størrelse med batterierne til konens vibrator og funger optimalt..

Det er krav ved forsikring af dyre motorcykler…. Både og nogle biler,
Har du et link til sådan en?

Jeg har godt nok aldrig hørt om sådan et krav, men jeg har måske ikke en tilstrækkelig dyr cykel  :lol:
3/4 liter Gixxer and 4.16 BHP of italian fury

Bongers

  • Gæst
Re: For og imod Alarmer
« Svar #8 Dato: September 23, 2005, 01:13:14 pm »
Citat fra: Ronni
Citat fra: Bongers
De systemer der bruges til mc i dag - er på størrelse med batterierne til konens vibrator og funger optimalt..

Det er krav ved forsikring af dyre motorcykler…. Både og nogle biler,
Har du et link til sådan en?

Jeg har godt nok aldrig hørt om sådan et krav, men jeg har måske ikke en tilstrækkelig dyr cykel  :lol:


DanTrack hedder firmaet - men deres side er ned pt... men prøv at se om de ikke har noget !!

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: For og imod Alarmer
« Svar #9 Dato: September 23, 2005, 01:33:40 pm »
Citat fra: Bongers
Citat fra: Ronni
Citat fra: Bongers
De systemer der bruges til mc i dag - er på størrelse med batterierne til konens vibrator og funger optimalt..

Det er krav ved forsikring af dyre motorcykler…. Både og nogle biler,
Har du et link til sådan en?

Jeg har godt nok aldrig hørt om sådan et krav, men jeg har måske ikke en tilstrækkelig dyr cykel  :lol:


DanTrack hedder firmaet - men deres side er ned pt... men prøv at se om de ikke har noget !!


Det har de!

Det er rigtig nok et krav til alle ny indregistrerede Harley'er, R1'ere, fireblades osv. hvis man er forsikret hos TopDanmark. (det sagde min forhandler i hvertfald)

Jeg ville have haft sådant et system installeret, men det var ikke på markedet da jeg købte MC'en tilbage i 03/2004.

Systemet koster ca. 7K + ca. 100,- kr i måneden for selv overvågningen.

Så billigt er det ikke.  Det mangler altså også startspærre i mine øjne.  Det burde det have indbygget.

Jeg kører med SpyBall nu, og det har fungeret fint siden jeg fik det indstillet i følsomhed (der er 8 niveau).  Det eneste der har været, er en løs forbindelse til højttaleren som jeg fik repareret på garantien.

SpyBalll'en er splejset ind i det originale ledningsnet 5 forskellige steder, så det er ikke noget man sådan lige fjerner.  Det tog 5 værkstedstimer at få det monteret (betalte for 2), så mon ikke det tager lidt tid at få det væk igen.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: For og imod Alarmer
« Svar #10 Dato: September 23, 2005, 02:14:28 pm »
Citat fra: nyg
Det mangler altså også startspærre i mine øjne.  Det burde det have indbygget.


Som ny cykelist har jeg også undret mig over hvorfor der ikke er nogen startspærre på min MC fra 2003 - selv på min gamle Tissan fra 1997 er der startspærre (og alarm)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Re: For og imod Alarmer
« Svar #11 Dato: September 23, 2005, 02:49:03 pm »
Citat fra: Jesper Jensen
Citat fra: nyg
Det mangler altså også startspærre i mine øjne.  Det burde det have indbygget.


Som ny cykelist har jeg også undret mig over hvorfor der ikke er nogen startspærre på min MC fra 2003 - selv på min gamle Tissan fra 1997 er der startspærre (og alarm)


Den har Paw fjernet for at reducere vægten.  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
For og imod Alarmer
« Svar #12 Dato: September 23, 2005, 11:45:15 pm »
min korte Kommentar..

GLEM alarmen..  køb noget ordenligt låseværk. det virker bedre..

med en alarm har du mindre fejl muligheder og står ikke et ellerandet sted i
"god-damn-midle-of-nowhere" og ikke kan starte fordi den anten har malket batteriet eller startspærren er stædig..

har en kammi, hvis cykel ikke kunne starte (noget med startspæren)
det var på træf på toppen i øvrigt..  så han måtte hjem med dansk autohjælp.  
..men den havde dog batteri til at hyle HELE vejen fra Skagen til KBH
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
For og imod Alarmer
« Svar #13 Dato: September 24, 2005, 08:51:35 am »
Siger det samme som Alex, bare uden hyleriet  :D  :D
Det er om at gøre det så besværligt som muligt, og det er div. låse.
De fleste tyveknægte vil blæse på at den larmer mens de trækker af med den  :(
Og igen, hvis der er een(skidt person) der har fået øje på din cykel, så nakker han/hun den ligemeget hvad fanden du gør :twisted:  :twisted:

Olfert
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

T. Brun

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
For og imod Alarmer
« Svar #14 Dato: September 24, 2005, 09:11:08 am »
Køb evt. en Xena skivelås, den er med indbygget alarm på 110db.
Jeg har haft min i 2 år, den fungerer upåklagligt, man skal bare huske at have ekstra batterier hjemme, da den giver lyd fra sig når den er ved at være flad, lidt lige som en røgalarm. :roll:

Jeg købte min hos Allans mc i Hillerød for 600.-kr.
T. Brun
SV 650S K3
Rather dead and cool, than alive and uncool