Forfatter Emne: med vilje eller ren dumhed?  (Læst 1905 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

karelen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 29
med vilje eller ren dumhed?
« Dato: Februar 23, 2011, 09:56:07 pm »
Har skilt min sv1000 lidt ad, for at ændre lidt ting og samtidig gøre den lidt ren og faldt derefter over noget som jeg mener er meget mærkeligt, det er første gang jeg har haft luftfilterkassen af, så ved ikke hvad det er der er sket, men det handler om en slange som går fra luftfilterkassen til (førstebilled)
og den slange er så proppet/eller en tosse har tabt eller noget, en bolt ned i så den er helt stoppet.

er der nogen der kan få noget mening ud af det, eller skal jeg bare se at få hevet den ud.

har samtidig fundet ud af at lamdasonden er pillet fra, regner med det er gjort pga. nye potter, hvis der igen er nogen der mener noget andet må i meget gerne råbe op.

På forhånd tak.
Jesper

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: med vilje eller ren dumhed?
« Svar #1 Dato: Februar 23, 2011, 10:00:48 pm »
Det du ser, er PAIR systemet som er blokeret.

Det er lavet for at tilføre luft til udstødningsgasserne for at katalysatorerne renser godt nok, som så gør at MC'en kan overholde forureningskravene.

For at undgå bulder og brag når man skifter til åbne potter, blokerer man det så der ikke tilføres ekstra luft til udstødningsgasserne.

Er lambda sonden pillet fra, så går jeg ud fra der sidder en powercommander på eller der er justeret i styreboksen for at kompensere for de nye potters større gennemgang og mindre modstand.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

karelen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 29
Sv: med vilje eller ren dumhed?
« Svar #2 Dato: Februar 23, 2011, 10:08:19 pm »
Der sidder on power commander på, men den er ikke kørt ind, bare smidt et standart map på (er jeg blevet fortalt) men har bestilt tid til at få den kørt rigtigt ind.  betyder det så at jeg bare skal lade den være som den er og ikke sætte den til?

og jeg er helt sat af på den med pair systemet, så må bare spørge, skal jeg lade den bolt blive i?

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: med vilje eller ren dumhed?
« Svar #3 Dato: Februar 23, 2011, 10:10:29 pm »
Bare lad den være.

Du lader bolten sidde i - ellers får man forkerte udlæsninger på udstødningsgassen når den skal køres ind.   :thumbsup:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

karelen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 29
Sv: med vilje eller ren dumhed?
« Svar #4 Dato: Februar 23, 2011, 10:17:55 pm »
Tak for de gode svar. god aften.

TOB

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 611
  • Live to Ride - Ride to Live
Sv: med vilje eller ren dumhed?
« Svar #5 Dato: Februar 23, 2011, 10:22:56 pm »
Prøv at se disse gode beskrivelser af PAIR systemet og det Mod du har:

http://www.suzukisv1000.com/faq/pair.htm
http://www.suzukisv1000.com/faq/pair2.htm
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

karelen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 29
Sv: med vilje eller ren dumhed?
« Svar #6 Dato: Februar 23, 2011, 10:39:45 pm »
Godt link, tak for det, har jeg fanget det rigtigt, hvis det "bare" er at pille det hele af og så blokke af ved begge cylindre?

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: med vilje eller ren dumhed?
« Svar #7 Dato: Februar 23, 2011, 11:47:57 pm »
Det nemmeste er at lave 10mm gevind og skrue en pinol i som i link 2 og bare lade resten sidde.

Pil slangen af luftfilterkassen, skær gevind, monter pinol i hullet og sæt slangen på igen.
10 min arbejde, nemmere bliver det ikke. :blink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing