Forfatter Emne: IXIL Hyperlow på SV1000 - hjælp til ombygning ønskes  (Læst 5418 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
IXIL Hyperlow på SV1000 - hjælp til ombygning ønskes
« Dato: Februar 07, 2011, 09:22:10 am »
Hej alle. Jeg ønsker at fjerne de to store kander der hænger i vejen bag på SVinet. Tanken var at montere en IXIL Hyperlow afgang,  se foto. Den nemmeste måde er nok at bruge Leo Vinces CatLink pipe til Gladius, se tegning. Nu mangler jeg bare en der er frisk på at tilpasse det, og som måske lige i første omgang også kan sige om der skal bruges mere/andet, og om kan lade sig gøre i det hele taget.

Jeg er klar over at der skal laves noget ophæng m..m., men det burde ikke være noget problem? Måske også noget dimensionstilpasning? Næste gang jeg er ude ved SVinet (skal have skiftet baglygte i weekenden) var planen at spænde bagenden helt " i bund" med en spændestrop, for at få et indtryk af frihøjden ved forskellige nedlægninger. Jeg går dog ud fra at der er højde nok under motoren.

Meld ind hvis der er nogen der er friske på et lørdagsprojekt i løbet at foråret, til rimelig betaling naturligvis.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: IXIL Hyperlow på SV1000 - hjælp til ombygning ønskes
« Svar #1 Dato: Februar 07, 2011, 10:38:32 am »
Pil dit forrør af og tag et billede af hvor IXIL'en skal sidde - så kan jeg hurtigt sige dig om det kan lade sig gøre.

Hvis du bruger linket fra Gladius'en, så skal der alligevel bygges en del om på det for at få den lille potte under motoren til at være der - så selve enden kommer med al sandsynlighed til at sidde højere end du regner med og den lille potte kommer rimeligt tæt på jorden. Der er faktisk ikke SÅ meget plads under en SV motor som man regner med...
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Sv: IXIL Hyperlow på SV1000 - hjælp til ombygning ønskes
« Svar #2 Dato: Februar 07, 2011, 12:22:23 pm »
Pil dit forrør af og tag et billede af hvor IXIL'en skal sidde - så kan jeg hurtigt sige dig om det kan lade sig gøre.

Hvis du bruger linket fra Gladius'en, så skal der alligevel bygges en del om på det for at få den lille potte under motoren til at være der - så selve enden kommer med al sandsynlighed til at sidde højere end du regner med og den lille potte kommer rimeligt tæt på jorden. Der er faktisk ikke SÅ meget plads under en SV motor som man regner med...
Du mener pil mellemrøret af ikke? det er da muligt, at det er ligeså nemt at lave et nyt mellemrør med minipotte og een afgang fra bunden så? leo vince potten koster kun 210Eur inkl fragt, så den jo ikke så dyr.

ixil'en skal bare sidde hvor den sidder på billedet. Vedhæfter lige et billede af en Gladius med ixil.

Men er det urealistisk, eller kan man lave det?
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Sv: IXIL Hyperlow på SV1000 - hjælp til ombygning ønskes
« Svar #3 Dato: Februar 07, 2011, 12:50:50 pm »
hmmm jaa, jeg kan godt se at gladius potten sidder mere bag motoren end....hmmm, går lige i tænkeboks. hvorfor er der bedre plads på Gladius? er bagdæmperen flyttet??
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Sv: IXIL Hyperlow på SV1000 - hjælp til ombygning ønskes
« Svar #4 Dato: Februar 07, 2011, 12:56:44 pm »
den er jo ikke ret stor
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: IXIL Hyperlow på SV1000 - hjælp til ombygning ønskes
« Svar #5 Dato: Februar 07, 2011, 01:13:08 pm »
Stellet på en SV'er går en del længere ned på bagsiden af motoren, ligesom motoren er fysisk større end Gladius'ens, og det koster plads der hvor du skal bruge det...

Alt kan lade sig gøre - det er kun et spørgsmål om stædighed og arbejdstid.   :mrgreen:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: IXIL Hyperlow på SV1000 - hjælp til ombygning ønskes
« Svar #6 Dato: Februar 07, 2011, 01:27:22 pm »
Ser frem til at projektet er færdig :D
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Sv: IXIL Hyperlow på SV1000 - hjælp til ombygning ønskes
« Svar #7 Dato: Februar 07, 2011, 01:45:55 pm »
Stellet på en SV'er går en del længere ned på bagsiden af motoren, ligesom motoren er fysisk større end Gladius'ens, og det koster plads der hvor du skal bruge det...

Alt kan lade sig gøre - det er kun et spørgsmål om stædighed og arbejdstid.   :mrgreen:
Jeg kan godt se det med stellet....hvor stædig er du??  :mrgreen:

Sig hvad jeg skal bestille hjem, og om du har lyst til at konstruere en "mellempotte", så er der i princippet frie hænder.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....