Jeg har ingen prioriteringsliste i den henseende - der skal bare være gode klodser, stålarmerede slanger og Wave skiver med det samme. Typisk er det Galfer Sintermetal klodser.
Det skal med det samme siges at jeg er super prisbevidst, så jeg køber Kagizume Wave skiver til 1400 kroner sættet over ebay. Lægger man dem ovenpå Galfer eller Braking skiver, kan JEG ihvertfald ikke se forskel hverken i form / tykkelse / design, eller på forarbejdningen.
Jeg har nu haft 3 sæt i på mine cykler, og alle tre har opført sig 100% ensartet.
Til dem der påstår at Wave skiver ikke forbedrer bremseevnen, vil jeg sige: Tro om igen.
Det virker lidt som om de holder bremseklodserne rene for støv og snavs i større grad end standard skiver gør. Når jeg f.eks kører med mine regnvejrsfælge med standard skiver på banefræseren er der mærkbart mindre bid, og mærkbart større krav til bremsetryk i de samme klodser, som bider som en pitbull i en svinekotelet på Wave skiverne.
Når jeg siger "samme klodser" mener jeg logisk nok klodser som er magen til hinanden, men er kørt til til de forskellige sæt skiver - ikke det samme sæt klodser på begge sæt skiver.
Om det er baseret på materialevalg eller mønsteret i skiverne, skal jeg ikke kunne sige, men her til sommer er tvivlerne velkommen til at prøve min gadecykel, som er monteret med wave skiver. Den bremser næsten skræmmende godt foran.