Forfatter Emne: Ombyg af SV1000 N - SV1000 S  (Læst 2792 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Ombyg af SV1000 N - SV1000 S
« Dato: Februar 21, 2011, 05:11:44 pm »
Hej prøver lige igen, da der ikke kom meget ud af det andet indlæg desværre :)


Kort fortalt, har en Sv1000N fra 05, som jeg vil have kåbe på, har alt, ramme til kåbe, ink sidekåber.
Men der skal sidde et beslag som skal svejses fast på kronrøret, og er interesseret i hvor det skal sidde, og evt. om der er nogle der har erfaringer med det, har fundet en der kan svejse aluminium.
Men vil gerne vide hvilken højde, (evt mål i mm.) Og om de re rnoget man skal være OBS på.

På forhånd tak, og ser frem til efteråret!!!!

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Ombyg af SV1000 N - SV1000 S
« Svar #1 Dato: Februar 22, 2011, 02:05:04 am »
Snak med ham her http://www.svrider.dk/forum/index.php?action=profile;u=950

Han ved alt om den ombygning http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=850

Det har været diskuteret flere gange på både MCG og SVrider. Konklusionen har alle tider været at det ikke kan betale sig på nogen som helst måde. Så med mindre at man har alle stumperne på forhånd og er arbejdsløs, så kan det bedre betale sig at bytte sig til den model man hellere ville have eller sælge stumperne på eBay, sælge sin N'er og købe en S'er  :)

De fleste mennesker vil også være påpasselige ved at købe en N'er der er hjemme-fusket om til en S'er (hvis altså du vælger at fortælle det til en evt. køber og ikke kører cyklen til den skal skrottes). Jeg ville ikke købe den - lige meget hvor godt det var lavet.

Jeg ved faktisk heller ikke om operationen kræver at du får den synet da du svejser noget fast på selve stellet... Guys?!?!

I hvert fald vil den pludselig blive dyrere at forsikre hvis den officielt bliver erklæret en s-model. Så hvis jeg ville være helt sikker ville jeg også overveje at checke det med dit forsikringsselskab.

... bare for at være party pooper  :wink:
« Senest Redigeret: Februar 22, 2011, 02:10:56 am af skurkenfradallas »
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: Ombyg af SV1000 N - SV1000 S
« Svar #2 Dato: Februar 22, 2011, 11:17:51 pm »
Okay super, tak for det.
Jeg har netop alle stumperne, fra sælger som havde fundet dem og fået lakeret dem om til farven på cyklen.
Men skal lige have undersøgt angående med ledninger, styr og andet om det kan laves, jeg er selv tømrer, så fatter hat af teknik.
Kan godt se man laver lidt om, men vel egentlig ikke ændringer i selve stellet, ud over der bliver tilføjet et beslag. Så ved ikke helt om den bliver anderledes angående forsikring, men endnu en sag der skal undersøges :(

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Ombyg af SV1000 N - SV1000 S
« Svar #3 Dato: Februar 23, 2011, 10:59:55 am »
Det var så lidt - vi er her jo for at hjælpe... Og lave lidt gas!  :lol:

Well... Grundlæggende er du ret heldig ift slanger og gas-kabler - for de er i hvert fald rigeligt lange når de kommer fra en N-model. Det er sværere at "choppe" en S-model til en N'en da kablernes længde kan komme til at knibe når man sætter ny øverste gaffelbro på og hæver styret.

jeg kan ikke huske med de elektriske ledninger til forlygter, blinklys og speedometer - men jeg kan godt forestille mig at de sikkert er for korte hvis de kommer fra en N-model :-(

Har du fået en øvre gaffelbro og clip-on styr med eller er din tanke at køre videre med den oprejste kørestilling fra N-modellen?

Hvad angår forsikringen - så kan du se på Suzukis eget samarbejde med IF. Der er der en forskel i grundprisen på 250 kr ca. fra N til S. Jeg kan bare LEVENDE forestille mig de gebyr-gribbe nægte at punge ud hvis du har "glemt" at informere dem om at du monterer plasticstumperne fra en S'er... BETTER SAFE THAN SORRY!

Vedr. svejsning på stel og syn - så er der netop en tråd om dette inde på MCG - se: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=69550

Jeg ville dog overveje at snakke med en synsmand inden jeg begyndte at svejse løs. Det ville sq være for ærgerligt at ende op med en cykel som bliver kasseret til syn. Du kan jo evt. spørge ham fra MCG der har lavet konverteringen om han har haft udfordringer med synsmanden.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: Ombyg af SV1000 N - SV1000 S
« Svar #4 Dato: Februar 23, 2011, 01:24:21 pm »
Kan godt se  hvad du mener med forsikringen, de er nogle aber, så må hellere forhøre mig omkring hvis jeg laver den om, jeg har også clip-on styr, og tror det er en anden gaffelbro (tror jeg der er). Jeg hat talt med en der hedder "lydmuren" fra kbh, har du/i noget kendskab til ham? Han skulle have lavet den slags cykler før, med hensyn til at svejse stellet i hvert fald. Med hensyn til ledninger kan man vel bare forlænge de gamle, og tætne dem med noget krympflex eller noget?

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Ombyg af SV1000 N - SV1000 S
« Svar #5 Dato: Februar 23, 2011, 02:10:47 pm »
Forsikring -> Exactly - jeg har sq ikke meget tiltro til dem!

Lydmuren -> Kender ham ikke!

Ledninger -> Yes! Det burde være muligt - men er noget af et arbejde. Du skal sikkert også have splittet kørelys-ledningen i to - så du har strøm til begge fatninger i S-kåben/lygten.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Ombyg af SV1000 N - SV1000 S
« Svar #6 Dato: Februar 23, 2011, 05:52:03 pm »
Kender godt lydmuren. :rolleyes:

Du kan søge efter lydmuren og se hvad jeg mener om dem. :innocent:

Er det Heinrich du skulle have til det?
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: Ombyg af SV1000 N - SV1000 S
« Svar #7 Dato: Februar 27, 2011, 09:03:58 pm »
Ved faktisk ikke hvemd er skulle lave det, men kan se efter det andet indlæg, at det bliver en for stor mundfuld for mig at lave den om, det jo en større operation må man sige    :?

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Ombyg af SV1000 N - SV1000 S
« Svar #8 Dato: Februar 28, 2011, 10:56:33 am »
Det har du ret i :-)

Som sagt tidligere - med mindre at du virkeligt er glad for at rode med mekanik, kan finde ud af det, har en livline og vil risikere at ende op med et stort værditab på din cykel... Så lad være!

Det er billigere i længden at sælge din N'er og købe en S'er i stedet - så det skulle KUN være for udfordringen man gjorde det selv!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: Ombyg af SV1000 N - SV1000 S
« Svar #9 Dato: Februar 28, 2011, 03:32:14 pm »
Nej det er også konklusionen  at jeg beholder min N, den køre jo fint af den grund. Må bare se hvad man ellers kan lave ved dem, for at gøre den lidt personlig evt, måske man kan finde en frontkåbe der ikke kræver alverden at sætte på, og så få den malet. Falder i over noget en dag som i ved der kan laves uden man skal lave det halve af cyklen om , så giv endelig lyd fra jer.

Og tak for hjælpen this far  :wink:

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Ombyg af SV1000 N - SV1000 S
« Svar #10 Dato: Februar 28, 2011, 03:52:43 pm »
Synes faktisk denne "maske" ser ret fed ud... Er den ikke lavt ud fra Sv1000/650 S forlygten??

http://www.youtube.com/watch?v=IHaNHA_IYeM&feature=player_embedded
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: Ombyg af SV1000 N - SV1000 S
« Svar #11 Dato: Marts 14, 2011, 06:43:33 am »
Tror bare problemet med den der også er at front kåben er på, og derved skal der vel laves det samme stunt som hvis hele kåben skulle på? Men ser udemærket ud med den kåbe der faktisk