Forfatter Emne: Skift af forgaffel uden at fjerne speedometer sensoren fra forhjulet? 650'er  (Læst 1511 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Som overskriften lyder, er det muligt at skifte til en anden forgaffel og samtidig bevare speedo sensoren i forhjulet? Jeg snakker løsninger til -02 og 03- 650'er modellen.
Jeg har læst både her påå forummet og andre steder, men det eneste jeg er kommet frem til er:
SRAD fronten passer på en -02 model uden at man skal flytte speedo sensoren, er det korrekt? Passer den så også på en 03- model?
Er der andre forgafler der bevare speedo sensoren nede i hjulet?
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Det skal være SRAD 600 forgaflen du mener så - for 750 gaflen kører med 2x mm aksel og der er ikke plads til speedsensoren nogen steder...

Men den kender jeg ikke til, andet end at den vist ikke er væsentligt bedre at have på end standard gaflen.

Husk at SV650 skifter model fra 02 til 03 - så hvis de to er magen til hinanden efter de informationer du kender til, er der smuttet noget med første reg dato på den ene cykel.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Det skal være SRAD 600 forgaflen du mener så - for 750 gaflen kører med 2x mm aksel og der er ikke plads til speedsensoren nogen steder...
Nej jeg mente godt nok 750'eren. Men så har jeg nok bare misforstået nået.

Husk at SV650 skifter model fra 02 til 03 - så hvis de to er magen til hinanden efter de informationer du kender til, er der smuttet noget med første reg dato på den ene cykel.
Ja lige netop. Derfor jeg spørger om den passer på en 03, hvis den passer på en 1st gen :wink:

Men er der ingen front opgraderinger hvor sensoren sidder ved hjulet?
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Jeg er temmelig sikker på at gaflen vil passe på med hensyn til kronrørslejer og længde osv.

Men styrstop og speedo føleren er altid en udfordring.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

coach

  • Gæst
Jeg har sat en GSXR 650 K6 forgaffel på min sv 650 n k4 så det kan lade sig gøre.Men det krævede nye broer,ny hjulaksel samt en del tilpasning af selve gaffelbenene for få plads til speedo sensor.Så uden drejebænk og fræser går den ikke plus en vinter.Held og lykke med projektet.

mvh.Bent