Nu vi er ved bremser...Sintermetal generelt er så vidt jeg er orienteret det med mest bid i. Det skulle også være det der slider mest på skiverne, men det syntes jeg ikke gør noget - jeg skifter i hvertfald til sintermetal når den tid kommer.
Jeg kan klart anbefale sintermetal klodser. De er meget bedre end de originale.
Har selv kørt længe med EBC HH sinter foran, og har nu skiftet til Vesrah sinter.
Begge fabrikanter har super effekt, også ved hård belastning over længere tid (f.eks. ingen svigt eller nedsat effekt til banedage).
Bremsemæssigt kan jeg ikke mærke forskel.
Holdbarhedsmæssigt holdt EBC HH ca. 20.000 km uden at være slidt færdige. Brugt primært til gade og vel 10-15 banedage.
Vesrah har jeg kun kørt med i 5-8 Kkm, så holdbarhed endnu ukendt
Slidmæssigt er mine skiver stadig ok.
Eneste ulempe ved EBC er at der er svag lyd fra skiverne, når man trækker med cyklen - det skal man lige vænne sig til. Men det er altså ikke fordi dine bremser hænger
Hvis man skifter til sinter klodser, og vil bruge dem hårdt - så tag da lige og sæt stålarmerede slanger på også
Helt generelt for gode bremser på SV'eren:
1. Nye Sinter klodser
2. Stålarmerede slanger (uden mellemstykke = ekstra sted for luften at samles)
3. Ny bremsevædske (husk brug IKKE gl. vædske)
4. Udluft, både oppe og nede - lad stå natten over med trukket bremse og udluft igen
5. Tør skiverne af med sprit - det glemmer mange - men det hjælper meget !
(hmm....gad vide om det kan ses at ovenstående fristil at jeg har ferie
)
Sten E. - Ny på forummet, mødte Tim Alex en dag der lokkede...
SV650s '99
farve X, mod y,z og sjov at køre på