Forfatter Emne: Problem§ vedr. underlig tomgang + knald-lyde fra motor/udstødning :(  (Læst 4769 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Sahlin

• Søndagskører
  • **
Min SVK7 er begyndt at te sig utrolig underligt.

Jeg starter den her til middag og den går ligeså pænt igang som den plejer, dog med et lille knald ud af udstødningerne. (Underligt 1. gang det er sket)

Jeg kører et par hundrede meter og finmder ud af at tomgangen nu ligger på ca 2000 omd/min. Den kører sgu noget underligt i det.

Da jeg slukker for den, gir den nærmest et "puf" fra motoren et sted. :S ??? Ikke helt klar over hvor, men det lød sgu ikke sundt. Kunne eventuelt være fra luftfilteret? (Ingen ide)

Nogen som kender noget til dette problem?

Den viser ingen fejl eller lign. på speedo. og fungerede fint aftenen til igår. (Det er sket over natten :s)

Håber nogen kan hjælpe!

-Sahlin

Sahlin

• Søndagskører
  • **
Sv: Problem§ vedr. underlig tomgang + knald-lyde fra motor/udstødning :(
« Svar #1 Dato: August 31, 2010, 04:18:35 pm »
Har lige prøvet at starte den igen og omdrejningerne er steget yderligere.

Rasmus Modsat

• Sandt SVin
  • Super Velocity
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Sahlin

• Søndagskører
  • **
« Svar #3 Dato: August 31, 2010, 05:35:50 pm »
Ja det kunne godt lyde som sådan en "misfire" - "backfire" ting op i luftfilterkassen. Ingen tvivl om det. Dog bryder jeg mig sgu ikke om den SYGT høje tomgang som bliver ved at stige. ??? Kan den begynde at ændre i ECU'en sådan af sig selv? :S Jeg kører med et par Ixil Extreme Short pt, så der er rimelig god udblæsning. Standard ECU. det virker sgu bare underligt at den lige ændre det sådan uden videre. Har jo kørt flere tusind km uden at ændre på ECU'en.

Blir sgu sådan helt parnoid over om den nu kan brænde motoren sammen eller lignende. Burde den ikke vise en FI fejl eller sådan noget i display?

TOB

• Sandt SVin
  • Live to Ride - Ride to Live
« Svar #4 Dato: August 31, 2010, 08:26:29 pm »
Bare af interesse, hvor varm var motoren da det skete?
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

Sahlin

• Søndagskører
  • **
« Svar #5 Dato: August 31, 2010, 08:28:36 pm »
Kold... Den gør det om den er varm eller kold.. Men det kom i middags da den var kold.

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #6 Dato: September 01, 2010, 12:18:25 am »
Og det er ikke fordi det først er nu det er begyndt at blive koldt og den derfor bruger "automatchoker"???

Min stiger til ca 2500 omdr/min når den er kold, og ca 2000 når det er varmt i vejret på "chokeren"

Jeg har så min til at ligge på 1600+ når den står i tomgang og er varm, så motorbremser den ikke lige så voldsomt når man går til den.  :innocent:

Hvor lang tid har du haft den?

Så længe der er olie på ville jeg ikke være nervøs.  :wink:

At den skyder i filterkassen er normalt med åbne potter og original ecu, så ingen problemer der.

Har du luset diagnosestikket som ved tps justering og set om den melder en fejl?
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Sahlin

• Søndagskører
  • **
« Svar #7 Dato: September 01, 2010, 09:53:39 am »
>>>>>Har du luset diagnosestikket som ved tps justering og set om den melder en fejl?<<<<<

Hvordan/hvad er det og hvordan gør man lige det?

Jeg har haft den denne ene sæson. Den har kørt ca 10500 på klokken... 4500/5000km er kørt af mig selv... Det er absolut ikke noget med vejret. Den ændrede sig over natten... Og graderne har ikke ændret sig inden for den sidste uge... :(

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #8 Dato: September 01, 2010, 10:03:29 am »
>>>>>Har du luset diagnosestikket som ved tps justering og set om den melder en fejl?<<<<<

Hvordan/hvad er det og hvordan gør man lige det?

Sådan: http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=841.0
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #9 Dato: September 01, 2010, 11:44:22 am »
Præcis. :blink:

Når du har luset stikket (5 cm 1,5 kvadrat stiv ledning der er dasket flad i enderne passer perfekt i) skulle den gerne skrive -C00 eller _C00 alt efter om omdrejningerne er over eller under ca 2000, der hvor der normalt vises temperatur.

Hvis den skriver -cXX er det en fejlkode som vi kan læse.
Du skriver bare hvad den viser, så tager vi den derfra.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing