Forfatter Emne: Motorproblemer ved fuld gas...  (Læst 2162 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Dan P

• Gæst
Motorproblemer ved fuld gas...
« Dato: August 30, 2010, 05:35:40 pm »
Hejsa, jeg har lige købt mig en herlig SV650s fra ´99, som min første motorcykel, og har derfor oprette denne bruger :D
cyklen køre som den skal, springer igang og køre bare lækkert.
Der er dog et lille mén, når jeg giver fuld gas, så kan den finde på at dø i et kort sekund, omdrejnings måleren går på nul, motoren dør fuldstændig. For så at vågne op igen, gerne med et par skud fra udstødningen. Også køre den ellers bare igen.
Ifølge den tidligere ejer har den stået stille i de sidste 3-4 år.
Hvad kan dette skyldes?
Jeg tænker lidt, om det evt er et benzinfilter der er halv stoppet? Hvor fanden finder jeg det henne, så jeg kan kontrollere det?
Andre forslag er naturligvis velkommen...
Pft
/Dan

Per

• Sandt SVin
  • ...det dejlige SVin....
Sv: Motorproblemer ved fuld gas...
« Svar #1 Dato: August 30, 2010, 05:44:08 pm »
Hej Dan

Velkommen til et super forum og tillykke med Grislingen.......der er hjælp forude..jeg er dog ikke eksperten...men de er herinde...

Lyder som noget justering ...har selv en 1000 og den har nogle områder hvor den godt kan dø lidt ..dog ikke ved fuld gas...selvom jeg aldrig har prøvet det.....  :innocent:

Hilsen Per
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Dan P

• Gæst
« Svar #2 Dato: August 30, 2010, 05:48:57 pm »
Takker, håber da også på der er nogle kloge hoveder herinde :)
Det er ikke fordi den mister kraft i et område, som hvis den kørte for magert/fed, men den går direkte ud!
Virkerlidt som om, motoren ikke får leveret benzin nok, også går den ud når den har tømt slangerne for benzin...

brorfusk

• Søndagskører
  • **
  • SV1000s
« Svar #3 Dato: August 30, 2010, 09:11:17 pm »
det lyder mere som et elektrisk problem i min verden.
Omdr. tælleren falder på nul fordi den ingen tændingsimpulser får og de knald i udstødningen kommer næsten helt sikkert af benzin der er suget gennem karbu´erne men som ikke er tændt fordi gnisten har svigtet...
det første jeg ville prøve er et par nye tændrør

Dan P

• Gæst
« Svar #4 Dato: August 30, 2010, 10:39:28 pm »
Problemet er naturlivis periodsk! :/
Har ikke kunne fremprovokere fejlen på min aftenrunde idag, må se om jeg kan finde ud af noget imorgen. Kan sagtens være manglende gnist, har ingen anelse om hvor gamle de rør er, hvilken stand osv...

Dan P

• Gæst
« Svar #5 Dato: September 01, 2010, 05:52:58 pm »
Problemet er muligvis fundet, pga en slatten fjedre v. kontakten på støttefoden, så har kontakten kun lige akurat været påvirket nok til at Mc´en kunne køre...

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #6 Dato: September 02, 2010, 07:49:29 am »
Velkommen til Dan, fint at du har fundet fejlen. Som BrorFusk skriver er det så et elektrisk problem, da den jo vil "cutte" tændingen hvis kontakten på støttefoden påvirkes mens den er i gear. Bare underligt at der skal fuld gas til, burde vel nærmere være over bump og huller?
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #7 Dato: September 02, 2010, 08:59:12 am »
Ohøj!

Velkommen til og tillykke med den nye raket!   :afro:
Når den har stået stille så længe trænger den nok til lidt motion af diverse kontakter og forbindelser.
Lyskontakter, nødstop osv tager ikke skade af lidt motion, eller en adskildelse, pudsning og samling. Se bare hvordan støttebenskontakten havde det  :wink:

Hold gummiet nedad,
Niels

Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Dan P

• Gæst
« Svar #8 Dato: September 02, 2010, 06:47:27 pm »
Jo tak, har været ved at justere lidt rundt omkring. Har efterhånden fået styr på det meste, eksemplevis var koblingen ikke meget for at at virke, men det kom hen af vejen ;)
Nogle der kan anbefale nogle webshop, der har alle mulige reservedele?