Forfatter Emne: ombygning af SV1000 NAKED  (Læst 3921 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
ombygning af SV1000 NAKED
« Dato: August 01, 2010, 03:00:11 pm »
Halløj, da jeg købte min SV1000 (2005)´, fulgte der en frontkåbe, og to sidekåber med. Men jeg har på fornemmelsen der mangler et slags stativ i fronten, til at holde selve kåben. Er der nogle her der har bare den mindste erffaring med at ombygge sådan en?? Og evt hvad man skal bruge, og ikke mindst være opmærksom på..
På for håmd takker   :cool:

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Sv: ombygning af SV1000 NAKED
« Svar #1 Dato: August 01, 2010, 03:10:14 pm »
Hej Sortberg

og velkommen til  :mrgreen:

billeder siger meget :)
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Sv: ombygning af SV1000 NAKED
« Svar #2 Dato: August 01, 2010, 04:36:26 pm »
Ja velkommen til! Og som Jacob skriver (blz) så siger et billede mere end 1000 ord! Men hvis det du skriver , skal forstås således..

1. Du har en sv1000 '05 , i den nøgne udgave.
2. du har en kåbe, som du overvejer at få monteret!

Det store spørgsmål er om din cykel altid har været en model uden kåbe? Hvis den er det, er det ikke nok at købe et stativ, da cyklen stadig vil mangle et monterings beslag foran til at montere stativet. Det kan dog løses med lidt teknisk snilde læs: anden måde at montere beslaget! Når du skriver frontkåbe, er det så komplet? med inderkåbe og det hele? Ellers kommer du til at mangle lidt dele der! Derudover skal du finde ud af om du vil beholde dit standard styr, eller skifte til clipons. Dette kan medføre at du skal skifte lidt kabler mm.
 
kilosvin med div udstyr...

soldier

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 266
Sv: ombygning af SV1000 NAKED
« Svar #3 Dato: August 01, 2010, 08:06:01 pm »
Stjæler lige tråden. Er det svært at have kåbe og siddestillingen som på en N samtidigt?

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Sv: ombygning af SV1000 NAKED
« Svar #4 Dato: August 01, 2010, 08:11:44 pm »
Stjæler lige tråden. Er det svært at have kåbe og siddestillingen som på en N samtidigt?
hvis det er en 1000 skal du ha lavet monterringsbeslag foran - hvis det bare for touring og comfort er der flere mærker af vindskærme der kan komme på uden problemer
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

soldier

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 266
Sv: ombygning af SV1000 NAKED
« Svar #5 Dato: August 01, 2010, 08:50:19 pm »
Stjæler lige tråden. Er det svært at have kåbe og siddestillingen som på en N samtidigt?
hvis det er en 1000 skal du ha lavet monterringsbeslag foran - hvis det bare for touring og comfort er der flere mærker af vindskærme der kan komme på uden problemer



Mest fordi jeg ikke kan lide den N med den lygte. Kan godt lide kåbedelen.

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: ombygning af SV1000 NAKED
« Svar #6 Dato: August 02, 2010, 04:15:30 pm »
Pu ha!
Jamen den er født uden kåbe, altså som N standard, og der er hverken beslag eller stativ med til frontkåben, som er selve "kåbedelen", med den sorte inderkåbe inden i.
Kan da godt se det så bliver en større operation end forventet, da jeg bare er ydmyg tømrer, og hverken smed eller elektromekaniker...
Kommer fra sydsjælland, er der nogle der har erfaringer med folk der er habile til at ombygge disse modeller? Da ideen far start var at den skulle blive til en model "S", istedet for N.
Der er iøvrigt rizoma styr på, som er mere lige end det der er på S.
Æævv Bæævv :rolleyes:

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Sv: ombygning af SV1000 NAKED
« Svar #7 Dato: August 02, 2010, 07:03:16 pm »
der skal svejses en dims på stellet, og så skal du finde resten af kåben.
se billeder, den sorte er nøgen model.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: ombygning af SV1000 NAKED
« Svar #8 Dato: August 02, 2010, 09:13:06 pm »
Tak for pic! Når jeg nu her i ugens løb kommer ned til min mekaniker, kan jeg evt tage et par billeder, og se om min pc færdigheder lader mig uploade her på denne tråd, til mere rådgivning, hvis det ok?