Efter to etaper er jeg næsten færdig med mit service check.
Jeg havde udskudt ventilcheck, tændrørsskift og skift af bremse væske, idet jeg havde for travlt med at køre i det gode sommer vejr.
Nu oplevede jeg imidlertid at punktere langt ude på djursland, så mens jeg ventede på et dæk kunne jeg ligeså få overstået noget mere. Ventilchecket er sådan set ikke svært, men det kan være lidt svært at komme til for den rede af tykke ledningsbundter som går lige hen over/forbi den bagerste cylinder.
Jeg endte med af afmontere bagenden for at komme ordentligt til, men hvis der er nogen tips til hvordan det gøres lettere, er jeg interesseret i at høre om det.
Mht. tændrør så havde jeg NGK CR8EK rør i. Dette er også hvad der bliver specificeret som standart i den servicemanual jeg har liggende. Da jeg så var inde og købe nye, fik jeg at vide af den autoriserede forhandler at de i deres system fik anbefalet NGK CR9E til sv1000. Det manglende K er forskellen mellem enkelt elektrode og dobbelt elektrode. Er der nogen af jer der har nogen erfaringer mht. tændrør i den ene eller anden retning?
Nu mangler jeg så bare skift af bremse og koblingsslanger samt væske...
Mvh
Peter