Forfatter Emne: Power Commander...  (Læst 3466 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Doc Hejmdal

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 22
Power Commander...
« Dato: Maj 27, 2010, 09:35:50 pm »
Hey alle

Som ny SV-ejer er der jo 'loads of info' at hente på det her forum... NICE  :respekt:

Jeg skal have installeret en PC på min SK7'er med Yoshimura bolt-on's. Jeg har i dén forbindelse to spørgsmål:

1. Erfaringer med K&N vs PiperX filter?
2. Er der nogle af jer som har erfaring med de standard maps man kan downloade?

Jeg er klar over at rullefeltet er 'golden standard', men findes der en rimelig genvej??  :loser:
V-twin bulder er noget af den fineste musik, som nogensinde er komponeret...!
__________________________________________________
SV 1000 SK7 vigor blue, Yoshimura RS-3 titanium, åbent K&N, hugger, seat cowl, gear indicator...

Damage

  • Gæst
Sv: Power Commander...
« Svar #1 Dato: Maj 28, 2010, 07:55:12 am »
Hey alle

Som ny SV-ejer er der jo 'loads of info' at hente på det her forum... NICE  :respekt:

Jeg skal have installeret en PC på min SK7'er med Yoshimura bolt-on's. Jeg har i dén forbindelse to spørgsmål:

1. Erfaringer med K&N vs PiperX filter?
2. Er der nogle af jer som har erfaring med de standard maps man kan downloade?

Jeg er klar over at rullefeltet er 'golden standard', men findes der en rimelig genvej??  :loser:

Jeg kører med PiperX åbent filter, og det larmer så meget fra indsugningen når der bliver lukket helt op for gassen, at jeg ikke kan hører andet en det!

Jeg synes at have læst flere steder herinde at standard maps til power commander ikke er en god løsning.

Doc Hejmdal

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 22
Sv: Power Commander...
« Svar #2 Dato: Maj 28, 2010, 11:51:32 am »
Ok, tak for svaret Rene.
Jeg har selv kigget lidt rundt og fundet nogle tråde ang. filter-valg.

Tror jeg vil prøve at installere et map fra Dyno's website og se hvordan det spiller.
Hvis ikke det fungerer, må jeg jo finde et rullefelt og få optimeret knallerten dér  :undecided:
V-twin bulder er noget af den fineste musik, som nogensinde er komponeret...!
__________________________________________________
SV 1000 SK7 vigor blue, Yoshimura RS-3 titanium, åbent K&N, hugger, seat cowl, gear indicator...

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Power Commander...
« Svar #3 Dato: Maj 29, 2010, 08:31:17 am »
Jeg laver selv forrør i forskellig udførelse, og til mine 2i1'ere bruger jeg et map fra dynojets side der hedder "Yoshimura 3/4 system" - det passer sådan set rimeligt godt, har jeg efterfølgende fået bekræftet på et rullefelt eller to.

Det er sgu svært at sige hvad du skal vælge - jeg havde nok bare taget det der ligger tættest på hvad du kører med, men problemet er jo mest at der står "O2 sensor disconnected, Disconnect Pin 17 (Black Wire with Brown Stripe) on small ECU connector to disable FI light" efter dem allesammen, så det bør du gøre for at kunne være sikker på at den bruger mappet og ikke kompenserer selv.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Kasper N

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 64
  • Sort som piloten i en thai fighter!
Sv: Power Commander...
« Svar #4 Dato: Maj 29, 2010, 12:04:51 pm »
Jeg laver selv forrør i forskellig udførelse, og til mine 2i1'ere bruger jeg et map fra dynojets side der hedder "Yoshimura 3/4 system" - det passer sådan set rimeligt godt, har jeg efterfølgende fået bekræftet på et rullefelt eller to.

Det er sgu svært at sige hvad du skal vælge - jeg havde nok bare taget det der ligger tættest på hvad du kører med, men problemet er jo mest at der står "O2 sensor disconnected, Disconnect Pin 17 (Black Wire with Brown Stripe) on small ECU connector to disable FI light" efter dem allesammen, så det bør du gøre for at kunne være sikker på at den bruger mappet og ikke kompenserer selv.

Det er jo bare at køre med en o2 eliminator. Det gør jeg selv. Det gør jo det samme...altså sørger for at den ikke melder fejl og tror det hele er topdollar

Man skiller bare stikket fra lambdaen og smider eliminatoren på i stedet. Så bliver det altså ikke nemmere

bourskov

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 8
Sv: Power Commander...
« Svar #5 Dato: Juni 05, 2010, 02:56:51 pm »
Hej

Jeg har selv lige fået det gjort på min SV1000SK7 med bolt-ons... Jeg har fået monteret en K&N filter på min, da det var det forhandleren plejede at bruge, og fordi jeg til mit behov ikke har kunnet finde en væsentlig forskel hverken i pris eller preformance...

Mine udstødninger har få fjernet de mega irriterende dB-killere, som kun sidder i vejen for gasstrømmen ud af potterne....  :evil: Derefter har jeg fået monteret PC og fået den rullet med den... Det gav næsten 112,7 HK på baghjulet mod ~103 før... Men hold da helt k*ft det har givet en meget bedre motorgang i mellemområdet...

Og jeg synes faktisk ikke prisen var urimelig... ~6200,- for PC, luftfilter, montering og justering...

Ses derude...

Mvh
Bo Urskov

MortenB

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 26
  • SV1000 .. almost naked :-)
Sv: Power Commander...
« Svar #6 Dato: Juni 07, 2010, 01:33:42 am »
ca. 112 på baghjulet er helt normalt. Hvis du har fået rullet den ind skulle du gerne hente 2-4 heste mere, altså 115-116. indtil k6 var de oppe på 120 hk og ved k7 er der 122 heste. På papiret.

mvh
Yoshimura titanpotter, sølvspoiler, Givi styrkåbe - Kawa 636 banecykel 2005.

Damage

  • Gæst
Sv: Power Commander...
« Svar #7 Dato: Juni 07, 2010, 07:39:34 am »

Det gav næsten 112,7 HK på baghjulet mod ~103 før...

Mvh
Bo Urskov

Jeg kunne godt tænke mig at se en kurve på det. En power commander trække normalt ikke 10 hk mere ud af en SV´er, og der må da også
have været noget galt med din SV´er siden den kun havde 103 hk standard!  :?

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Power Commander...
« Svar #8 Dato: Juni 07, 2010, 11:24:11 am »
103-105 hk er normalt på baghjulet for k3 og k4 når de er standard.
Effektmålinger er noget fis når folk til stadig ikke bruger den rigtige korrektionsfaktor, så man aner ikke om de tal man ser, er for høje eller for lave. Jeg har 3 målinger på min k4 gadecykel indenfor den samme uge på 104, 108 og 111 hk uden jeg gjorde andet end at fylde 95 oktan på. Jeg gider derfor ikke fokusere på tallet men kun på hvordan kurven ser ud.

Jeg er desuden igang med at bygge mit eget rullefelt og der kan man ikke få effekten at vide i tal - kun se en detaljeret kurve for blanding og effekt.... :evil:
« Senest Redigeret: Juni 07, 2010, 06:26:47 pm af Sajmon »
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Damage

  • Gæst
Sv: Power Commander...
« Svar #9 Dato: Juni 07, 2010, 11:42:41 am »
103-105 hk er normalt på baghjulet for k3 og k4 når de er standard.
Effektmålinger er noget fis når folk til stadig ikke bruger den rigtige korrektionsfaktor, så man aner ikke om de tal man ser, er for høje eller for lave. Jeg har 3 målinger på min k4 gadecykel indenfor den samme uge på 104, 108 og 111 hk uden jeg gjorde andet end at fylde 95 oktan på. Jeg gider derfor ikke fokusere på tallet men kun på hvordan kurven ser ud.

Helt enig.