Forfatter Emne: Synkronisering af karb.  (Læst 1562 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mormad

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 381
  • And yet it moves...
    • Rumlepotten
Synkronisering af karb.
« Dato: Juni 03, 2010, 03:21:25 pm »
Jeg vil til at synkronisere mine karburatorer. Jeg har selv et måleapparet, men ifølge Haynes skal der påføres vakuum til brændstoftilførslen, hvilket vil sige, at jeg skal have fat i en eller anden pumpe. Jeg har tidligere synkroniseret karb på min cm 400 og undrer mig lidt over det med brændstoftilførslen. Er det virkelig nødvendigt eller skal jeg bare tilslutte mine målere og gå i gang?  :? :?
You never see a motorcycle parked outside a psychiatrist's office....

Rumlepotten: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=31446&ipc=106683

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Sv: Synkronisering af karb.
« Svar #1 Dato: Juni 03, 2010, 03:47:57 pm »
Jeg vil til at synkronisere mine karburatorer. Jeg har selv et måleapparet, men ifølge Haynes skal der påføres vakuum til brændstoftilførslen, hvilket vil sige, at jeg skal have fat i en eller anden pumpe. Jeg har tidligere synkroniseret karb på min cm 400 og undrer mig lidt over det med brændstoftilførslen. Er det virkelig nødvendigt eller skal jeg bare tilslutte mine målere og gå i gang?  :? :?
Hvis du er lidt fiks på fingrene kan du klare synkroniseringen på det der er i karburatorerne - det plejer jeg, at gøre

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Synkronisering af karb.
« Svar #2 Dato: Juni 03, 2010, 04:08:42 pm »
Jeg vil til at synkronisere mine karburatorer. Jeg har selv et måleapparet, men ifølge Haynes skal der påføres vakuum til brændstoftilførslen, hvilket vil sige, at jeg skal have fat i en eller anden pumpe. Jeg har tidligere synkroniseret karb på min cm 400 og undrer mig lidt over det med brændstoftilførslen. Er det virkelig nødvendigt eller skal jeg bare tilslutte mine målere og gå i gang?  :? :?

Normalt stjæler man netop benzinhanens vakuum slange til at udføre synkroniseringen med. Hvis den ikke er tilsluttet kører motoren kun i kort tid. Måske Haynes prøver at undgå at man står og klør sig i nakken over at skidtet pludselig holder op med at køre(?).
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Mormad

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 381
  • And yet it moves...
    • Rumlepotten
Sv: Synkronisering af karb.
« Svar #3 Dato: Juni 03, 2010, 04:28:18 pm »
Jeg ved ikke om jeg er fiks på fingrene, men det lykkedes da på cm'eren og der var synkroniseringsskruen et mareridt. Tak for hjælpen  :D
You never see a motorcycle parked outside a psychiatrist's office....

Rumlepotten: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=31446&ipc=106683