Forfatter Emne: Std dæk på SV 650 S K9  (Læst 2292 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Daniel Laima

• Søndagskører
  • **
Std dæk på SV 650 S K9
« Dato: Maj 11, 2010, 04:38:59 pm »
Hej derude. Nu har jeg på det seneste ved tilfælde hørt en masse dårligt om dunlop's dæk - hvilket som jeg har monteret på min SV'er fra standard. De hedder vist Sportmax. Er der nogen, som har erfaring med disse dæk og vil dele? Hvad skal jeg være opmærksom på?
Vh Daniel
SV1000SK6 - Ixil Carbon, rimstripes, fuldkåbe, egoskal, PUIG, hugger

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Std dæk på SV 650 S K9
« Svar #1 Dato: Maj 11, 2010, 04:50:12 pm »
Det kommer an på om du kører som død og helvede eller som en begynder - al respekt :-)

Hvis du absolut skal helt ned og skrabe med knæet kan det anbefales at du investerer i nogle lidt mere sporty sutter som eks Michelin Pilot Power. Selv fandt jeg ud af at jeg var FINT tjent med Michelin Pilot Road. Jeg kørte med Power en årgang - men de blev slidt flade på midten fordi jeg kørte mere touring end race :-)

Så std. dækkene er måske en kende hårde - men så holder de også længere. Der er ikke noget "galt" med dem som sådan - de er bare ikke beregnet til race.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Nick

• Sandt SVin
« Svar #2 Dato: Maj 11, 2010, 07:44:00 pm »
Jeg har kørt med knæet i jorden med de std dæk der sidder på den 650'er...
SV650k7... RIP...
alt død og solgt... Er her som spøgelse :D

Rasmus Mølgaard

• Plastikrocker
    • Warfare Records
« Svar #3 Dato: Maj 11, 2010, 08:15:34 pm »
Jeg synes de er elendige! Jeg synes man kan mærke at kassen er lavet af kage dåse - det føles som at køre på ren plastik. Og når man så kommer til det der med at svinge, synes jeg ikke man kan fornemme at dækkene er klar over, at det er deres opgave at holde kontakten til vejen - det er som om alting hopper ude på de sidste to-tre centimeter.
Men ellers er de jo vældig fine  :whatever:

:P

Daniel Laima

• Søndagskører
  • **
« Svar #4 Dato: Maj 12, 2010, 10:11:44 am »
Tak for info :)
SV1000SK6 - Ixil Carbon, rimstripes, fuldkåbe, egoskal, PUIG, hugger

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #5 Dato: Maj 12, 2010, 03:17:42 pm »
har ingen erfaring med lige den model - men på 1000'neren var der michelin pilot road ct1
udemærket greb af et touring dæk - dog skulle der ikke være meget dug på vejen før det blev spændende  :mrgreen:

ct2 er en helt anden klasse af det samme dæk.

men tag vejret med i din overvejlse - du skal arbejde lidt for at dækket bliver ordentlig gennemvarmet ved 10-15 grader
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::