Forfatter Emne: Dainese Wave vs. Halvarssons track  (Læst 6364 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

madskoelby

• Søndagskører
  • **
Dainese Wave vs. Halvarssons track
« Dato: Juni 29, 2010, 02:01:28 pm »
Hej folkens,

jeg står og skal købe rygskjold, har bestemt mig for et af de to ovennævnte, men er der nogle herinde der har for og imod de to forskellige?! Det ville være rart med lidt feedback inden køb.. :)

Tak :)

c3

• Plastikrocker
Sv: Dainese Wave vs. Halvarssons track
« Svar #1 Dato: Juni 29, 2010, 02:24:29 pm »
Hej folkens,

jeg står og skal købe rygskjold, har bestemt mig for et af de to ovennævnte, men er der nogle herinde der har for og imod de to forskellige?! Det ville være rart med lidt feedback inden køb.. :)

Tak :)

Jeg kan huske der har været nævnt en test tidligere her på sitet. Måske det kan hjælpe dig. Linket er her(testen er vist fra 2008):
http://www.motorcyclenews.com/upload/Ride%20Magazine/Product%20test%20pdfs/6%20JUN08%20Back%20protector%20test.pdf

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #2 Dato: Juni 29, 2010, 10:37:25 pm »
Velcro'en på Dainese Wave dør hurtigt - og det er kun et Level 1 skjold. Det sidder super godt, men kan IKKE genbruges efter et styrt da Honeycomb strukturen deformerer.

Halvarssons har både deres Track, som er Level 2 skjold, men også et Level 4 som er endnu bedre. Jeg har selv et Track, og det sidder mindst lige så godt til kroppen som Wave.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Smith

• Roadracer
« Svar #3 Dato: Juni 30, 2010, 09:00:59 am »
Velcro'en på Dainese Wave dør hurtigt - og det er kun et Level 1 skjold. Det sidder super godt, men kan IKKE genbruges efter et styrt da Honeycomb strukturen deformerer.

Halvarssons har både deres Track, som er Level 2 skjold, men også et Level 4 som er endnu bedre. Jeg har selv et Track, og det sidder mindst lige så godt til kroppen som Wave.

Hvor har du købt dit? Og højde, drøjde og størrelse hvis man må spørge  :mrgreen:

Sajmon

• Sandt SVin
    • Hvad vil du her?
« Svar #4 Dato: Juni 30, 2010, 09:36:19 pm »
Købt hos mcsport.dk

193cm høj og 102 kilo - jeg bruger en Large

c3

• Plastikrocker
« Svar #5 Dato: Juni 30, 2010, 11:14:03 pm »

Jeg er nok blind men jeg synes ikke jeg kan finde et level 4 på deres hjemmeside!?  8)

Sajmon

• Sandt SVin
    • Hvad vil du her?
« Svar #6 Dato: Juni 30, 2010, 11:26:55 pm »
Det er også et Track jeg har - LvL 4 kan du finde info om på google, men jeg ved ikke hvor man får det fra.

c3

• Plastikrocker
« Svar #7 Dato: Juli 01, 2010, 10:00:44 am »
Det er også et Track jeg har - LvL 4 kan du finde info om på google, men jeg ved ikke hvor man får det fra.

Såvidt jeg kan se findes der ikke et level 4 i standarden. Der findes 1 og 2. Et enkelt sted har jeg set de omtaler et level 3 men det var ikke i standarden.

madskoelby

• Søndagskører
  • **
« Svar #8 Dato: Juli 01, 2010, 04:54:12 pm »
Til andre der måtte mangle et rygskjold, så har jeg lige købt Dainese Wave til 375 kroner, sprit nyt ved Yamaha Århus (Det gamle Franz Kroon), de har 75 % på ALT Dainese tøj, hjelme og andet udstyr, dog er det begrænsede størrelser tilbage.

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
« Svar #9 Dato: Juli 01, 2010, 05:15:24 pm »
Kører med Wavw, kender ikke det andet. Wave´en er lækkert "luftigt" så du ikke sveder tran med det på. Bruger det selv også på skiferien hvor det fysiske slid med mit "normale" skirygskjold giver svedvåd ryg.
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Brix

• Sandt SVin
« Svar #10 Dato: Juli 02, 2010, 12:31:23 pm »
Til andre der måtte mangle et rygskjold, så har jeg lige købt Dainese Wave til 375 kroner, sprit nyt ved Yamaha Århus (Det gamle Franz Kroon), de har 75 % på ALT Dainese tøj, hjelme og andet udstyr, dog er det begrænsede størrelser tilbage.

Ja det er utrolig billigt, har selv lige hentet 2 :thumbsup:
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG