Forfatter Emne: Power commander! Er det pengene værd??  (Læst 7769 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Hazard

  • Gæst
Power commander! Er det pengene værd??
« Dato: April 05, 2010, 04:30:42 pm »
Jeg står i den situation, at jeg muligvis kan få fingerne i en Power commander til min SV1000S. Problemet er bare at jeg får flere forskellige meldinger omkring om det er godt eller spild af penge med sådan en.

P.t. kører jeg rundt med standard indstilling og med Youshiumura RS3 udstødninger. Synes umiddelbart at der gik lidt af gassen, da jeg satte nye udstødninger på men måske er det bare indbildning.

Men mit spørgsmål til jer er: Kan det svarer sig at montere en power commander? giver det en mærkbar forskel??

Selvfølgelig skal den på felt mm. og køres ind og jeg har også tænkt mig, hvis det nu bliver til noget at monterer nyt luftfilter.

Ang. luftfilter så skal jeg også lige hører til om det så skal være Pipercross eller K&N filter som er det bedste.

Jeg vil meget gerne hører fra alle omkring jeres erfaringer.

Vi ses på landevejen.

flint

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 41
    • RIDERS-MC
Sv: Power commander! Er det pengene værd??
« Svar #1 Dato: April 05, 2010, 04:38:10 pm »
jeg har lige haft min på rullefeldt...den er stillet lidt på " iqyen" mener jeg det hedder... den stod rigtig godt og for mit vedkommende ville det være spild af penge sage han... han tog kurven fra en med powerkomander over på min kurve på hans pc og de var så ens som de kunne være...
sort SV med div. gejl og med FULD GAS
min mc på MCG... http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16940

Rasmus Mølgaard

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 185
    • Warfare Records
Sv: Power commander! Er det pengene værd??
« Svar #2 Dato: April 05, 2010, 05:38:00 pm »
jeg har lige haft min på rullefeldt...den er stillet lidt på " iqyen" mener jeg det hedder... den stod rigtig godt og for mit vedkommende ville det være spild af penge sage han... han tog kurven fra en med powerkomander over på min kurve på hans pc og de var så ens som de kunne være...
Nu går det jo ikke ud på at få en perfekt fuld gas kurve. Power Commanderen kan med de rette indstillinger hente RIGTIG mange heste i dine mellemområder med f.eks. 40 og 50 % gas. Dertil kommer at mange SV1000 har lidt problemer med at gå jævnt ved cirka 50-60 km/t uden acceleration. Det kan PC'en oss rette op på.

Det er i hvert fald mine erfaringer  :police:

Damage

  • Gæst
Sv: Power commander! Er det pengene værd??
« Svar #3 Dato: April 07, 2010, 10:07:39 am »
Det med power commander er lidt et holdings spørgsmål, der findes andre og billigere måder at få justeret sin SV´er på når man har fået skiftet udstødning og luftfilter. Det kan du læse mere om her: http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=7832.msg80208#msg80208

Men nu har du jo en Power Commander mellem hænderne og jeg har da ikke hørt om nogle som har været så utilfreds med den, at de har afmonteret den igen. Dog er der nogle som oplever lidt problemer med FI lampen uden, at det har nogen betydning. Om Power Commander
er pengene værd synes jeg er svært at svare på. Du får ikke pengene igen ved salg af maskinen men du bliver nok glad for køreoplevelsen efter justeringen og det har jo en værdi for dig. Men jeg er sikker på at der er et par stykker herinde med Power Commander som vil skrive lidt om den.

Michael N

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 162
  • GSXr1300K8 Hayabusa
Sv: Power commander! Er det pengene værd??
« Svar #4 Dato: April 07, 2010, 10:37:41 pm »
Jeg havde PC på min SV1000S, det blev en helt anden maskine at køre på, meget mere jævn gasrespons, ikke noget med at det hele kommer på en gang, cyklen føles meget mere let kørt og motoren går bedre.
Hayabusa Sort / Orange

Hazard

  • Gæst
Sv: Power commander! Er det pengene værd??
« Svar #5 Dato: April 09, 2010, 06:28:39 am »
Hej venner.

Forløbigt tusind tak for jeres indlæg!!!

Også en rigtig god beskrivelse af Rene T. på hans link. Kan anbefales til jer andre

Jeg vil stadigvæk meget gerne hører mere fra folk med/uden Power Commander og også gerne noget omkring valg af luftfilter.

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Power commander! Er det pengene værd??
« Svar #6 Dato: April 09, 2010, 07:18:19 pm »
Har KN filter på den ene maskine og Piper-X filter på den anden - og Powercommander på begge to.

Jeg har brugt et Yoshimura 3/4 system map (hentet fra Dynojets hjemmeside) som der er justeret lidt på efter min wideband sensor.

Der er en klar forskel i mellemområdet og når man kører med lave konstante omdrejninger - f.eks i byen.

Den største forskel i gasrespons blev dog opnået ved at synkronisere gasspjæld og TPS, for på en K4'er står det helt i skoven fra standard.

Om det er pengene værd?

Ja afgjort - og der ikke justeret færdig endnu. Jeg kan heldigvis både få blandings målinger og justere selv - men jeg ER også DIY-guy.   :mrgreen:
« Senest Redigeret: April 09, 2010, 07:20:03 pm af Sajmon »
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Hazard

  • Gæst
Sv: Power commander! Er det pengene værd??
« Svar #7 Dato: Maj 26, 2010, 03:51:17 pm »
Hej Alle.

Fik bytte mig til en Power commander og har nu fået monteret den og kørt den ind på rullefelt. Desuden er der blevet monteret jet filter fra KN. RS3 udstødninger fra Yoshi havde jeg i forvejen.

Har det så været pengene værd........... Her skal der lyde et stort JAAAAAAA............

Det er en helt ny MC at kører rundt på.
Den motorbremser ikke så hårdt mere.
Den trækker jævnt helt til toppen, specielt i mellem området er der hentet meget.
Der er meget mindre vibrationer.
Effekt kurven viser at jeg visse steder har opnået op til 10 HK ekstra.

Det skulle jeg have fået lavet for længe siden. Som tidligere skrevet, så er det en helt nu MC at kører rundt på og hold da kæft hvor den bare vil derud af.

Kan varmt anbefales til alle..................

Lige tilsidst så skal der lyde et tak til alle som har kommet med indput.

Vi ses på landevejen...........
« Senest Redigeret: Maj 26, 2010, 03:53:10 pm af Hazard »

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Sv: Power commander! Er det pengene værd??
« Svar #8 Dato: Maj 26, 2010, 05:40:37 pm »
Tillykke! Men nu vil vi se før og efter-kurver! :mrgreen:

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Hazard

  • Gæst
Sv: Power commander! Er det pengene værd??
« Svar #9 Dato: Maj 27, 2010, 04:31:03 pm »
Kommer her!!!

Kan se at jeg har læst lidt forkert på kurven, så de 10 HK er lige højt nok sat.

Men synes alligevel at kurven taler sit tydelige sprog.

melander

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 354
Sv: Power commander! Er det pengene værd??
« Svar #10 Dato: Juni 01, 2010, 06:18:23 pm »
Bliver helt misundelig... Jeg SKAL også have en PC3...  :mrgreen:

Mon damen mener det samme?!!  :club:
PT: Uden MC ;-(
Tidligere: SV 650 sa k7 og Sv1000 s K7 (08) med Bi-xenon/ angel eyes, KN filter/ stage 2 ramme, Rizoma lir og PC III ;-)

Mallen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 90
  • 1000 % SVIN !
Sv: Power commander! Er det pengene værd??
« Svar #11 Dato: Juni 03, 2010, 02:07:57 pm »
Fantastisk læsning, især da man selv går med disse overvejelser..

Hvor fik du kørt den ind henne, og hvad måtte du slippe for hele pakken. Filter, indkørsel osv :o)

Nu: Suzuki GSXR750 K7, med en masse lir.

Tidl: Suzuki SV1000s K8

Hazard

  • Gæst
Sv: Power commander! Er det pengene værd??
« Svar #12 Dato: Juni 04, 2010, 05:46:14 pm »
Jeg har fået indkørt Power commanderen hos Bikx i Næstved.

Jeg fik købt KN-filter og Power commander inkl. montering. Det hele blev rullet ind og justeret for 5500 kr.

Det skal dog også lige sige at jeg også købt en underkåbe til min MC, så jeg fik mængde rabat.

Men I mit tilfælde var Bikx ihvertfald til at handle med (har også købt min MC der), så udfra mine erfaringer så kan jeg godt anbefale, at man giver dem et kald og spørger til en god pris.

Mallen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 90
  • 1000 % SVIN !
Sv: Power commander! Er det pengene værd??
« Svar #13 Dato: Juni 07, 2010, 10:08:44 am »
Jeg har fået indkørt Power commanderen hos Bikx i Næstved.

Jeg fik købt KN-filter og Power commander inkl. montering. Det hele blev rullet ind og justeret for 5500 kr.

Det skal dog også lige sige at jeg også købt en underkåbe til min MC, så jeg fik mængde rabat.

Men I mit tilfælde var Bikx ihvertfald til at handle med (har også købt min MC der), så udfra mine erfaringer så kan jeg godt anbefale, at man giver dem et kald og spørger til en god pris.

Kan det passe at de har et samarbejde med testbænken? Har fået et samlet tilbud fra dem, og de virker ganske fornuftige :o)

- og med lidt anbefalinger kunne jeg godt finde på at smide svinet ned til dem..

Tak for info :)
Nu: Suzuki GSXR750 K7, med en masse lir.

Tidl: Suzuki SV1000s K8