Forfatter Emne: Klip klip klip  (Læst 5018 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
Klip klip klip
« Svar #15 Dato: September 02, 2005, 10:00:23 am »
Nu er teoriprøven jo også en verden for sig. I teoritimerne lærer man lidt om færdselsregler og så en masse om hvordan man består teoriprøven.

Som min mc-instruktør nævnte, så skulle ham og hans kolleger jo også lige prøve en teoritest dengang det blev indført... den bedste havde 4 fejl, resten dumpede.

Hvis man består en teoriprøve uden at have terpet er det mere held end forstand :)
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Freno

• Roadracer
Klip klip klip
« Svar #16 Dato: September 02, 2005, 10:15:26 am »
Citat fra: n00bsmurf
Nu er teoriprøven jo også en verden for sig. I teoritimerne lærer man lidt om færdselsregler og så en masse om hvordan man består teoriprøven.

Som min mc-instruktør nævnte, så skulle ham og hans kolleger jo også lige prøve en teoritest dengang det blev indført... den bedste havde 4 fejl, resten dumpede.

Hvis man består en teoriprøve uden at have terpet er det mere held end forstand :)

Det er da også umuligt at vide, hvad man kører.... vil du overhælde her.. ja hvis jeg køre porsche, nej hvis jeg kører traktor.. men får jo ikke de valgmuligheder.. man skal bare gætte. tsk tsk
/Martin 'Freno'
Rød SV1000S K4, med kåbe

Nunc est bibendum

Anita

• Plastikrocker
Klip klip klip
« Svar #17 Dato: September 02, 2005, 10:36:57 am »
Citat fra: Freno

Det giver jeg dig helt ret i og jeg forventede da også, at de ville "dumpe" i teorien, (det ville vi nok alle der ikke har været til teoriprøve inden for de sidste par år eller 3), men jeg synes dog stadig, at deres forklaringer var/er lidt for tynde, det er trods alt deres "område" de blev spurgt i.
Blev dog noget chokket over at de kun brugte spejlene....... Blinde vinkler og hurtig mc´er eksisterede vist ikke i deres univers.....
Til gengæld var direktøren for FDM inde på noget, som vi ihvertfald har haft en debat om..... Hvad er passende afstand ??? Kender godt fingerreglen om 2 sekunder, men som han også udtalte sig om, så er der ikke to situationer der er ens og skal dette virkelig udløse et klip????
SV1000S K4

billie_joe

• Plastikrocker
    • http://www.sjukkerne-mc.dk
Klip klip klip
« Svar #18 Dato: September 02, 2005, 04:05:35 pm »
Der går et halvt år, så finder de ud af at dansk erhvervsliv går helt i sort efter det her stunt, tænk på taxa'er, lastbiler eller 3*34 og alle mulige andre der altid kører lidt for stærkt for at nå deres ting, jeg tror der bliver et rama skrig...

Eller osse går det hele i sig selv... hvem ved

Mikkel

• Plastikrocker
    • Profil på motorcykelgalleri.dk
Klip klip klip
« Svar #19 Dato: September 03, 2005, 12:57:51 am »
Jeg synes folk skulle tørre øjnene.

At køre for stærkt eller lave andre færdselsforseelser er ens eget valg.

Jeg kører selv for stærkt, men er da også klar over konsekvenserne. Får jeg en bøde, eller i værste fald et klip i kortet, ja så er det min egen skyld.

Det er da fedt at fyre mc´en af, men det har konsekvenser.

Mht. klippekort - genial idé.

Og den med erhvervslivet - den giver jeg ikke meget for. Hvorfor er det synd for taxacahufføren eller manden fra 3x34 hvis de får taget kortet ? - det ville jo være deres egen skyld. Og spar mig for, at de har travl osv. Det er stadig deres eget valg. Bliver de presset fra ledelsen o.lign. må de huske på, at det er deres eget kørekort det går ud over.

Så ingen salte tårer herfra.

Jeg giver en tudekiks til den første som får et hak i pappet !
Den lykkelige ejer af en ond GSXR750K7 - Tidligere ejer af en SV650SK4.

billie_joe

• Plastikrocker
Klip klip klip
« Svar #20 Dato: September 03, 2005, 09:59:32 am »
Citat fra: Mikkel
Jeg synes folk skulle tørre øjnene.

At køre for stærkt eller lave andre færdselsforseelser er ens eget valg.

Jeg kører selv for stærkt, men er da også klar over konsekvenserne. Får jeg en bøde, eller i værste fald et klip i kortet, ja så er det min egen skyld.

Det er da fedt at fyre mc´en af, men det har konsekvenser.

Mht. klippekort - genial idé.

Og den med erhvervslivet - den giver jeg ikke meget for. Hvorfor er det synd for taxacahufføren eller manden fra 3x34 hvis de får taget kortet ? - det ville jo være deres egen skyld. Og spar mig for, at de har travl osv. Det er stadig deres eget valg. Bliver de presset fra ledelsen o.lign. må de huske på, at det er deres eget kørekort det går ud over.

Så ingen salte tårer herfra.

Jeg giver en tudekiks til den første som får et hak i pappet !

Du er jo så politisk korrekt, at jeg næsten får tårer i mine øjne  :idea:

Mikkel

• Plastikrocker
Klip klip klip
« Svar #21 Dato: September 03, 2005, 10:38:12 am »
Meget muligt, men at du NÆSTEN får tårer i øjnene, er desværre ikke nok til at udløse en kiks.

Politisk korrekt - ja, lad os da bare sige det....

billie_joe

• Plastikrocker
Klip klip klip
« Svar #22 Dato: September 03, 2005, 10:40:08 am »
Neeej, lad os være nøgne og nærværende og lytte til noget musik

Mikkel

• Plastikrocker
Klip klip klip
« Svar #23 Dato: September 03, 2005, 10:53:51 am »
Muhahahaha....

Det der - det giver mig fandme kuldegysninger.

Aldrig vil jeg sættes i bås med hippiefjolser, fordi jeg har erkendt og accepteret, at det er mit eget kørekort jeg gambler med, når jeg overtræder færdselsloven.

billie_joe

• Plastikrocker
Klip klip klip
« Svar #24 Dato: September 03, 2005, 10:57:10 am »
snøft snøft

junior

• Søndagskører
  • **
  • Ride Like There's No Tomorrow!!
Klip klip klip
« Svar #25 Dato: September 04, 2005, 12:27:37 pm »
Mon man får et klip for at køre nøgen på mc  ???? (skal nok huske hjelmen )   :lol:
TO RIDE OR NOT TO RIDE.. ?
that is a stupid question...

Nu med Daytona 675 ,SV 1000N og en DR-Z 400 SM  Life is great :o)

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9136