Forfatter Emne: Svær at starte med kold motor  (Læst 2928 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Blinklys

  • Gæst
Svær at starte med kold motor
« Dato: April 06, 2010, 10:59:12 am »
Har lige fået SVinet tilbage fra vinteropbevaringen i sidste uge og kørt de første turer. Det virker som om den har ret svært ved at starte med kold motor. Nu er det selvfølgelig stadig ret koldt om morgenen, hvilket har noget at sige, men den plejer sgu at springe i gang noget nemmere. Når jeg trykker på starteren virker det som om det zapper en hel del mere strøm end det plejer - lyset slukker næsten, og displayet bliver meget svagt og viser underlige tegn. Noget siger mig at jeg måske trænger til et nyt batteri? (det er 3 år gammelt...) Når maskinen er varm springer den i gang med det samme som den plejer :)

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Svær at starte med kold motor
« Svar #1 Dato: April 06, 2010, 11:07:24 am »
Har du målt på batteriet?
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Blinklys

  • Gæst
Sv: Svær at starte med kold motor
« Svar #2 Dato: April 06, 2010, 11:32:21 am »
Nope, må jeg lige få gjort :) Er der andre ting jeg kan kigge efter, hvis det viser sig ikke at være batteriet?

c3

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 159
Sv: Svær at starte med kold motor
« Svar #3 Dato: April 06, 2010, 03:31:06 pm »
Nope, må jeg lige få gjort :) Er der andre ting jeg kan kigge efter, hvis det viser sig ikke at være batteriet?

Kan man ikke potentielt måle om generatoren sender strøm til batteriet og i såfald om det er nok ? Det gør man i hvert fald på en bil  :smiley:

Rasmus Mølgaard

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 185
    • Warfare Records
Sv: Svær at starte med kold motor
« Svar #4 Dato: April 07, 2010, 12:27:43 am »
Har lige fået SVinet tilbage fra vinteropbevaringen i sidste uge og kørt de første turer. Det virker som om den har ret svært ved at starte med kold motor. Nu er det selvfølgelig stadig ret koldt om morgenen, hvilket har noget at sige, men den plejer sgu at springe i gang noget nemmere. Når jeg trykker på starteren virker det som om det zapper en hel del mere strøm end det plejer - lyset slukker næsten, og displayet bliver meget svagt og viser underlige tegn. Noget siger mig at jeg måske trænger til et nyt batteri? (det er 3 år gammelt...) Når maskinen er varm springer den i gang med det samme som den plejer :)
Hvis du kender nogen med en Cetek lader (eller bor i nærheden af mig :P ), kan du prøve at sætte sådan en på. Sådan nogen impulsladere er sidste chance før man kasserer sit batteri, hvis det begynder at virke gammelt...

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Svær at starte med kold motor
« Svar #5 Dato: April 08, 2010, 01:06:45 pm »
Køb et nyt batteri i T-svansen... Det er så billigt at man næsten ikke gider at måle på det gamle. Mit skulle også skiftes efter 3 år...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Svær at starte med kold motor
« Svar #6 Dato: April 08, 2010, 01:42:15 pm »
Køb et nyt batteri i T-svansen... Det er så billigt at man næsten ikke gider at måle på det gamle. Mit skulle også skiftes efter 3 år...

You have to see it to believe it!  :lol:

http://www.facebook.com/#!/video/video.php?v=505816585464

linkfix:
http://bit.ly/a9tMQE

den skulle virker... andre der har problemer med første link?
« Senest Redigeret: April 08, 2010, 03:41:23 pm af blz »
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Blinklys

  • Gæst
Sv: Svær at starte med kold motor
« Svar #7 Dato: April 12, 2010, 11:47:11 am »
For lige at følge op - problemet er forsvundet :D tror bare batteriet var lidt "vintertræt" og trængte til et par køreture :)