Forfatter Emne: En slavecylinder??  (Læst 2549 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Volpi

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 75
En slavecylinder??
« Dato: Marts 22, 2010, 11:15:09 pm »
Hej jeg er lige ved at få lavet 18 k service, men min kære mekaniker siger at jeg skal skaffe mig en slavecylinder??
Det er i forbindelse med noget kobling halløj..

Nogen der kan forklare mig hvad det er? hva det koster??

Måske jeg kan få et reperationskit siger han?
Ride this motherfucker, till the wheels fall off.

Rolignu

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 96
Sv: En slavecylinder??
« Svar #1 Dato: Marts 22, 2010, 11:32:43 pm »
Det er den der sider nede på siden af motoren, alså på koblingsdækslet.
Hvad en koster ved jeg ikke. Men måske er der nogen der har en i reserve
Alex kunne være mit bud 
Rød SV1000Nk4

Kør ikke hurtiger end din gardian engel kan flyve

Volpi

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 75
Sv: En slavecylinder??
« Svar #2 Dato: Marts 22, 2010, 11:34:29 pm »
Det er den der sider nede på siden af motoren, alså på koblingsdækslet.
Hvad en koster ved jeg ikke. Men måske er der nogen der har en i reserve
Alex kunne være mit bud


ok.. Præcis også lige der jeg har fået en svag bankelyd, når den er varm.. Har kunnet læse på motorcykelgalleriet at det tilsynladene er en svaghed på 1000 k4
Ride this motherfucker, till the wheels fall off.

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Sv: En slavecylinder??
« Svar #3 Dato: Marts 22, 2010, 11:49:43 pm »
Er det ikke noget med at der var et eller andet problem som gjorde, at det blev sværere og sværere at trykke koblingen ind, og at det blev klaget på garantien i gamle dage?
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: En slavecylinder??
« Svar #4 Dato: Marts 23, 2010, 08:50:50 am »
Det er normalt at K3-K4 modellerne bliver utætte i slavecylinderen, med stort forbrug af bremsevæske i koblingssystemet.

Det er som jeg husker det 2 pakninger vi taler om og det tager ca 15 min at skifte.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Volpi

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 75
Sv: En slavecylinder??
« Svar #5 Dato: Marts 23, 2010, 11:16:36 am »
Det er normalt at K3-K4 modellerne bliver utætte i slavecylinderen, med stort forbrug af bremsevæske i koblingssystemet.

Det er som jeg husker det 2 pakninger vi taler om og det tager ca 15 min at skifte.

Har bestilt en ny pakning. Men sælgeren snakkede kun om en? Ja jeg forbruger en del væske ja.

Er det noget man selv kan skifte, hvis man aldrig selv har haft skilt det ad på svinet?
Ride this motherfucker, till the wheels fall off.

SA

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 369
Sv: En slavecylinder??
« Svar #6 Dato: Marts 23, 2010, 11:37:02 am »



ok.. Præcis også lige der jeg har fået en svag bankelyd, når den er varm.. Har kunnet læse på motorcykelgalleriet at det tilsynladene er en svaghed på 1000 k4

Bankelyden vil du desværre ikke slippe af med efter rep af slavecylinder. Min K3'er har altid banket lidt, og den har kørt 31.000km nu. Det skulle efter sigende være plejllejerne der siger lidt, og det betyder tilsyneladende intet. Mht til rep af slavecylinderen, så skiftede jeg min pakning ved ca 20.000km. Den kostede vist i omegnen af en lille 100-kroneseddel, og dertil lidt bremsevæske. Hvis du er bekendt med principperne i at udlufte bremser, og iøvrigt er forsigtig med ikke at lave ridser i cylinderen, så kan du sagtens give dig i kast med projektet. Ellers er der sikkert flere herinde, der vil hjælpe. Hvor i landet kommer du fra? Jeg bor i nordsjælland, og kan godt være behjælpelig, hvis det bliver aktuelt.

Søren

Volpi

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 75
Sv: En slavecylinder??
« Svar #7 Dato: Marts 23, 2010, 12:07:11 pm »



ok.. Præcis også lige der jeg har fået en svag bankelyd, når den er varm.. Har kunnet læse på motorcykelgalleriet at det tilsynladene er en svaghed på 1000 k4

Bankelyden vil du desværre ikke slippe af med efter rep af slavecylinder. Min K3'er har altid banket lidt, og den har kørt 31.000km nu. Det skulle efter sigende være plejllejerne der siger lidt, og det betyder tilsyneladende intet. Mht til rep af slavecylinderen, så skiftede jeg min pakning ved ca 20.000km. Den kostede vist i omegnen af en lille 100-kroneseddel, og dertil lidt bremsevæske. Hvis du er bekendt med principperne i at udlufte bremser, og iøvrigt er forsigtig med ikke at lave ridser i cylinderen, så kan du sagtens give dig i kast med projektet. Ellers er der sikkert flere herinde, der vil hjælpe. Hvor i landet kommer du fra? Jeg bor i nordsjælland, og kan godt være behjælpelig, hvis det bliver aktuelt.

Søren
Jeg takker og bukker mange gange for den fine hjælp.. Min mekker har tilbudt at smide den i (uden beregning). Skal bare komme forbi ham.

Men mange tak for tilbuddet:).. Øv havde håbet det ville forsvinde også.. Kom ved ca 14000 km..
Ride this motherfucker, till the wheels fall off.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: En slavecylinder??
« Svar #8 Dato: Marts 23, 2010, 06:17:39 pm »
Jeg købte hos alex-mc og der var 2 pakninger.

Originalt var der kun 1 og der var en magen til med,men dertil var der så en anden helt anderledes en som jeg også monterede, og har ikke haft problemer siden.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

SA

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 369
Sv: En slavecylinder??
« Svar #9 Dato: Marts 23, 2010, 10:46:27 pm »
Jeg købte hos alex-mc og der var 2 pakninger.

Originalt var der kun 1 og der var en magen til med,men dertil var der så en anden helt anderledes en som jeg også monterede, og har ikke haft problemer siden.

Min hukommelse er desværre endnu mere utæt end føromtalte slavecyl., så jeg kan faktisk ikke huske hvordan pakningen så ud, men jeg fik den hos Lydmuren....så vidt jeg husker :huh: