Forfatter Emne: Bagdæmper til Sv650s  (Læst 3547 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Martin

• Scooterfjæs
  • *
Bagdæmper til Sv650s
« Dato: Oktober 15, 2005, 07:26:38 pm »
Hey Gutter..
Jeg står med den ide over vinteren og skal have monteret en GSXR-1000 fra 03 bagdæmper på min sv650 fra 05, ved i om det kan lade sig gøre uden de helt store tryllekunstner ? Og er der eventuelt en/nogle der vil give mig en hånd eller kender en der vil hjælpe..?
Send en mail hvis det er behøver ikke være gratis og få hjælp.. !!  :shock:
Sv650sk5 km 8997 i år, Micron oplagt titanium, små blinker bag og for..

Paw

• Sandt SVin
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Bagdæmper til Sv650s
« Svar #1 Dato: Oktober 16, 2005, 09:08:43 am »
Hej Martin.

Jeg monterede en på min k3 model, og den smuttede lige på. Du skal dog være opmærksom på at du ligger inde med bolten fra gsxr til det nederste monteringsbeslag. Beslaget på din sv-dæmper har gevind, det har gsxr ikke.
I toppen passer den lige på :)
Jeg skulle modificere (skære) lidt i min batterikasse for at gasbeholderen kunne være der. Det er ikke sikkert det er nødvendigt på din k5, jeg har kigget lidt på Bill`s (herfra forum) k5, da han også har en gsxr dæmper han skal montere.
Det er vigtigt at du har mulighed for at løfte bagenden, således at svingarmen er ubelastet.
Håber du kan bruge det, ellers skriver du bare...
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Bagdæmper til Sv650s
« Svar #2 Dato: Oktober 19, 2005, 04:58:21 am »
Talte lige med Alex i går aftes, og han fortalte noget nyttigt ang Gixxer dæmperen, så spørg ham lidt til råds der... :wink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Bill

• Sandt SVin
  • Nu med gixxer :D
Bagdæmper til Sv650s
« Svar #3 Dato: Oktober 19, 2005, 06:29:51 pm »
Jeg har lige monteret en GSX bagdæmper på min SV'er i dag og den gled sgu ikke lige så let på, som den tilsyneladende gjorde på PAW's. Når man har monteret dæmperen er der faktisk ikke plads til batteriet. Det kan lige lade sig gøre, men det er heller ikke mere end lige nøjagtig. Batteriet "svæver" 2 - 2,5 cm over "bunden" af batterikassen og kan kun lige være der for sædet i højde. Men det kan lade sig gøre. Jeg gjorde det på 4 timer inkl. montering af forskærmforlænger.
Er kommet til at købe en GSX-R 750 K7 med lidt lir på... Shit happens :D

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
Bagdæmper til Sv650s
« Svar #4 Dato: Oktober 23, 2005, 10:36:41 am »
Citat fra: Bill
Batteriet "svæver" 2 - 2,5 cm over "bunden" af batterikassen og kan kun lige være der for sædet i højde. Men det kan lade sig gøre.

Jeg kørte en tur op til Alex og han monterede min i går. Der skulle skæres lidt mere end det på min K4, ca. 4,5 cm op i batterikassen. Og værktøjskassen er selvfølgelig en saga blot :) Den blev genbrugt til at lave en ny bund til batterikassen.

Det hele kan stadig være der, lidt af skumgummiblokken under sædet blev dog også fjernet.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Bill

• Sandt SVin
  • Nu med gixxer :D
Bagdæmper til Sv650s
« Svar #5 Dato: Oktober 23, 2005, 03:06:43 pm »
Citat fra: n00bsmurf
Citat fra: Bill
Batteriet "svæver" 2 - 2,5 cm over "bunden" af batterikassen og kan kun lige være der for sædet i højde. Men det kan lade sig gøre.

Jeg kørte en tur op til Alex og han monterede min i går. Der skulle skæres lidt mere end det på min K4, ca. 4,5 cm op i batterikassen. Og værktøjskassen er selvfølgelig en saga blot :) Den blev genbrugt til at lave en ny bund til batterikassen.

Det hele kan stadig være der, lidt af skumgummiblokken under sædet blev dog også fjernet.

Alt det der har jeg også fjernet. Jeg har dog ikke lavet nu bund i batterikassen, men lagt gummimåtte i bunden og så en gang skum ovenpå. Jeg har lige smidt et billede af det i mit album, godt nok taget med min mobil.
Er kommet til at købe en GSX-R 750 K7 med lidt lir på... Shit happens :D