Forfatter Emne: Ville du...  (Læst 2814 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Ronni

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 298
  • My name is Bruce Wayne, and I'm an alcoholic
Ville du...
« Dato: Januar 12, 2010, 05:31:03 pm »
Jeg er som sagt ude at kigge efter en ny (brugt) cykel, og støder på lidt af hvert rundt omkring.

I dag var jeg ude at se på en cykel hos en forhandler, og da jeg spurgte til historien fik jeg at vide at den var til salg af et finansieringsselskab, fordi den tidligere ejer var kørt galt på cyklen og var død et stykke tid efter.

Jeg tror ikke på spøgelser, og er heller ikke overbevist om karma - men jeg har egentlig ikke lyst til at købe en cykel, som en anden har slået sig selv ihjel på, selv om jeg ikke kan argumentere rationelt for det.

Ville du købe den?
3/4 liter Gixxer and 4.16 BHP of italian fury

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Sv: Ville du...
« Svar #1 Dato: Januar 12, 2010, 05:34:09 pm »
Uha, den er svær.. Jeg ville også benhårdt prøve at være rationel omkring det, men alligevel..
Det ville nok til dels være et spørgsmål om prisen. Men er det ikke i lige så høj grad et spørgsmål om hvor vidt cyklen er ok efter styrtet?
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Sv: Ville du...
« Svar #2 Dato: Januar 12, 2010, 05:47:12 pm »
Jeg er som sagt ude at kigge efter en ny (brugt) cykel, og støder på lidt af hvert rundt omkring.

I dag var jeg ude at se på en cykel hos en forhandler, og da jeg spurgte til historien fik jeg at vide at den var til salg af et finansieringsselskab, fordi den tidligere ejer var kørt galt på cyklen og var død et stykke tid efter.

Jeg tror ikke på spøgelser, og er heller ikke overbevist om karma - men jeg har egentlig ikke lyst til at købe en cykel, som en anden har slået sig selv ihjel på, selv om jeg ikke kan argumentere rationelt for det.

Ville du købe den?

Jeg ville ikke ...og du har jo allerede mærket efter i dig selv og taget beslutningen....og så skal du bare lede videre....og finde en anden cykel.

Nogen andre vill måske tænke - hvad er sandsynligheden for at 2 forskellige kører sig ihjel på samme maskine og så sige den må være næsten 0 ... og så køber de den....

Men kom du bare videre i din søgning og glem denne maskine...
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Smith

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 320
Sv: Ville du...
« Svar #3 Dato: Januar 12, 2010, 05:51:56 pm »
Jeg ville ikke ...og du har jo allerede mærket efter i dig selv og taget beslutningen....og så skal du bare lede videre....og finde en anden cykel.

Nogen andre vill måske tænke - hvad er sandsynligheden for at 2 forskellige kører sig ihjel på samme maskine og så sige den må være næsten 0 ... og så køber de den....

Men kom du bare videre i din søgning og glem denne maskine...
X2
Alle er forskellige, men når du spørger nu, vil du nok spørge dig selv senere (jeg ved jeg ville).

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Sv: Ville du...
« Svar #4 Dato: Januar 12, 2010, 06:30:18 pm »
Selv om du kort nævner at du ikke helt tror på karma, men alligevel lidt, så er mit bud:

dit karma har intet med den maskine at gøre.. MEN, hvis vi læner os op af "loven om tiltrækning" så kan det måske ikke svare sig for dig at købe den mc, for hvis du tænker for meget over at den tidligere ejer gik bort efter kørsel på denne maskine, så vil du komme din egen afgang nærmere.

-hvis du derimod kører på den fuldstændig upåvirket, så er der jo ingen problemer..
mærk efter i maven og lad være med at bruge hovedet i denne sammenhæng.

my 2 cents

Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Ville du...
« Svar #5 Dato: Januar 12, 2010, 07:17:11 pm »
Selv om du kort nævner at du ikke helt tror på karma, men alligevel lidt, så er mit bud:

dit karma har intet med den maskine at gøre.. MEN, hvis vi læner os op af "loven om tiltrækning" så kan det måske ikke svare sig for dig at købe den mc, for hvis du tænker for meget over at den tidligere ejer gik bort efter kørsel på denne maskine, så vil du komme din egen afgang nærmere.

-hvis du derimod kører på den fuldstændig upåvirket, så er der jo ingen problemer..
mærk efter i maven og lad være med at bruge hovedet i denne sammenhæng.

my 2 cents

Alex tager ordene lige ud af min mund. Det er KUN mavefornemmelsen som skal bestemme det, og man kan nemt tænke for meget over ting og tabe koncentration. Det går virkelig ik....!  :)
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

TOB

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 611
  • Live to Ride - Ride to Live
Sv: Ville du...
« Svar #6 Dato: Januar 12, 2010, 08:35:06 pm »
Først: Jeg ville heller ikke købe den - men ikke pga Karma og spøgelser - men rent ud fordi det ville ærge mig at eje en mc der havde været skadet fra anden hånd end min. Men det er nok bare mig  :angel:

Hvis nu historien var, at tidligere ejer var et båthorn der ville vise sig for småpigerne omkring ham, medens han havde en bjælke i øret på størrelse med General Sherman. Samt sidste tur blev kørt på motorvejen, med nålen i det røde felt, kun iført sandaler, shorts og uden styrthjelm. Tages den helt ud i det ekstreme og der oplyses, at det var ikke første gang - men svineheld reddede hans røv tidligere. Ændrer det så ikke Karmaskyggen noget?

Min pointe er, at det ikke er mc'en der har Bad Karma - men den som strammer rullen...
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Ville du...
« Svar #7 Dato: Januar 13, 2010, 08:47:20 am »
Først: Jeg ville heller ikke købe den - men ikke pga Karma og spøgelser - men rent ud fordi det ville ærge mig at eje en mc der havde været skadet fra anden hånd end min. Men det er nok bare mig  :angel:

X2

Jeg tror dog stadigvæk at jeg også ville tænke over at min maskine allerede havde ét liv på samvittigheden... Det er bare røv skummelt! Karma eller ej...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Ville du...
« Svar #8 Dato: Januar 13, 2010, 08:56:29 am »
Hvis cyklen er i orden og prisen god, så ville jeg ikke have problemer med at købe/køre på den, men hvis du kører og tænker over om det er cyklen der har været direkte skyld i et dødsfald, så er det ikke den cykel du skal købe...  :wink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Sv: Ville du...
« Svar #9 Dato: Januar 13, 2010, 09:05:58 am »
Hvis cyklen er i orden og prisen god, så ville jeg ikke have problemer med at købe/køre på den,

X2

Og så er det jo nok ikke cyklens skyld, han var nok skvattet uanset om det var den, eller den der stod ved siden af i butikken.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Ronni

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 298
  • My name is Bruce Wayne, and I'm an alcoholic
Sv: Ville du...
« Svar #10 Dato: Januar 13, 2010, 10:34:01 am »
Jeg ved jo godt at JEG ikke skal købe den, jeg spekulerede bare over om jeg var den eneste der havde det på den måde - og det er jeg tilsyneladende ;)

Jagten går videre - er der nogen der har en holdning til, om der er kvalitetsforskel mellem de japanske mærker?

Mener at have læst et par tests, hvor GSXR fik høvl for tyndere lak end CBR f.eks., og testen sluttede med at GSXR fik skudsmålet "generelt dårligere kvalitet". Her mener jeg byggekvalitet, ikke køreglæde ;)
3/4 liter Gixxer and 4.16 BHP of italian fury

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Sv: Ville du...
« Svar #11 Dato: Januar 14, 2010, 06:56:56 pm »
Jeg ved jo godt at JEG ikke skal købe den, jeg spekulerede bare over om jeg var den eneste der havde det på den måde - og det er jeg tilsyneladende ;)

Jagten går videre -   bla bla bla bla.....

Triumph daytona 675 !!!     ..jeg har en til salg   :innocent:

[Quotefix by B2] :wink:



« Senest Redigeret: Januar 14, 2010, 09:06:11 pm af B2 »
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

Batman

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 479
Sv: Ville du...
« Svar #12 Dato: Januar 14, 2010, 07:33:36 pm »
Citér
bla bla bla bla....hvor GSXR fik høvl for tyndere lak end CBR f.eks., og testen sluttede med at GSXR fik skudsmålet "generelt dårligere kvalitet.....bla bla bla bla bla bla".

And that's a fact, BIAAAAATCH...............  :club: :club: :club:
- På Gaden: Honda CBR900RR Fireblade - Faceliftet
- På banen: Yamaha R1

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Sv: Ville du...
« Svar #13 Dato: Januar 14, 2010, 10:09:17 pm »

Triumph daytona 675 !!!     ..jeg har en til salg   :innocent:


Har du stadig den stakkels gamle bike til salg ?
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Sv: Ville du...
« Svar #14 Dato: Januar 15, 2010, 04:50:07 pm »

Triumph daytona 675 !!!     ..jeg har en til salg   :innocent:


Har du stadig den stakkels gamle bike til salg ?


svaret er "ja"   :D    ..jeg er endnu ikke blevet voksen nok til at håndtere dén maskine sammen med den danske færdselslovgivning..
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt