Ok. Hvor meget tilpasning havde du med din hugger, skal man til at slibe og bore for at få den til at passe?
Du skal kun bore 2 huller, centerhullet midt for bagsvingeren og et hul ved bremseslangeholderen i højre side. Hullerne ved kædeskærmen er boret, men skulle tilpasses på min, da de ikke passsede.
Da bagsvingeren ikke har samme højde på midten, skal du finde noget at lægge under huggeren, ellers vil du få en sprække på 8mm, lige ind til bagdæmperen.
Jeg ved ikke om der er nogen andre mærker, der har taget højde for det.
Tror jeg brugte en times tid på monteringen.
Tak for svaret.
Tror godt jeg tør bestille sådan en. Hvad med beslag, skruer og bolte, fulgte det med?
Var din hugger malet? Grunden til jeg spørger er, at de skrev fra kompotech at de ikke var sikker på hvordan malingen ville holde når man borede huller til tilpasning, så ville lige høre din erfaring.
Der følger intet med, men du kan bruge de eksisterende skruer.
Min hugger var umalet, men jeg ville ikke betænke mig (havde købt den malet, hvis jeg vidste at de først skulle til at male ploven først), hvis den ikke kan tåle at du bore et lille hul, så kan den heller ikke tåle et stenslag. Du skal selvfølgelig ikke voldspænde skruerne, men bruge locktite for at sikre skruerne.
Jeg borede hullerne op i ploven og det holdt fint, her gælder det igen, at man skal være lidt forsigtig, så man ikke bare pløjer boret i gennem.