Forfatter Emne: Top gaffelbro til SV1000  (Læst 6061 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bang

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 94

pumper

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 224
Re: Top gaffelbro til SV1000
« Svar #1 Dato: September 19, 2009, 02:56:15 pm »
Jep det har jeg og det virker. Jeg købte kun gaffelbroen og brugte et styr jeg havde fra en cx'er honda. Kabler, slanger og ledninger skal flyttes lidt men er lange nok.
Tidl. MC GS1000E,BSA B40,GL500i,CB750F(900 motor)

TOB

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 611
  • Live to Ride - Ride to Live
Re: Top gaffelbro til SV1000
« Svar #2 Dato: September 20, 2009, 04:12:08 am »
Jep det har jeg og det virker. Jeg købte kun gaffelbroen og brugte et styr jeg havde fra en cx'er honda. Kabler, slanger og ledninger skal flyttes lidt men er lange nok.

Har det givet dig en mere oprejst siddestilling - uden at virke generende i forhold til fodhvilere position??

Mvh
TOB
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

pumper

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 224
Re: Top gaffelbro til SV1000
« Svar #3 Dato: September 20, 2009, 10:38:06 am »
Styret er ca. 8-10cm højere oppe og ca. 8-10cm. længere bagud.Jeg er 178cm høj (eller lav) og jeg sidder super godt.Meget bedre end med clip on.
Der er dog minuser. Der er vildt meget turbolens der river og flår i hjælmen.Turbulensen blev fjernet med et vario touring glas fra suzuki men der er stadig meget støj i hjælmen. Der er mindre støj i hjælmen når jeg rejser mig selv ved 150 km/t.
Min plan er at flå kåben af her til vinter.Men kørestillingen er bare super.
Tidl. MC GS1000E,BSA B40,GL500i,CB750F(900 motor)

TOB

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 611
  • Live to Ride - Ride to Live
Re: Top gaffelbro til SV1000
« Svar #4 Dato: September 20, 2009, 10:59:09 am »
Styret er ca. 8-10cm højere oppe og ca. 8-10cm. længere bagud.Jeg er 178cm høj (eller lav) og jeg sidder super godt.Meget bedre end med clip on.
Der er dog minuser. Der er vildt meget turbolens der river og flår i hjælmen.Turbulensen blev fjernet med et vario touring glas fra suzuki men der er stadig meget støj i hjælmen. Der er mindre støj i hjælmen når jeg rejser mig selv ved 150 km/t.
Min plan er at flå kåben af her til vinter.Men kørestillingen er bare super.

Spændende info  :)

Jeg er 182 cm, men har en gammel rygskade der fra tid til anden gør opmærksom på sig selv (moderat grad). Derfor ville jeg godt op i "½ touring position". Tanken var så at montere en Double Bubble skærm for at imødekomme den turbulens du nævner. Jeg har udset mig den udgave med det røgfarvede glas: http://www.sportsbikeshop.co.uk/motorcycle_parts/content_prod/234/14550

Mvh
TOB
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

Bang

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 94
Re: Top gaffelbro til SV1000
« Svar #5 Dato: September 20, 2009, 11:04:00 am »
Styret er ca. 8-10cm højere oppe og ca. 8-10cm. længere bagud.Jeg er 178cm høj (eller lav) og jeg sidder super godt.Meget bedre end med clip on.
Der er dog minuser. Der er vildt meget turbolens der river og flår i hjælmen.Turbulensen blev fjernet med et vario touring glas fra suzuki men der er stadig meget støj i hjælmen. Der er mindre støj i hjælmen når jeg rejser mig selv ved 150 km/t.
Min plan er at flå kåben af her til vinter.Men kørestillingen er bare super.

Det er netop dette jeg har gang i.. Kåben af ! hvordan har du tænkt ang speedometer? På N model er det fast gjort på broen.

pumper

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 224
Re: Top gaffelbro til SV1000
« Svar #6 Dato: September 20, 2009, 11:32:52 am »
Jeg har planer om at lave et beslag så det org. ophæng fra speedohuset fra N modellen passer på.Det må ku sættes fast på boltene der holder styret neden under broen.Speedohuset koster 500kr uden beslag org. hos forhandler men kan købes billigere i USA.Jeg vil gerne ha så meget så muligt org. da jeg har planer om at sætte det lille glas på ved lygten.Hvis man holder det org. er udvalget stort hvad glas/vindspejl ved lygte angår.
Tidl. MC GS1000E,BSA B40,GL500i,CB750F(900 motor)

pumper

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 224
Re: Top gaffelbro til SV1000
« Svar #7 Dato: September 20, 2009, 11:36:43 am »
Styret er ca. 8-10cm højere oppe og ca. 8-10cm. længere bagud.Jeg er 178cm høj (eller lav) og jeg sidder super godt.Meget bedre end med clip on.
Der er dog minuser. Der er vildt meget turbolens der river og flår i hjælmen.Turbulensen blev fjernet med et vario touring glas fra suzuki men der er stadig meget støj i hjælmen. Der er mindre støj i hjælmen når jeg rejser mig selv ved 150 km/t.
Min plan er at flå kåben af her til vinter.Men kørestillingen er bare super.

Spændende info  :)

Jeg er 182 cm, men har en gammel rygskade der fra tid til anden gør opmærksom på sig selv (moderat grad). Derfor ville jeg godt op i "½ touring position". Tanken var så at montere en Double Bubble skærm for at imødekomme den turbulens du nævner. Jeg har udset mig den udgave med det røgfarvede glas: http://www.sportsbikeshop.co.uk/motorcycle_parts/content_prod/234/14550

Mvh    Hvad jeg har læst mig til på nettet så er vario touring det eneste der kan fjerne turbulensen.Den støj jeg har kan måske være hjælmen.Men den er næsten væk når jeg rejser mig op.
TOB
Tidl. MC GS1000E,BSA B40,GL500i,CB750F(900 motor)

Henrik.poulsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 643
Re: Top gaffelbro til SV1000
« Svar #8 Dato: September 20, 2009, 06:34:47 pm »
Dette er en forbrydelse :thumbsdown: det gør man bare ikke på en S model  :thumbsdown:
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen


Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander

pumper

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 224
Re: Top gaffelbro til SV1000
« Svar #9 Dato: September 20, 2009, 07:27:04 pm »
Dette er en forbrydelse :thumbsdown: det gør man bare ikke på en S model  :thumbsdown:
  Jeg kan godt følge dig men tror det er bedre for "pappet" på den måde.Det er ikke blevet til mange ture hvor den ikke har være over 200 og jeg tilbringer 95% af tiden på landevej :oops:Desuden har jeg prøvet svogers hoysung uden kåbe og der er BARE køreglæde selv ved lav fart.
Tidl. MC GS1000E,BSA B40,GL500i,CB750F(900 motor)

Henrik.poulsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 643
Re: Top gaffelbro til SV1000
« Svar #10 Dato: September 21, 2009, 05:29:49 pm »
Dette er en forbrydelse :thumbsdown: det gør man bare ikke på en S model  :thumbsdown:
  Jeg kan godt følge dig men tror det er bedre for "pappet" på den måde.Det er ikke blevet til mange ture hvor den ikke har være over 200 og jeg tilbringer 95% af tiden på landevej :oops:Desuden har jeg prøvet svogers hoysung uden kåbe og der er BARE køreglæde selv ved lav fart.

Det er topdollor for dig, osse bare min mening, kører ikke så mange kilometer om året, men lidt pænt er det på din cykel  :thumbsup:
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen


Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander

pumper

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 224
Re: Top gaffelbro til SV1000
« Svar #11 Dato: September 21, 2009, 08:52:16 pm »
Med clip on på var det totalt umuligt for mig at køre fornuftigt.Cyklen vil simpelthen bare ha hanen hele tiden :twisted:
Tidl. MC GS1000E,BSA B40,GL500i,CB750F(900 motor)

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Re: Top gaffelbro til SV1000
« Svar #12 Dato: December 04, 2009, 04:41:37 pm »
Med clip on på var det totalt umuligt for mig at køre fornuftigt.Cyklen vil simpelthen bare ha hanen hele tiden :twisted:

Kender problemet...  :lol:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4