"under ingen omstændigheder brugt motorolie da det kan indeholde syre fra forbrændingsrester"
Den har jeg sgu aldrig hørt før, men man hører jo noget nyt næsten hverdag.
Har rodet med biler/mc i mange år, og kender da også en del andre som gør sig i "perlestens mekanik" som jeg selv, men der er ingen af dem som bruger kobberfedt til skruer, bolte og møtrikker. De bruger som jeg selv, brugt motorolie eller Molybdændisulfidfedt til lige at give en lille dråbe inden man samler delene igen, alm dele såsom fodhviler/beslag/lygter/ophæng osv. Lejefedt er til lejer, kæde fedt til kæder, kardanleds fedt til... ja det siger jo sig selv ik
Men idag hvor man kan få ALT slags fedt og smøremiddel på dåse/spræy/stift osv så er udvalget selvfølgelig blevet meget større, og brugen af dette også ligeså. Vidste næsten godt at mit svar ville dele vandende, da der er så bred en fortolkning af at vedligehode sit kæreste eje, men heldigvis er det jo op til en selv hvor "hysterisk" man er, men heldigvis er vi jo så forskellige.
p.s fik startet cyklen op idag efter 1 1/2 mdr`s stilstand og den startede første gang. Det blev fejret med en kold fra kassen, så nu kan man jo kun vente på at skulle ud og afprøve alt det man har fået lavet. Men det må lige vente til alt det der hvide er væk. Håber at i alle får en god start på sæsonen, og vi ses derude.
Mvh Enevoldsen