Forfatter Emne: OT: Reinstallation af mini-notebook  (Læst 1419 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Søren F

• Sandt SVin
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
OT: Reinstallation af mini-notebook
« Dato: September 29, 2009, 09:23:54 pm »
HEj - ved der er flere IT-kyndige her på forum, som måske kan være mere behjælpelige end HP support!!

Problemet: Fruens mini-notebook er inficeret med alt muligt snavs, og nu vil jeg reinstallere den. Der medfølger CD-rom med recovery, men der er intet drev i pc'en. Har ringet til HP for at høre om jeg kunne lægge CD'en over på min USB-harddisk, og så reinstallere derfra....det kunne de så ikke svare på ?!?  :whatever:

Jeg blev anbefalet at købe et eksternt drev, men inden jeg skyder de 300.- bobs af, vil jeg lige høre om der er en klog eller to  :wink: som kan svare på mit oprindelige spørgsmål???
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

petervej

• Søndagskører
  • **
Re: OT: Reinstallation af mini-notebook
« Svar #1 Dato: September 29, 2009, 09:49:21 pm »
Det er muligt, men kræver lidt arbejde fra din side.
Alt efter om du allerede har data på din usb harddisk kunne du evt. bruge en usbnøglering på minumum 1 gb. De kan købes for småpenge nu om dage.

Først skal du have gjort din usb enhed bootbar. Dette kan gøres på flere måder, men lidt søgning på google gav denne forholdsvis simple opskrift: http://www.sentire.co.uk/software/software-tutorials/microsoft/windows-xp/installing-windows-xp-from-a-usb-pen.html

Det omhandler en blank installation af windows XP, men burde kunne give inspiration til at få det til at virke med din recoverydisc.

Personligt har jeg valgt at smide pengene på en ekstern dvd-brænder, så kan man også lige brænde en backup i ny og næ ;)

Cheers
Peter

Søren F

• Sandt SVin
    • Galleri
« Svar #2 Dato: September 29, 2009, 10:21:31 pm »
Det ser jo nemt nok ud - gad vide om det virker med de recovery-discs der følger med pc'en.
Har ikke en ren XP-cd.

Jeg prøver mig lidt frem - tak for hurtigt svar

TOB

• Sandt SVin
  • Live to Ride - Ride to Live
« Svar #3 Dato: Oktober 04, 2009, 10:15:54 am »
Det ser jo nemt nok ud - gad vide om det virker med de recovery-discs der følger med pc'en.
Har ikke en ren XP-cd.

Jeg prøver mig lidt frem - tak for hurtigt svar

Er der ikke en recovery partition som du kan boote op på? F2/F4/F8 i bootprocessen og så recovery eller relateret?
Der plejer at ligge en sådan partition på systemer uden eksternt medieenhed installeret.

Mvh
TOB
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

Søren F

• Sandt SVin
    • Galleri
« Svar #4 Dato: Oktober 04, 2009, 09:42:45 pm »
@TOB:

Nej - god ide ellers, men har lige checket det.... Linket ovenfor henviser til installation via en (maks) 1 GB usb-flashdisk, og havde kun en 4GB liggende, så jeg tror bare jeg får taget mig sammen til at køre forbi og købe et externt drev...

/Søren