Forfatter Emne: Måske er det interessant...  (Læst 3928 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Måske er det interessant...
« Dato: August 09, 2005, 06:04:53 pm »
Det her kommer i aften på TV2:

20:35  Operation X - tak for sidst (TTV)
Dansk dokumentar.
Morten Spiegelhauer undersøger, om parkeringsvagterne og politiet overholder nogle af de regler, de må formodes selv at kende.
Hvert år betaler vi danskere parkeringsafgifter og fartbøder for mange hundrede millioner kroner. Nogle mener, at kontrollens primære funktion er at skovle penge ind i stedet for at have en præventiv virkning på dem, der kører for stærkt og parkerer ulovligt. Selvfølgelig skal vi parkere lovligt og overholde fartgrænserne. Men hvad med dem, der kontrollerer os, som for eksempel parkeringsvagterne - parkerer de lovligt, når de kører rundt og giver os andre bøder?
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Freno

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 457
Måske er det interessant...
« Svar #1 Dato: August 11, 2005, 09:41:06 am »
Var det godt, blev der sagt noget brugbart?
/Martin 'Freno'
Rød SV1000S K4, med kåbe

Nunc est bibendum

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Måske er det interessant...
« Svar #2 Dato: August 11, 2005, 11:21:31 am »
Der blev sagt en masse undskyld og "det skal vi også have rettet op på", da de fangede politiet i at køre for stærkt på vej IND til politistationen (altså på et tidspunkt, hvor de IKKE er på vej ud til en "situation").

Ang. parkeringssituationen så var den ikk særlig MC relateret, de slog bare fast, at KBHs parkering er svær at finde ud af og at parkeringsvagterne ikke selv overholder reglerne. Og så var der noget med at der blev langet P-bøder ud sidste år for over 41 mill.

Jeg havde håbet lidt, at de havde afdækket hvor mc´ister måtte parkere. Mener at min kørelærer sagde, at Københavns kommune havde givet dispensation til, at vi gerne må holde på fortovet. For vi må jo ikke bruge p-pladserne som bilerne må.
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

sv1000sk4

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 125
  • stay loud - stay proud
Måske er det interessant...
« Svar #3 Dato: August 11, 2005, 12:36:18 pm »
Hej Svea!

som udgangspunkt skal vi følge alm. regler for biler, men vi må ikke optage dvs. parkere i en parkeringsbås, med mindre den er mærket til mc'er.

Til gengæld må vi parkere på fortorv, hvis mc'en ikke er til ulempe. Københavns politi haqr besluttet, at en mc ikke er til ulempe, hvis der kan trille en tvillingebarnevogn forbi.

Så det går jo nok. :wink:
SV1000SK4 sølvgrå, hugger, seat cowl,  fuldkåbe, stålarmerede bremseslanger, db kåbeglas, PCIII usb, Yoshimura TRS titanium bolt on.
NY KÆRLIGHED: Ducati 999

A.P.

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 449
Måske er det interessant...
« Svar #4 Dato: August 11, 2005, 07:24:57 pm »
Men men  men i københavns kommune må mcer ikke parker på fortovet, så hvis der kommer en af kommunens P-vagter forbi er han i sin gode ret til at uddele parkerings afgift. :wink:
Anders

Blå er er rigtig SV fave

IzzNoGood

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 38
Måske er det interessant...
« Svar #5 Dato: August 11, 2005, 10:30:31 pm »
Det bliver genudsendt mandag d. 15. august kl. 23:00
SV650S, Ducati wannabe farven, fuldt Acrapovic system med titanium potte, BMC filter, tonet MRA Double Bouble, wilbers fjedre osv.

Bongers

  • Gæst
Måske er det interessant...
« Svar #6 Dato: August 12, 2005, 07:48:10 am »
Citat fra: [email]carsten_wh@hotmail.com[/email]
Hej Svea!

som udgangspunkt skal vi følge alm. regler for biler, men vi må ikke optage dvs. parkere i en parkeringsbås, med mindre den er mærket til mc'er.

Til gengæld må vi parkere på fortorv, hvis mc'en ikke er til ulempe. Københavns politi haqr besluttet, at en mc ikke er til ulempe, hvis der kan trille en tvillingebarnevogn forbi.

Så det går jo nok. :wink:


Citat fra: A.P.
Men men  men i københavns kommune må mcer ikke parker på fortovet, så hvis der kommer en af kommunens P-vagter forbi er han i sin gode ret til at uddele parkerings afgift. :wink:


hummmmmm - det stemmer ikke helt  :?  :?  :?  jeg ved at carpark (+ andre cowboy firmaer)  giverbøder, em rykker ikke for dem!!!!  

Jeg holder for fortovet i KBH !!!!

A.P.

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 449
Måske er det interessant...
« Svar #7 Dato: August 12, 2005, 08:39:27 am »
det med at parker mcer på fortovet er noget de enklte kommuner selv kan lave regler for , lige som hvis man paker en bil med det en sæt hjul på fortovet og det andet på vejen.
Altså kan der være forskellige regler i forskellige kommuner, og reglen i københavns kommune er at det ikke er tilladt at holdde på fortovet. en regl der tråtte i kraft sidste år, men hvordan de håndhæver det ved jeg ikke. :wink:
Anders

Blå er er rigtig SV fave

Bongers

  • Gæst
Måske er det interessant...
« Svar #8 Dato: August 12, 2005, 09:05:14 am »
Citat fra: A.P.
det med at parker mcer på fortovet er noget de enklte kommuner selv kan lave regler for , lige som hvis man paker en bil med det en sæt hjul på fortovet og det andet på vejen.
Altså kan der være forskellige regler i forskellige kommuner, og reglen i københavns kommune er at det ikke er tilladt at holdde på fortovet. en regl der tråtte i kraft sidste år, men hvordan de håndhæver det ved jeg ikke. :wink:


Har du et link, tiul at denne regl skulle være trådt i kraft !!

Bongers

  • Gæst
Måske er det interessant...
« Svar #9 Dato: August 12, 2005, 09:07:43 am »

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Måske er det interessant...
« Svar #10 Dato: August 12, 2005, 10:22:37 am »
Citat fra: Bongers
Det eneste jeg kunne finde: http://www.parkering.dk/index.php?ID=134

Det er også der det står. Det er ikke tilladt at parkere på fortovet, men praksis er samtidig at der ikke gives bøder.

Så det vil sige - hold alt det du vil på fortovet, da det tolereres, men hvis der kommer en emsig parkeringsvagt og mener du holder i vejen er det bare at hoste op.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Bongers

  • Gæst
Måske er det interessant...
« Svar #11 Dato: August 12, 2005, 10:35:01 am »
Sp.: Må jeg parkere min motorcykel på fortovet?
Sv.: Ifølge færdselslovens § 28 er standsning og parkering på fortove forbudt, dog med undtagelse af cykler og tohjulede knallerter, og jf. færdselslovens § 121 kan der pålægges afgift ved overtrædelse af dette forbud.
Københavns Politi har imidlertid i sin vejledning fra 1977 anført, at det i Københavns Kommune kan være hensigtsmæssigt at anvende de brede fortove til motorcykelparkering.
Parkering · Københavns praksis er at pålægge afgifter for parkering af motorcykler på fortove, medmindre parkeringen ikke hindrer tilgængeligheden for fodgængernes passage og den øvrige færdsel.


Jeg kan ikke se, hvad der er galt med at parker på fortorvt… så længe der er plads.. !!!

Og jeg kan ikke finde noget om at en anden reglerne skulle været trådt i kraft!!! Hvad hedder reglen ??

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Måske er det interessant...
« Svar #12 Dato: August 12, 2005, 10:50:29 am »
Citat fra: Bongers
Jeg kan ikke se, hvad der er galt med at parker på fortorvt… så længe der er plads.. !!!

Det er der heller ikke noget galt i. Det er jo også det der står :-)

Citat fra: Bongers
Og jeg kan ikke finde noget om at en anden reglerne skulle været trådt i kraft!!! Hvad hedder reglen ??

Næh det har jeg heller ikke. Men der var noget om at Politi og Parkeringsservice lige fik synkroniseret deres praksis sidste år, så de var helt enige om hvornår det var "tilladt" at parkere på fortovet. Det kan være det er det der hentydes til.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Bongers

  • Gæst
Måske er det interessant...
« Svar #13 Dato: August 12, 2005, 11:00:54 am »
Jeg talte med en p-vagt.. han mente jeg skulle holde i en bås, og hvis jeg fandt et andet sted, på pladsen (uden for en bås – og der var ”deres” plads), så ville han stikke men et visitkort !!!!

Men han viste ikke hvad de ville gøre hvis jeg ik betalte !!!

Edit: Paldsen var af mærket Carpark (skod firma...)

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Måske er det interessant...
« Svar #14 Dato: August 12, 2005, 11:28:45 am »
Nu ville jeg lige ind og kigge i politivedtægterne for Frederiksberg og København, da det er dem der nævner noget om parkering af MC i båse. (Hvis din situation var på en privat parkeringsplads, er det helt sikkert nogle andre regler der gælder)

Men så opdager jeg at de lokale politivedtægter til min store glæde er blevet afskaffet pr. d. 1. juli 2005 og erstattet af en generel! Man kan dog stadig lave lokale vedtægter som er ændringer til denne :-( Men meget af det gamle skrammel er væk. Nå det havde ikke så meget med parkering at gøre.

I København gælder det stadig at "På parkeringspladser, i parkeringsbåse og på afmærkede parkeringsarealer må ikke standses eller parkeres tohjulede motorcykler". For Frederiksberg gælder "I parkeringsbåse og på afmærkede parkeringsarealer må der ikke stilles tohjulede motorcykler"

Så - glem det parkeringsvagten har sagt. Trust no one :) Undersøg altid selv reglerne.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).