Forfatter Emne: Map til Powercommander  (Læst 4637 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Sv-svin (Erik)

• Søndagskører
  • **
Map til Powercommander
« Dato: Maj 10, 2009, 12:28:23 pm »
Hej.
Er der en der ligge inde med en map til en SV1000 k4 med Akrapovic potter og kn-filter???

Synes ikke jeg kan finde et map med de spec.  :huh:

Crackhead

• Plastikrocker
    • MCG
Re: Map til Powercommander
« Svar #1 Dato: Maj 10, 2009, 07:43:58 pm »
Jeg ville få den rullet ind i stedet for at bruge et map fra en anden. Der er ikke 2 maskiner som er ens.

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #2 Dato: Maj 11, 2009, 12:47:18 am »
Jeg ville få den rullet ind i stedet for at bruge et map fra en anden. Der er ikke 2 maskiner som er ens.

Enig... Jeg prøvede mig også med et map fra nettet som "næsten" lignede min og det blev noget lort! Fik den rullet ind hos Mr Dyno i Haslev og det spillede MAX!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Nikolaj

• Sandt SVin
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
« Svar #3 Dato: Maj 11, 2009, 09:38:24 am »
Hvis du alligevel vil prøve så tag et map til en SV1000 med hvilke som helst bolt-on potter og after market air filter.
Hvilke bolt-on potter der er på betyder ikke det helt store tror jeg.
Det er sikkert bedre end et 0-map som ligger i power commanderen fra butikken - men det er ikke halvt så godt som et map præcis til din mc :) (som de andre så rigtigt skriver)

Og må jeg i den sammenhæng også nævne at www.alex-mc.dk har lavet et ganske udemærket stykke arbejde med at lave et map til min gsxr600 ;)
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Sv-svin (Erik)

• Søndagskører
  • **
« Svar #4 Dato: Maj 11, 2009, 11:01:09 am »
Jeg har bare hørt, at det er så lidt til forskel...
Men prøver det selv først, og hvis det ikke dur, så skal den til Carstens Mc i varde.  :mrgreen:

Crackhead

• Plastikrocker
    • MCG
« Svar #5 Dato: Maj 11, 2009, 07:48:16 pm »
Men prøver det selv først, og hvis det ikke dur, så skal den til Carstens Mc i varde.  :mrgreen:

Ok, men vær opmærksom på, at hvis du kører med for mager blanding i længere tid, er det ikke særligt sundt for din motor...

Sv-svin (Erik)

• Søndagskører
  • **
« Svar #6 Dato: Maj 12, 2009, 09:24:09 am »
Nej.. det er det ikke... nu må vi se, hvad den siger til det  :lipsrsealed:

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #7 Dato: Maj 12, 2009, 10:37:40 am »

Well... I mit tilfælde oplevede jeg meget urolig motorgang ved kørsel med lav hastighed og havde et hul i mellemområdet hvor den ikke trak så godt.

Jeg prøvede til at starte med at lave det selv ved at justere et downloadet map i samarbejde med en som vidste hvad han lavede.

Det resulterede dog i at den begyndte at sode temmeligt meget og føltes som om at den var ved at drukne ved lave omdrejninger.

Jeg besluttede mig derfor for at bruge pengene på at få den smidt på et rigtigt DynoJet (dem der laver PC3USB) rullefelt hos Mr. Dyno. Det var dyrt (mener at jeg gav 4.500 for selve indkøringen med dobbelt-map) + iridium tændrør og Pipercross Stage 3 luftfilter.

Motorgangen blev bemærkelsesværdigt bedre - men den hakkende fornemmelse ved lav hastighed forsvandt ikke 100%. Gasresponsen blev markant bedre hele vejen op igennem registeret. Hullet i mellemområdet forsvandt, den holdt op med at sode og føle som om at den druknede og jeg var tilfreds.

Så deeeeeeet....
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Sv-svin (Erik)

• Søndagskører
  • **
« Svar #8 Dato: Maj 12, 2009, 12:27:41 pm »
Tror da også det ender med at Carstens MC skal kigge på den, men så er det jo mont.  :mrgreen: