Forfatter Emne: Hvordan fjerner jeg nemmest det her;  (Læst 5105 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Niemann

• Søndagskører
  • **
Re: Hvordan fjerner jeg nemmest det her;
« Svar #15 Dato: April 22, 2009, 11:10:30 pm »
masser af lim bliver blødt hvis man varmer det med varmepistol/hårtørrer. så kan man pille det af rimeligt nemt og derefter tage den smule der er tilbage med rense benz eller acetone.

Hvis det er noget skum som der beskrives, er det nok noget PU eller Epoxy. Jeg ville også prøve at varme det godt op... Selvom det nok ofte har været rimeligt varmt fra motoren.

Jeg fandt lige hurtigt et link til at fjerne disse materialer med! Noget med noget Methylene Chloride, men det er vist ikke særlig sundt så vidt jeg kan forstå, og derfor sikkert også ulovligt!

http://www.crosslinktech.com/Articles/100%20How%20to%20remove%20cured%20materials.pdf

Ulvehaar

• Roadracer
« Svar #16 Dato: Maj 11, 2009, 05:55:25 pm »
Hader at måtte æde mine ord, men der er sgu købt og monteret et nyt carbon dæksel  :oops:

Jeg prøvede ALT, men intet kunne fjerne det lort, det sad bare godt fast. Så den stod på sandpapir og deltasliber, og en masse ridser i dækslet. Men af kom det.
Bød ellers på et nyt dæksel på ebay, men fik det ikke. Så jeg har købt et nyt carbonadi dæksel og limet det på med silikone. Så nu ser den ud som før, men jeg er et par hundrede spir fattigere og en erfaring rigere  :lol:
Jacob - Amager - Between bikes - Tidligere: Suzuki SV650S K5, Kawasaki Z1000 '03, Suzuki SV1000 K6

poffy

• Søndagskører
  • **
  • sådan vil jeg ikk lære at flyve !!
« Svar #17 Dato: Maj 11, 2009, 07:40:51 pm »
aaaaa det bliver mahoni med tiden ......

sorry kunne ikke lade være
Stavefejl og ,. fejl kan forkomme da jeg er orblind men skriv lige vis det er helt uforståligt