Hej Mads. Det lyder som en frisk beslutning, at køre Europa rundt!!
Du skriver ikke, om du har en S eller N model?
Jeg kan bestemt ikke prale af den store erfaring i langture, men det er da blevet til nogle ture ud at se ræs på nogle europæiske baner. I den flok jeg kører med, er der en pige på en SV650S, og ved overhalinger på den tyske autobahn skal jeg da give RIGELIGT med gas på min 1000s'er for at hænge på hende. Så min erfaring er, at det kan være tæt på ligemeget, om du kører 650 eller 1000, når der skal ædes kilometer. Men kører du S'er er der efter min mening lige lidt med komforten/kørestillingen: Jeg føler det som om jeg har gået 10 runder med Mikkel Kesler, når jeg har siddet en hel dag på cyklen. Om det er meget anderledes på andre modeller, ved jeg reelt ikke. En kammerat skiftede sidste år til en CBF1000F, og sagde, at han slet ikke blev træt som på sports-cyklerne. Et andet problem jeg kæmper med, og som sikkert kan tilskrives anatomi, er sovende gas-hånd. Tror ikke det skyldes vibrationer, men snarere nedsat blodomløb ved krampagtig og ensformig brug af hånden. Jeg skal ihvertfald ingen steder i år, før jeg har fået monteret en PaceKeeper!!
Hvis du er i den situation, at du kan handle cykel til formålet (luksus
), tror jeg du vil få en meget mere behagelig tur på feks en Bandit S eller GSX650F. Men charmen er vel også lidt at bruge sin elskede cykel til lidt af det hele....og så ellers bide tænderne sammen og nyde turen!
Håber du får en fed tur, Søren