Forfatter Emne: Billigste selskab at forsikre supersport i?  (Læst 5539 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Kondi

• Sandt SVin
Re: Billigste selskab at forsikre supersport i?
« Svar #15 Dato: April 29, 2009, 05:39:32 pm »
Had bruger man sådan en GPS tracker til? Mod tyveri går jeg ud fra samt evt hvor hurtigt man har kørt, hvis uheldet er ude?  :huh:

Bliver den nappet, ringer man blot til alarmcentralen - og vupti, så er der et tæskehold på vej efter den ;)
Den logger ikke hastighed ... Det er en call-up unit. Ved ikke hvor folk har det fra?
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

SilVer

• Plastikrocker
« Svar #16 Dato: April 29, 2009, 06:09:20 pm »
Had bruger man sådan en GPS tracker til? Mod tyveri går jeg ud fra samt evt hvor hurtigt man har kørt, hvis uheldet er ude?  :huh:
En gpstracker bruges til lokalisering af mc hvis den stjæles. Om der logges data er afhængigt af model og system. På min model kan man logge på serveren og gå tiblqage i historik. Der kan man også se hastighed. Det er kun mig og S.O.S. kontrolcentral der kan se disse data. Mit forsikringsselskab, politiet og andre har ikke adgang til disse data.
Den som viser hvor hurtigt man har kørt er et system fra ALKA, som tilbyder unge nye bilister reduceret præmie hvis de installerer en "boks". Får du en skade vil de kontrollere hastigheden ved skadestidspunktet. Var hastigheden højere end tilladt vil de sætte selvrisikoen op. http://www.alka.dk/Privat/Ny%20kunde/Forsikringer/Koeretoejer/Alka%20Boks.aspx
Alkas boks er ikke en gps tracker.
"There are three sports in the world - bullfighting, mountain climbing and motor racing. The rest are merely games" - Ernest Hemingway

Crackhead

• Plastikrocker
    • MCG
« Svar #17 Dato: April 29, 2009, 06:43:14 pm »
Havde fat i If i dag, den venlige dame prøvede ihærdigt på at få mig igennem nøglehullet, men den gik ikke. De VIL ikke forsikre hvis man ikke har haft 5 års skadesfri kørsel. Top DK skulle ha 19.000. Alka 27.000. Alm. Brand ville slet ikke osv. osv. Tror sgu bare jeg bliver på SVinet i 3 år endnu...

El Bola

• Gæst
« Svar #18 Dato: April 29, 2009, 08:50:06 pm »
tjek evt. mit link

If er billigst til suzuki

jeg ringede selv derind, det får du nok bedst resultat med, end hvis du gør det igennem forhandleren

http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=9055.0

Men...skal man ikke ha kørt 5 år på "standart" mc, før If vil forsikre sportsmaskinerne?

Jo, og det samme gælder for Rasmussen!

Man kan være rimeligt sikker på at blive kneppet hvis ikke man enten er over 30 eller har 5 års skadefri erfaring...

jeg havde kun kørt 1 år på en sv 650 s og 1 års ancennitet på det tidspunkt og jeg var 29 år

til at starte med så talte jeg med forhandleren og de sagde nej de kunne ikke forsikre mig. men der var så en dame som også arbejdede der og hun sagde at jeg evt. selv skulle prøve og ringe derind fordi de var velvillige hvis man selv talte med dem

det var en del bedre fordi jeg kunne få fuld kasko til 10000 og det er billigt hvis man ser på alder og ancennitet og mc type

Crackhead

• Plastikrocker
    • MCG
« Svar #19 Dato: April 29, 2009, 09:10:56 pm »
Jeg fik at vide hos If, at de havde strammet en del op på reglerne på det sidste. Noget med en masse skader og tyveri af R-maskiner. Sikkert bare en dårlig undskyldning, men ikke desto mindre har de strammet op.

Henning_F

• Roadracer
« Svar #20 Dato: April 29, 2009, 10:26:34 pm »
Havde fat i If i dag, den venlige dame prøvede ihærdigt på at få mig igennem nøglehullet, men den gik ikke. De VIL ikke forsikre hvis man ikke har haft 5 års skadesfri kørsel. Top DK skulle ha 19.000. Alka 27.000. Alm. Brand ville slet ikke osv. osv. Tror sgu bare jeg bliver på SVinet i 3 år endnu...

Prøv som sagt ETU.  :)

Jeg bruger dem også selv til alle mine andre forsikringer. På bilen har der ikke været nogle af de andre store selskaber som bare har været i nærheden af en konkurrencedygtig pris..
SV650N ABS K8

Kondi

• Sandt SVin
« Svar #21 Dato: April 30, 2009, 07:31:45 am »

Prøv som sagt ETU.  :)

Jeg bruger dem også selv til alle mine andre forsikringer. På bilen har der ikke været nogle af de andre store selskaber som bare har været i nærheden af en konkurrencedygtig pris..

Til gengæld har de lige hævet priserne med 7-10%  :brok: ... fik lige brev i går.
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator