Forfatter Emne: Bagdæk holbarhed ?  (Læst 2985 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

ThomasDK

• Gæst
Bagdæk holbarhed ?
« Dato: Juli 28, 2005, 12:54:50 pm »
Købte en SV1000Sk3 kørte min første tur 1 april i år,
har nu kørt 6300 km , mit bagdæk skal snart skiftes

Andre med erfaringer med hvilke dæk man skal vælge

og ka det passe at et dæk ikke holder længere ?
kører almindelig ikke ræs

Nikolaj

• Sandt SVin
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
.
« Svar #1 Dato: Juli 28, 2005, 01:32:53 pm »
Det kommer an på hvor meget du er til at udfordre sving osv.

Men ... mit første bagdæk (bridgestone) holdt ikke mere end 4500 km .. Jeg blev lidt chokeret, da jeg sagtens kunne køre 10.000 på SV'en på et bagdæk.

Jeg har nu prøvet Metzeler Roadtec Z6 - som skulle være et touringdæk der er lavet så det er hårdt i midten og blødt ude i siderne .. jeg er slet ikke sikker på teknikken mht hvordan de laver dækket osv. men jeg synes det er ret godt med hensyn til hvordan det hænger fast .. Og indtil videre har jeg kørt 6500 på det og der er masser af gummi endnu. Mønstret er noget anderledes (der er ingen riller i midten).

Dækket er godkendt til hastigheder op til 320 Km/t.

Det er klart at det slet ikke er lige så blødt som Sporttec M1 eller Michelin Pilot Power som sikkert er noget af det bedste hvis du kun går efter vejgreb. Skal du have nogle kilometer ud af dækket uden at gå alt for meget på kompromis med vejgreb tror jeg Z6 er et udemærket bud.
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Rubin

• Sandt SVin
Bagdæk holbarhed ?
« Svar #2 Dato: Juli 28, 2005, 01:46:34 pm »
Fik skiftet ved 4.800 km

Skiftede til Pilot Power, og det er det bedste bagdæk jeg nogensinde har kørt med. Unikt i vådt som tørt føre.
Bider, nej nærmest klæber sig til asfalten, jeg mener der var een her på forum der kaldte sort tyggegummi, og den holder.
Og så er det varmt med det samme.

Meeen, intet er gratis det skal nok skiftes ved 12000 service.
Rubin
Havde en gang en SV1000SK3 sølvgrå m. Hamicad nr.pladeholder, hugger, sort  double bubble, akropovic titanium og scottoiler.

Koster

• Plastikrocker
Bagdæk holbarhed ?
« Svar #3 Dato: Juli 28, 2005, 04:35:08 pm »
...men det hjælper vel ikke kun at have kanon bagdæk.Fordækket skal vel kunne nogenlunde det samme :?:
SV1000 K3 Sølv. Nu med Givi 770A og lakerede sidedæksler og TPS mod.

Nikolaj

• Sandt SVin
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
.
« Svar #4 Dato: Juli 28, 2005, 05:15:14 pm »
Helt sikkert  :wink:

Det er også vigtigt .. bagdækkets greb er for det meste vigtigt hvis du giver gas i et sving eller på vej ud af et sving ..
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

jeppe

• Plastikrocker
Bagdæk holbarhed ?
« Svar #5 Dato: Juli 29, 2005, 12:39:18 am »
mit første bagdæk holdt kun 3500km det var et pilot sport fordækket holdt ca 8000km det var jeg meget skuffet over.nu jeg har skiftet til Continental conti force dem har jeg været meget glade for.har kørt ca7000km på dem nu og jeg har været på bane og kører med dem uden problemer så efter min mening er det det perfekte dæk til en sv1000
SV1000S med öhlins gaffel og bagdæmper så bliver det ikke meget bedre

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Bagdæk holbarhed ?
« Svar #6 Dato: August 01, 2005, 06:00:35 pm »
Mine Michelin Pilot Sport holdt ca. 7500 km - andet sæt var blev Michelin Pilot Power som holdt 6500 km.  Men det tager selvfølgelig ikke højde for 1600km indkøring...
Jeg er fuldt tilfreds med dækkene, og overvejde kun i et svagt øjeblik at montere noget andet da jeg for nylig skulle skifte.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Anders

• Roadracer
    • http://www.nif-trading.dk
Re: .
« Svar #7 Dato: August 02, 2005, 09:32:23 am »
Citat fra: Nikolaj
Jeg har nu prøvet Metzeler Roadtec Z6 - som skulle være et touringdæk der er lavet så det er hårdt i midten og blødt ude i siderne ..

Jeg har nu kørt godt 4.500 km. med mit Z6 og er yderst tilfreds. Udemærket grip og rimelig hurtig varme i dækket. Kan klart anbefales, og kan desuden købes i Tyskland for ca. 950 kr.  inkl. fragt. mener det var reifenversand.de

Citat fra: Nikolaj
Dækket er godkendt til hastigheder op til 320 Km/t.

fuldstændig irelavant kommentar...  :roll:
YAMAHA FZS 600 Fazer